רכב חשמלי. צילום: אלון רון
רכב חשמלי. צילום: אלון רון

תחבורה חכמה ונקיה: עיריית אשדוד מחשמלת את צי הרכב

צי הרכב החשמלי של עיריית אשדוד ממשיך להתרחב והשבוע נמסרה מלגזה חשמלית לקצין הבטיחות בתעבורה של עיריית אשדוד. עד כה הצטיידה העירייה כבר בעשרה כלי רכב חשמליים

פורסם בתאריך: 7.2.21 20:20

     

מר אמנון לוי, מנהל המחלקה לבטיחות בתעבורה המופקד גם על רכישה ואחזקת צי הרכבים של העירייה, ממשיך לקדם את חזון ראש העיר ואת החלפת כלי הרכב התפעוליים לרכבים חשמליים. לאחר שלצי הרכב של העירייה הצטרפו 5 כלי רכב חשמליים ו-4 קטנועים חשמליים, הגיע הזמן של כלי נוסף – מלגזה חשמלית מסוג HELI שנמסרה לשימושו של המפעל השיקומי באגף הרווחה. "אנחנו ממשיכים בקמפיין להחלפת צי הרכב התפעולי לרכבים חשמליים והיום, לראשונה, נמסרה גם מלגזה חשמלית לשימוש העירייה" אומר מר לוי ומציין כי אשדוד היא העיר הראשונה שמציגה מלגזה חשמלית בצי הרכב שלה.

המלגזה החשמלית

המלגזה החשמלית

כזכור, באוגוסט 2020, הושק הרכב החשמלי הראשון ובתחילת דצמבר הצטרפו עוד כלים כך שצי הרכב כיום מונה כבר עשרה כלים – 5 מכוניות, 4 אופנועים ומלגזה אחת. "עיר חכמה כוללת תחבורה חכמה שמשמעותה שימוש בכלי רכב לא מזהמים", אומר מר לוי ומציין כי "אנחנו מהווים דוגמא בכך שאנחנו עוברים אט אט לרכב המופעל באמצעות אנרגיות לא מזהמות".

הרכב החשמלי. צילום: עיריית אשדוד

הרכב החשמלי. צילום: עיריית אשדוד

רק בשבוע שעבר הצטרף רכב חשמלי נוסף מסוג ניסאן  NV-200 אשר ישמש את המוקד העירוני. מדובר ברכב עבודה חשמלי, אידיאלי לעבודה בסביבה עירונית, עם סוללת 40 קוט"ש ואפס פליטת מזהמים. הרכב יכול להיטען במהירות רבה (טעינת 80% ב-40 דקות) ומספיק לטווח נסיעה של 200 ק"מ.

תחילת התהליך להחלפת צי הרכב העירוני ברכבים חשמליים היה באוגוסט 2020, ההשקה אז הייתה של רכבים חשמליים מדגם GE3 של חברת GAC שרק הגיעו לארץ, כך שעיריית אשדוד הייתה הראשונה לצרף רכב חשמלי לצי העירוני. שלושה חודשים לאחר מכן, בתחילת חודש דצמבר האחרון, הצטרף רכב חשמלי נוסף מדגם GE3, אשר נמסר למחלקת הפיקוח תחת המיתוג "ניידת חשמלית לאכיפה עירונית". גם רכב זה נמסר לאחר תקופת הרצה ולאחר שהוכיח את יעילותו – חיסכון תפעולי ושמירה על ערכי הסביבה. ומאז הצטרפו עוד שני כלי רכב חשמליים לצי הרכבים של העירייה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, המדווח על כל ביצוע במסגרת יישום המדיניות שהוא קבע, מברך על כל התקדמות במימוש החזון שיהפוך את אשדוד לעיר ידידותית לסביבה. "החלפת הרכבים היא חלק מתכנית רחבה כלל עירונית, ובתחום התחבורתי אנו מוסרים בכל פעם כלי נוסף ליחידה תפעולית אחרת – פיקוח, אכיפה, מוקד, שיקום.., על מנת לצבור את הניסיון למעבר תפעולי מלא" אומרים בעירייה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר