סטאר סנטר. צילום: ניר כפרי
סטאר סנטר. צילום: ניר כפרי

השומרים: סטאר סנטר עבר לידי משפחת אבו וייסגר בשבת

מרכז הבילוי והקניות הגדול של העיר ייסגר בשבת, כך החליטו הרוכשים החדשים: משפחת אבו. חבר המועצה אלי נכט ביקר את המהלך ומסר כי "יש בהחלטה עסקית זו אף כדי לפגוע בסטטוס קוו בעיר"

פורסם בתאריך: 7.2.21 16:00

     

חברת "אבו יחיאל – חברה לבניין בע"מ" שבבעלות משפחת אבו (יחיאל ובנו צחי, המשמש כמנכ"ל החברה), השלימה בחמישי האחרון את רכישת מלוא החזקותיה של חברת ASTC (בבעלות מרכוס וובר) בחברת "ארנה סטאר גרופ בע"מ" תמורת 130 מיליון דולר.

יחיאל וצחי אבו

חברת "ארנה סטאר גרופ" הינה הבעלים של מתחם הקניות הפופולארי "סטאר סנטר" באשדוד, המתפרש על 110 דונם ומכיל 250 בתי עסק, ושל קניון "ארנה נהריה" וקרקעות הסמוכות לו. שני הנכסים מניבים יחדיו שכירויות בסך של 50 מיליון שקלים בשנה.

סטאר סנטר. צילום: פבל

סטאר סנטר. צילום: פבל

מקבוצת אבו נמסר כי הנהלת החברה תכבד ותפעל במסגרת ההסכמים הקיימים ובכוונתם להפוך את המתחמים לשומרי שבת, כמו שאר נכסי החברה. לאחר השלמת העסקה, החברה תשנה את שם החברה ל"ארי נדל"ן ואחזקות בע"מ".

ההחלטה לסגור את המתחם בשבת עוררה תגובות מעורבות, "ההחלטה של ההנהלה החדשה של סטאר סנטר, אינה לרוחי", מסר חבר המועצה, אלי נכט, "חלק גדול מתושבי אשדוד שהיו רגילים לעשות קניות במתחם, מרגישים כי עוד עורק מסחר מרכזי נעלם להם. יש בהחלטה עסקית זו אף כדי לפגוע בסטטוס קוו בעיר. אני מכבד את החלטת הבעלים, אף שלא מסכים איתה. כולי תקווה שהבעלים החדשים ישנו את עמדתם ותושבי אשדוד יוכלו להמשיך וליהנות מקניות ובילוי בסטאר סנטר, שהוא מן המפלטים הבודדים שנשארו בסופי השבוע בעיר אשדוד.

עו"ד אלי נכט. באדיבות מטה עתיד אשדוד

שמעון כצנלסון מתח אף הוא ביקורת על כך ומסר: "אני רואה בסגירת הסטאר סנטר בשבת הפרה בוטה של הסטאטוס קוו ואני מקווה מאוד שהבעלים החדש ישקול מחדש את החלטתו. העיר אשדוד עברה את מלחמות השבת והיום, שנתיים אחרי, כאשר הציבור באשדוד סוף סוף התחיל לחיות תחת העקרון 'חיה ותן לחיות', החלטה זו יש בה כדי לגרום לפילוג ושסע מחודש. אני קורא לקבוצת אבו לחזור בהם מההחלטה ולא לפגוע במרקם העירוני ובאורך חייהם של חלק גדול מתושבי אשדוד".

שמעון כצנלסון. צילום: פבל

מנגד, היה מי שבירך על כך, "מברך על החלטת בעלי ה'סטאר סנטר' החדשים לשמור על קדושת יום המנוחה", מסר מ'מ ראש העירייה, אבי אמסלם, "אחרי שחרת על דגלו את פריצת חומות השבת, המתחם שהיה מהראשונים בעיר אשדוד לפתוח ביום המקודש – חוזר לשמור שבת. הבוקר התבשרנו על העברת הבעלות על מתחם ה'סטאר סנטר' לידי משפחת אבו היקרה ועל כך שהם מתכוונים שכל החנויות במתחם ישמרו שבת – ועל זה אני מברך אותם ומחזק את ידיהם".

ממלא מקום רה"ע אבי אמסלם. צילום: פבל

עוד הוסיף אמסלם כי הוא מקווה שמרכזים נוספים בעיר יילכו בעקבותיו, "מתפלל ומקווה שזהו תחילתו של סגירת מעגל וחזרה לסטטוס קוו שנשמר בעיר במשך שנים ארוכות, וזה אך סמלי שהמתחם המרכזי הראשון שרמס את השבת ברגל גסה יהיה הראשון לסגור. כולי תקווה שמתחם הביג ועסקים נוספים ילכו בעקבותיהם, ואין ספק שזכות שמירת השבת והחזרת הסטטוס קוו רק תחזק אותם. משפחת אבו – לכו בכוחכם זה. רוב ככל תושבי אשדוד תומך בהחלטתכם ומחזק את ידיכם. אשריכם ישראל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מחברת אבו יחיאל נמסר כי "החברה רואה בהשלמת רכישה זו המשך התפתחות וצמיחה של תחום הנדל"ן המניב בקבוצת אבו. אנו מאמינים כי בזכות היכולות הפיננסיות והניהוליות של החברה, טיב הנכסים ואיכות השוכרים – נוכל להשביח ולייעל תפעולית את הנכסים, תוך הרחבה של מעגל בתי העסק והלקוחות בשני האתרים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר