הדמיית מתחם לב רובע ט"ו
הדמיית מתחם לב רובע ט"ו

מכה למאבק של תושבי רובע ט"ו: בוטלה ההחלטה לצמצם את מספר הדירות

לאחר שסימנו כבר וי על המאבק, כעת יאלצו תושבי רובע ט"ו לצאת שוב למחאה וזאת לאחר שהמועצה הארצית ביטלה את אישור התוכנית המצומצמת לבנייה של 250 יחידות דיור במתחם המכונה "לב רובע ט"ו"

פורסם בתאריך: 9.3.21 12:11

     

לאחר שנים של מאבק מוצלח מצד תושבי רובע ט"ו, המועצה הארצית לתכנון ובנייה קיבלה החלטה המסיגה לאחור את כל הישגי המאבק.

המועצה הארצית קיבלה את הערר שהגישה המדינה נגד החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בדרום ולפיה יצומצמו כמות הדירות שייבנו על הקרקעות שבבעלות המדינה ברובע ט"ו באשדוד. כזכור, ההחלטה של הוועדה המחוזית הייתה לצמצם את כמות הדירות מכ-700 דירות  ל-250 בלבד. על פי ההחלטה של המועצה הארצית, הוועדה המחוזית תצטרך להתכנס שוב ולקיים דיון חוזר בעניין.

מחאת רובע ט"ו

מחאת רובע ט"ו

התכנית שנקראת "לב רובע ט"ו" אותה קידמו העירייה ורשות מקרקעי ישראל במסגרת הסכם הגג באשדוד, הוגשה בתחילה לוועדה המחוזית ובה דובר על הקמת 748 יחידות דיור. לאחר מכן הפחיתה הוועדה המחוזית 54 יחידות דיור כאשר קבעה שיש להנמיך את בנייני המגורים המתוכננים להיבנות בצד המזרחי של המתחם, לאורך שד' גורדון. וכך זה ירד ל-694 יחידות דיור. אלא שהדבר עורר סערה בקרב תושבי השכונה שטענו לפגיעה בערך הנדל"ן שלהם ולאחר מאבק מוצלח החליטה הוועדה המחוזית בחודש ספטמבר 2019 כי יש לקבל את התוכנית המצומצמת ולפיה ייבנו רק 250 יחידות דיור על חלק מהקרקע.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) התנגדה לכך, הוועדה המחוזית דחתה את ההתנגדות ורמ"י ערערה על כך למועצה הארצית לתכנון ובנייה שכאמור ביטלה את החלטת הוועדה המחוזית והורתה לקיים דיון מחודש.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר