אשדוד. צילום: עיריית אשדוד
אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

סערה בדרך: נערכים לרוחות עד 100 קמ"ש באשדוד

בעיריית אשדוד נערכים למזג האווירי הסוער שצפוי להגיע מחר לאזורנו, עם רמת כוננות גבוהה מאוד - 3. המנהל לשירותים חברתיים החל בחלוקת ציוד חימום לאוכלוסייה הוותיקה

פורסם בתאריך: 15.2.21 20:34

     

"כוננות מזג אויר דרגה 3" זו ההתראה שיצאה היום ע"י ראש מינהל התפעול, שלמה רוטנברג, לכל יחידות המינהל, החל מיום שלישי (16/2) בשעה 18:00 ועד ליום חמישי.

בעקבות כך, יחידות התפעול מגבירים את פעילותם ונערכים למתן מענה בהתאם לתמונת המצב. מה שאומר כי כל המנהלים נדרשים להערכות מוגברת לקראת התחזית הסוערת. "על פי התחזית, ממחר בשעות הצהריים יחלו לנשב רוחות מערביות בעוצמה של כ-50 קמ"ש. הרוח תתגבר ותגיע במהלך הלילה וביום רביעי לעוצמה של מעל ל-100 קמ"ש מתחת לענני סערה", כך נכתב בהודעה שהפיץ המוקד העירוני, ומסמן את תחילת ההיערכות.

צפו בדבריו של רוטנברג:

כבר היום בשעות הערב יחל לרדת גשם וימשך עד יום חמישי בבוקר, בעוצמות משתנות. "יש לשים דגש מיוחד על רוחות חזקות, על כל המשמעויות של זה", צוין בהודעה. כמו כן, התחזית היא לטמפרטורות מאוד נמוכות וקיים חשש לקרה בשעות הבוקר המוקדמות.

הצפי ליממות הקרובות:

גשם יתחיל בעיר ביום ג׳ בסביבות 18:00-20:00. הוא יתחזק מחצות (הלילה שבין שלישי לרביעי) וימשך בעוצמות של 3-5 מ"מ/שעה (עם שיאים של 5-7 מ"מ/שעה) עד לשעות הלילה של יום ד'. במהלך 24 השעות שמיום ד׳ בחצות ועד יום ה' בחצות צפויים לרדת בעיר כ-50 מ"מ.

ביום ה' צפוי להימשך הגשם עד שעות הצהרים אך בעוצמות חלשות יותר של 2-3 מ"מ/שעה. הרוחות יתחזקו מאוד בשעות הבוקר של יום ד׳ ויגיעו למשבים של 90 קמ״ש בשעות הצהרים (12:00 עד 15:00).

גובה הגלים בשעות הללו (רביעי בצהרים) יגיע ל-4.5 מטרים.

חמישי בצהרים: כ-65 מ"מ, מתוכם כ-50 מ"מ ב-24 השעות מרביעי בחצות עד חמישי בחצות. מדובר בכמויות משקעים לא קטנות אך לא בעוצמות שעתיות גבוהות. יתכנו שיבושים ובעיות ניקוז, בעיקר עקב השילוב עם הרוחות העזות והים הגבוה.

חלוקת מוצרי חימום. צילום: עיריית אשדוד

חלוקת מוצרי חימום. צילום: עיריית אשדוד

חלוקת מוצרי חימום

המנהל לשירותים חברתיים, באמצעות היחידה להתנדבות ולמשאבי קהילה של עיריית אשדוד נערכים אף הם לסערה ומגבשים מענים לאזרחים הוותיקים ולאוכלוסיות מיוחדות. על המבצע שזכה לשם "מתחממים לקראת הסערה", אחראית היחידה להתנדבות ולמשאבי קהילה של עיריית אשדוד, ובשיתוף עם עמותת 'חסדי נעמי' החלו היום (15/2) בחלוקת ציוד חימום לאוכלוסייה הוותיקה בעיר. "במהלך המבצע יחולקו 400 שמיכות, 400 צעיפים, 400 כובעי צמר ותנורי חימום" אומרים במינהל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"מדובר בנוהל סערה קבוע אותו כבר תרגלנו וביצענו בעבר, במטרה לסייע לציבור לצלוח את הסערה" אומרים במינהל ומודים לציבור המתנדבים, לבני נוער ולעמותות שונות אשר הגיעו למתחם החלוקה על מנת לקבל את רשימת הזכאים בצירוף הציוד המתאים ויצאו לביצוע החלוקה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר