אבי עייש ז"ל. תמונה באדיבות המשפחה

"את הילד שלי אי אפשר להחזיר": 18 חודשי מאסר לנהג שדרס למוות את לוחם מג"ב אבי עייש ז"ל באשדוד

רפאל עזריאל, נהג על אופנוע ללא רישיון וללא ביטוח, במהירות כפולה מהמותרת, חצה צומת ברמזור צהוב ודרש למוות את אבי עייש ז"ל, בן ה-19. "את הילד שלי אי אפשר להחזיר", אמר אביו של אבי ז"ל, "אני לא ישן בלילות. אלוהים לקח, אלוהים נתן"

פורסם בתאריך: 11.3.21 13:00

     

בתאריך 10 באוגוסט הלך לוחם מג"ב, אבי עייש בן ה-19 בשדרות הרצל, בקרבת המפגש עם רחוב בן עמי. הוא החל לחצות את הכביש בכדי לפגוש ידידה שחיכתה בצד השני.

באותו הזמן הגיח רפאל עזריאל כשהאו רכוב באופנוע כבד, כשהוא ללא רישיון וללא ביטוח במהירות של למעלה מ-100 קמ"ש, במקום בו מותר לנוסע 50 קמ"ש לכל היותר. הוא התקרב לצומת, כאשר הרמזור מהבהב בצבע צהוב והחל לחצות אותו, בדיוק כאשר עייש חצה את הכביש במרחק של כ-16 מטר מהצומת. הוא פגע בו בעוצמה רבה וזמן קצר לאחר מכן, הלך עייש לעולמו בבית החולים.

בוחני תאונות דרכים בזירה. צילום: דוברות המשטרה

"נהיגתו הרשלנית של הנאשם גרמה למותו של המנוח", כתב בית המשפט והרשיע את עזריאל בגרימת מוות ברשלנות, אך זיכה אותו מעבירה של בהמתה בקלות דעת, מאחר ועייש חצה את הכביש במקום שאין בו מעבר חצייה. עוד הורשע עזריאל בעבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה במהירות גבוהה, אי ציות לרמזור ונהיגה ללא ביטוח.

משה עייש, אביו של אבי ז"ל, הגיע לבית המשפט והעיד בעצמו ואף דרש מבית המשפט להחמיר בעונשו של הנהג. "את הילד אי אפשר להחזיר, מה שעשה נגרם. מה שאני יכול להגיד, שאני מבין מה זה תאונה אני נהג 25 שנה מונית, תאונה יכולה לקרות, אבל זה שבן אדם לוקח אוטו אופנוע או מונית נוסע בלי רישיון, אני חושב שהוא צריך לקבל עונש, לא עו"ד שיוציא אותו בהסדר. הוא צריך עונש, כוח הרתעה זה של בית המשפט", אמר האב.

קברו של אבי עייש, שנהרג בתאונת דרכים בעיר. צילום: דור גפני

הוא גם אמר שהוא מכיר את משפחתו של הנהג הדורס "הם אנשים טובים", אמר והוסיף: "את הילד אי אפשר להחזיר. אני פעם הייתי שומע פיגועים, לא הייתי מבין  מה זה, עכשיו שזה הבן שלי אני מבין, לא ישן בלילות. אלוהים לקח, אלוהים נתן אבל זה לא ככה".

עו"ד אבי ביטון מפרקליטות מחוז דרום, דרש להחמיר בעונש ולגזור עליו 3 שנות מאסר, "הנאשם אינו לוקח אחריות מלאה על מעשיו, נוטה לצמצם את אחריותו לתאונה, ואף מטיל את האחריות על גורמים חיצוניים, וכי שירות המבחן המליץ על ענישה מוחשית אשר תהווה גבול ברור ומרתיע", טענו בפרקליטות והוסיפו כי "מסר בעל עונש חמור ומרתיע אינו חשוב רק לנאשם ולעבריינים פוטנציאליים שכמותו, אלא אף לציבור הרחב, ומותו של אדם צעיר בתאונת דרכים כה מיותרת הוא אירוע קשה ומטלטל שאחריו חייבת לבוא ענישה חדה וברורה שתחזיר את אמון הציבור בחוק ובסדר".

מנגד, סנגורו של עזריאל אמר בבית המשפט כי "הנאשם נרגש וכואב ביקשני להיות לו לפה, כאשר הוא מתקשה לומר את הדברים, הוא ביקש כי אסגנן אותם בשמו. עומד כאן אדם שחרטתו כפולה ומכופלת ומבקש סליחה ממשפחת המנוח ומהחברה והציבור". עוד הוסיף כי ישנה גם אשמה על המנוח שחצה את הכביש שלא במעבר חציה.

השופט יואל עדן כתב בהחלטתו כי "תוצאת התאונה הינה הקשה ביותר האפשרית. הנאשם, ברשלנות בדרגה גבוהה ביותר, אשר עולה כדי רשלנות רבתי… ופגע במנוח אשר חצה את הכביש במסלול נסיעת הנאשם שלא במעבר חצייה. המנוח נפגע קשות ונגרמו לו חבלות רב מערכתיות הוא פונה לבית החולים שם נקבע מותו. מדובר בנסיבות חמורות של ביצוע העבירות, וברף גבוה של רשלנות. לצד זאת… גם למנוח היה חלק בגרימת התאונה, עת חצה את הכביש שלא במעבר חציה, ובמרחק של כ-16-17 מטרים מקו הצומת, בעת שהאור ברמזור להולכי רגל בכיוון החציה שחצה המנוח אילו היה חוצה במעבר חציה היה אדום".

לעזריאל ישנם 12 הרשעות קודמות בעבירות תעבורה ועוד אחת נרשמה לחובתו אחרי התאונה.

השופט גזר עליו 18 חודשי מאסר, פיצוי למשפחה בסך 25 אלף ש"ח, פסילת רישיון ל-10 שנים וכן עונשים על תנאי.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר