דפיברילטור
דפיברילטור

לזכר הרופא שנפטר מדום לב: מכשירי החייאה יותקנו בכל בניין חדש באשדוד

מועצת העיר אשדוד החליטה בישיבתה האחרונה לאמץ את הצעתו של עו"ד חנוך דרך ארליך, חבר המועצה ויו"ר חפ"א, ולחייב התקנת מכשיר החייאה (דפיברילטור) במבנים חדשים בעיר. ההצעה אושרה פה אחד בתקווה שגם ועדי בתים בבניינים ישנים יאמצו אותה ויתקינו מכשיר דומה בבניין

פורסם בתאריך: 9.2.21 13:07

     

עו"ד חנוך דרך ארליך, חבר מועצת העיר ויו"ר חפ"א, העלה לסדר יומה של מועצת העיר הצעה שאי אפשר לסרב לה. עובדה, הצעתו זכתה לאישור כל חברי המועצה, ללא יוצאת מן הכלל ולברכות מפי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.

הצעתו של דרך ארליך מדברת על התקנת מכשיר החייאה חכם (דפיברילטור) בכל הבניינים החדשים בעיר. מטרת ההצעה היא "יצירת מציאות, בה בעלויות מינוריות, תהיה פריסה רחבה וגדולה של מכשירי החייאה מצילי חיים במרחב הציבורי, בדיוק כמו שיש מערכות כיבוי אש…" הוא כותב בהצעתו לסדר, ומבקש להעלותה על נתיב חקיקה או תקנה מחייבת.

ד"ר אורן ז"ל ומעיין זוסמן

ד"ר אורן ז"ל ומעיין זוסמן

מי שהעלתה למודעות את עניין החשיבות של התקנת המכשירים הללו במרחבים הציבוריים היא מעיין זוסמן, אלמנתו של ד"ר אורן זוסמן ז"ל. לפני כשנתיים, במהלך עבודתו במערך הקרדיולוגי בבית החולים בילינסון, נפטר ד"ר זוסמן מדום לב, בגיל 37 בלבד, כשהוא מותיר אחריו אישה, מעיין ושלושה ילדים קטנים. מאז, ולמעשה כמעין מילוי הצוואה של אורן, יזמה מעיין פרויקט רפואי וחברתי שמטרתו להביא להצבת עמדות החייאה חכמות במרחב הציבורי, אשר יעלו את סיכויי ההישרדות מ-6% ל-60% ויותר.

מכשירי החייאה חכמה קיימים כבר במוסדות עירוניים אך ההצעה החדשה כעת הוא להרחיבו גם למבנים נוספים במרחב הציבורי. "אין צורך להסביר את חשיבותו של מכשיר ההחייאה ויכולותיו להציל חיים" אומר דרך ארליך ומסביר את ההבדל בין מכשירים רגילים ל'חכמים' בקשר הישיר שיש להם עם מוקד רפואי היכול להגיב במהירות.

עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

לדעתו של דרך ארליך, עלויות החיוב ליזמים עבור התקנת מכשירים כאלה במבנים חדשים יהיו שוליות והרווח יהיה הצלת חיים. כמו כן הוא ממליץ לעודד גם מבנים ישנים להתקין מכשיר כזה. "מדובר בהוצאה חד פעמית של כ-7,300 ש"ח בתחזוק של 4 שנים ע"י המוקד הרפואי". לאחר מכן, עלות האחזקה השנתי יעמוד על 400 ש"ח בלבד.

איך זה יעבוד? המכשיר החכם יחובר ישירות למוקד רפואי ויהיה בשליטתו, כך שבמקרה של אירוע לבבי, יוכל המוקדן להגיב למי שהתקשר ולנווט אותו מרחוק למכשיר ההחייאה הקרוב ביותר, תוך שהוא מדריך אותו טלפונית ומנחה אותו כיצד לפעול עד להגעת כוחות ההצלה. ככל שיותקנו יותר מכשירים כאלה בעיר, כן ייחסך זמן יקר ומציל חיים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ד"ר לסרי, הודה בפוסט אישי לעו"ד דרך ארליך על הצעתו ועל בשורת העיר לתושביה. "זו החלטה חלוצית ברמה הארצית ואנו מקווים שתאומץ ע"י רשויות נוספות" כתב ראש העיר והציע להעניק קורס הכשרה בהחייאה לנציגי תושבים אשר יתקינו אצלם מכשיר חכם. התגובות לפוסט של ראש העיר על ההצעה, לא אחרו לבוא וכולם ברכו על היוזמה וההחלטה תוך שהם מצטטים את האמרה המפורסמת "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר