אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE
אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

"בשורה לקורבנות עבירות מין": יוקם חדר אקוטי ראשון באשדוד

לאחר שהתברר כי מראשון לציון ועד אילת אין חדר לטיפול חירום בנפגעות תקיפה מינית, פעלו חברות המועצה רו"ח סטלה ויינשטיין ועו"ד אורית אלמוזלינו-רייז, להקמת אחד כזה באסותא אשדוד. היום הן התבשרו כי אושר תקציב להקמתו. "הצלחנו! ועכשיו זה רשמי!", הן אומרות

פורסם בתאריך: 10.2.21 20:35

     

לאחר האירוע של פרשת האונס הקבוצתי באילת, הגישו חברות מועצת העיר אשדוד, רו"ח סטלה ויינשטיין ועו"ד אורית אלמוזלינו-רייז (אשדוד ביחד), הצעה ולפיה עיריית אשדוד תפעל להשגת תקציב עבור הקמת חדר אקוטי לטובת נפגעי ונפגעות אלימות מינית בבית החולים אסותא.

חברות המועצה אורית אלמוזלינו רייס וסטלה ויינשטיין. צילום: פבל

חברות המועצה אורית אלמוזלינו רייס וסטלה ויינשטיין. צילום: פבל

אז מה זה חדר אקוטי? זה כמו חדר מיון בבית חולים, אבל כזה שנועד לטיפול בנפגעות תקיפה מינית והוא כולל בתוכו את הציוד הנדרש וההכשרה המתאימה לצוות הרפואי. מדובר בחדר הממוקם במקום דיסקרטי לצורך שמירה על כבודם של נפגעי ונפגעות האלימות המינית. החדרים הללו גם משמשים לאיסוף ראיות, מה שמקל בהרשעת העבריינים. ויש בחדרים הללו גם מענה פסיכולוגי אשר עשוי לצמצם מקרים של פוסט טראומה.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

חברות המועצה בדקו אז היכן יש חדרים כאלה ונדהמו, "התחלנו לברר מה הכלים הקיימים באשדוד וסביבותיה לטיפול בנפגעת אונס בצורה המיטבית שתסייע גם בגילוי ואבחון התוקפים", הן מספרות, "לתדהמתנו, התגלתה תמונת מצב עגומה ובה בכל השטח המוניציפלי מראשון לציון ועד אילת קיים חדר אקוטי אחד וגם הוא נמצא בבאר שבע. לכן, החלטנו לנקוט במעשים ולפעול להקמתו של חדר אקוטי בבית חולים אסותא אשדוד".

הן מוסיפות כי הן רתמו למהלך הזה את ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, את סגן רה"ע שמעון כצנלסון ואת כל חברי המועצה. "רתמנו גם את מנכ"ל בית החולים אסותא אשדוד והשתתפנו בכל הוועדות לקידום מעמד האישה בכנסת בראשות ח"כ עודד פורר, על מנת שביה"ח אסותא יקבל חדר אקוטי. הדרך לא הייתה פשוטה ואף באחת מהוועדות היה נראה שהתעדוף של משרד הבריאות פסח על ביה"ח אסותא – אך היום ולאחר לחץ אדיר התבשרנו שאסותא יזכה לתקציב של כמיליון ש"ח לשנה לצורך הקמת ותפעול חדר אקוטי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




החדר האקוטי הזה אמור לשרת את כל המטרופולין של אשדוד, המונה כ-350 אלף תושבים. "זוהי בשורה לנפגעי קורבנות אלימות שלא תיאלצנה להיגרר למרחקים ארוכים כשהן דואבות, פגועות וצריכות סיוע מהיר ואיכותי שיפחית את הטראומה וכן את הפוסט טראומה, ובהתאמה יוביל ללכידת התוקפים והרשעתם בראיות חותכות", הן מסכמות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר