ליצנות קהילתית. צילום: עיריית אשדוד
ליצנות קהילתית. צילום: עיריית אשדוד

המיזם המצטיין של הקורונה: הליצנים הקהילתיים מאשדוד

המיזם האשדודי "ליצנות קהילתית", של ג'רום ארוש, מביא ליצנים לביתם של קשישים ובודדים בזמן הקורונה ומשמח אותם. שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים כמיזם מצטיין בתקופת הקרורונה

פורסם בתאריך: 12.2.21 14:14

     

במסגרת המיזם אשדודי של הליצנים הקהילתיים "באנו לעשות שמח לוותיקים" מגיעים 8 ליצנים קהילתיים לביתם של תושבים ותיקים במטרה להעניק שמחה ולהפיג את הבדידות. כעת המיזם הזה זוכה להכרה משר הרווחה.

המיזם הוא פרי יצירתו ובניהולו של הליצן הרפואי ג'רום ארוש, אשר התחיל מסיפור אישי כשהביא לבית של חמו, משה אזולאי ז"ל, שהיה חולה מרותק למיטתו שני שחקנים ששימחו והפיגו את בדידותו. כך עלה הרעיון להביא את השמחה לביתם של האזרחים הוותיקים הבודדים.

ג'רום ארוש. צילום: odrey

הליצן הרפואי, ג'רום ארוש. צילום: odrey

"באנו לעשות שמח לוותיקים" נפגשים מדי שבוע עם תושבים ותיקים החיים בבדידות וללא עורף משפחתי, משוחחים עמם על נושאים מגוונים ומנעימים את זמנם בשירה, בניגון ובפעילויות אומנותיות במטרה להפיג את בדידותם ולסייע להם בצרכיהם השונים. במהלך המפגש, משוחח הליצן הקהילתי עם התושב הוותיק על מגוון נושאים מחיי היומיום, על אתגרים ועל דרכים אפשריות להתמודד עמם. המפגש השבועי כולל שלל פעילויות אומנותיות חווייתיות, כחלק מתכנית שנתית קבועה, המסייעות בהפגת הבדידות במתן אוזן קשבת לצרכיו השונים בצורה שונה וחווייתית.

המיזם החל לפני מספר חודשים והשתתפו בהתחלה 15 תושבים ותיקים, כיום משתתפים בו 50 מוותיקי העיר, כאשר היעד הוא להגיע ל-120 תושבים ותיקים החיים בגפם. במיזם לוקחים חלק שמונה ליצנים קהילתיים, בעלי רגישות אשר עברו הכשרה מקצועית בעבודה מול קהילה והם מלווים באופן שוטף ע"י הגב' סבטלנה פודולסקי, עובדת סוציאלית בכירה וסגנית מנהלת מחלקה. המיזם פועל בשיתוף מלא עם המנהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד, החברה העירונית לתרבות הפנאי, מרחב יצירה אשדוד ותיאטרון "ברמוזה".

צפו בליצנים בפעולה:

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי מלווה באופן אישי את התוכניות העוסקות בטיפול, סיוע ודאגה לאוכלוסיית בני 65 ומעלה, ולטובת מטרה זו אישר תקציבים שיאפשרו לקיים את כלל הפעילויות והסיוע הנדרש.

רונית צור ראש מנהל שירותים חברתיים בעיריית אשדוד: "העובדים הסוציאליים משלימים בפרויקט הליצנות היבטים רווחתיים – בהיענות לכלל הצרכים הפיזיים והנפשיים של ותיקי העיר ללא עורף משפחתי שלוקחים חלק במיזם שילוב יצירתי זה הופך המיזם לחשוב ומיוחד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר