עצור. צילום ארכיון: אוליבייה פיטוסי
עצור. צילום ארכיון: אוליבייה פיטוסי

"הרמתי את הגופייה והוא ברח": ראש הכולל החשוד במעשים מגונים הודה כי נישק אברך

לפני שלושה חודשים התלונן שכנו של הרב חנוך משה טרויבע, ראש כולל "אוהל יוסף" באשקלון, כי הרב הזמין אותו לביתו שבאשדוד ושם ניסה לבצע בו מעשים מגונים. הרב טען כי הזמין אותו כדי שיעשה לו מסאז'. בחקירתו הודה הרב כי נישק את אחד מתלמידיו. סנגורו מסר: "הכל הינו תוצר של יצר נקם"

פורסם בתאריך: 11.3.21 20:42

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע אישר לפרסם את שמו של ראש הכולל החשוד במעשים מגונים באברכים שלמדו אצלו. מדובר ברב חנוך משה טרויבע, ראש כולל "אוהל יוסף" באשקלון.

הרב טרויבע, בשנות ה-60 לחייו, הוא חסיד בעלזא המתגורר באשדוד. הוא אב ל-11 ילדים ולפני כשנתיים הוא התאלמן. כבר שנים ארוכות שהוא מכהן בתפקיד ראש כולל "אוהל יוסף", אחד הכוללים הידועים והוותיקים באשקלון, שנוסד על ידי רב העיר דאז, הרב יוסף בלוי ז"ל.

הוא נעצר רק אתמול, אך יום קודם למעצרו הגיע אחד המתלוננים לכולל ולעיני כולם הטיח בו וצעק את המעשים שבהם הוא חשוד.

אתמול, לאחר מעצרו וחקירתו, הובא הרב טרויבע להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון, שם כתבה השופטת כי בתיק החקירה הצטברו עדויות המחשידות את הרב בעבירות המיוחסות לו כשבחקירתו הוא אף מודה בחלק מהמעשים. "מודה כי נישק אדם אחר בכולל בצווארו, סיפר כי הביע את אהבתו ביחס לאחר ואף הציע לעשות לאותו אחר מסג'. המשיב (הרב טרויבע) שאל את אחד מהמתלוננים האם הוא אוהב גברים? וכאמור מודה כי נישק את אחד מהם בצוואר וכי היתה ביניהם אהבה והוא אהב אותו".

כולל "אוהל יוסף" באשקלון

כולל "אוהל יוסף" באשקלון

בעדותם המתלוננים מספרים על התחושה שאחזה בהם בעת ביצוע המעשים על ידי הרב טרויבע. אחד מהמתלוננים סיפר כי לאחר שהרב "נישק אותו בצווארו הוא היה המום, וביקש שלא ינשק אותו. לדברי אותו מתלונן לא היה מדובר באירוע יחיד ובודד, אלא במספר מקרים בהם המשיב נהג לנשק אותו בחוזקה בצווארו, זאת לצד דרישות נוספות".

מעצרו הוארך בחמישה ימים ובית המשפט התיר לפרסם את שמו. גם ערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נדחה.

אלא שזו אינה הפעם הראשונה שבה עולים חשדות נגד הרב טרויבע. בחודש דצמבר האחרון, הוגשה נגדו תלונה במשטרה, מצד בחור נשוי המתגורר בסמיכות אליו. הבחור טען כי הרב טרויבע "פנה אלי מספר פעמים ובדברי מתיקה הזמין אותי לביתו, שם נישק אותי, חיבק אותי, התפשט וניסה לבצע בי מעשים מגונים".

אלא שלאחר מכן, היה זה הרב טרויבע שפנה לבית המשפט בבקשה להוציא צו הרחקה לבחור. הוא טען כי הכיר את הבחור מבית הכנסת "נר מערבי" באשדוד ופעם אחת סיפר לו כי הוא סובל מכאבי גב קשים וכי אותו בחור הציע "להגיע אלי לדירתי ולעשות לי מסאג' בגב".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הוא סיפר כי הבחור הגיע לביתו "והחל לעסות לי את הגב התחתון. באותו מעמד הייתי עם גופיה והרמתי אותה מעט על מנת להרגיש את המסאג'". בשלב הזה סיפר הרב כי הבחור יצא מהחדר ולא חזר וכי מאז אותו בחור מקלל אותו "הוא איים עליי במספר הזדמנויות שאם לא אביא לו סכום כסף נכבד הוא יפרסם ברבים שהטרדתי אותו מינית. לא הבנתי כלל את פשר השיחה מאחר ולא הייתה מעולם הטרדה מינית מצידי".

בסופו של דבר בית המשפט הוציא צו הרחקה לשניהם זה מזה מבלי שאיש מהם מודה בטענות של השני.

עו"ד שלום בן שבת המייצג את הרב טרויבע מסר בתגובה: "מרשי, אדם מכובד בקהילתו, נקלע שלא בטובתו לסיטואציה בה אדם אשר נקבע בעניינו כי עליו לעזוב את מקום עבודתו לא השלים עם החלטה מערכתית זו ובתגובה החליט מתוך יצר נקם להעליל על מרשי עלילת שווא. אנחנו סמוכים ובטוחים שעם התקדמות החקירה גם היחידה החוקרת תבין שידו של מרשי לא הייתה במעל וכי הכל הינו תוצר של יצר נקם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר