קרדיט: עופר אשטוקר, אשדוד-נט

מחאה: תושבים מתנגדים לעקירת העצים בשד' הרצל

התחבורה ירוקה, הסביבה פחות? : העירייה החליטה כי במסגרת תכנית REWAY יעקרו עצים ותיקים משד' הרצל אשר מסבים נזק לתשתיות. התושבים מוחים כנגד ההחלטה

פורסם בתאריך: 13.10.17 17:08

     

במסגרת תכנית התחבורה ירוקה (REWAY) החליטה עיריית אשדוד על עיקרת העצים אשר נמצאים בשד' הרצל.בתגובה להחלטה- תושבי העיר הקימו עצומה שמבקשת למנוע זאת "מדובר בעצים בני 20 שנה שהפכו לנוף קבוע ומוכר לכל תושבי רובע סיטי באשדוד". נכתב בעצומה, שנכון לכתיבת שורות אלו גייסה 261 חתימות :"כל פרוייקט הREWAY אמור להיות למען איכות הסביבה והגברת תחבורה ציבורית, איזה פרוייקט למען איכות הסביבה כורת עצים בוגרים ובריאים?!"העצים הקיימים הם עצים שלקח להם הרבה זמן להתאקלם ולהשתקע באזור שלהם והיום הם עצים גדולים שמעניקים צל לעוברים ושבים (וכמובן עושים עבודה לא רעה והכרחית בניקוי האוויר מהכביש סואן ליד ). עצים חדשים הם עצים שיקח להם לפחות מספר שנים עד שיתייצבו באיזור (אם בכלל) וסביר להניח שלא יטילו צל על הרחובות באותה צורה".

קישור לעצומה-מצילים את העצים על שדרות הרצל

תגובת עיריית אשדוד: "העצים על שדרות הרצל לא יכולים להישאר על הציר בשל שורשיהם אשר מתלפפים סביב התשתיות וגורמים להם נזק. עיריית אשדוד בחנה אפשרות להעתיק את העצים למקום אחר אך אנשי המקצוע קבעו כי כל פעולה להוצאת העץ הספציפי הזה תביא למותו.
העירייה לא עשתה שום פעולה לפני שבחנה את כל האפשרויות ובמקביל זכה המהלך לליווי ולאישור של הקק"ל אשר בחן בעצמו את כל החלופות ולאחר שמצא כי זו הדרך הטובה ביותר לטיפול בעצים נתן את אישורו למהלך.
יחד עם זאת, העירייה בוחנת ביצוע נטיעות של עצים בוגרים באזור על מנת לתת צל מיידי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר