בדיקת דם. צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
בדיקת דם. צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בכיר באסותא אשדוד: "בדיקות סרולוגיות – הונאה של הציבור"

ד"ר טל ברוש, המכהן גם כמרכז הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות אומר כי אינו ממליץ לבצע בדיקות סרולוגיות וכי לא ידוע על קשר בין רמת הנוגדנים לבין מוגנות בפני הדבקה

פורסם בתאריך: 28.1.21 17:53

     

הבדיקות הסרולוגיות הפכו לפופולריות במיוחד בקרב הציבור שרוצה לבדוק את רמת הנוגדנים בדם ולפיהם להסיק עד כמה הוא מוגן מפני הקורונה. גם בתי החולים דחפו את הבדיקות הללו כאשר הן גובות עבורן סכומי כסף.

אלא יש מי שמנפץ את הבועה הזאת, ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, הציג נייר עמדה למשרד הבריאות ובו כתב כי הבדיקות הסרולוגיות הן בדיקות לא מבוססות וכי לא ידוע על קשר בין רמת הנוגדנים לבין מוגנות בפני הדבקה.

ד"ר טל ברוש. צילום: דוברו אסותא אשדוד

ד"ר טל ברוש. צילום: דוברו אסותא אשדוד

ד"ר ברוש המכהן גם בתפקיד בכיר במשרד הבריאות – מרכז הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות וחבר בוועדה המתעדפת את החיסונים מסר כי "לאחרונה התחיל שימוש נרחב של הציבור בבדיקות הסרולוגיות, שהן בדיקות למדידת נוגדנים כנגד קורונה. במסמך שהוצאנו מטעם הצוות לטיפול במגיפות אנחנו מבקשים להזהיר מפני שימוש לא אחראי בבדיקות אלו. לא ידוע כיום הקשר בין רמת הנוגדנים לבין מוגנות בפני הדבקה. ככל שמדובר באנשים שהחלימו ממחלת הקורונה, היעדר נוגדנים בבדיקה סרולוגית לא אומר בכלל שהם אינם מוגנים מהדבקה חוזרת. ולגבי חיסון – קבלת שתי מנות של חיסון נגד קורונה אמורה להביא להגנה של 95% בפני מחלה, ללא קשר ידוע לרמת הנוגדנים בבדיקות".

עוד הוסיף ד"ר ברוש כי הוא אינו ממליץ לאף אדם לבצע בדיקה סרולוגית, "לאור זאת יש סיטואציות מאוד מוגבלות בהן מומלץ כרגע לבצע בדיקה סרולוגית. אני לא ממליץ לאנשים סתם ללכת ולבדוק האם יש או אין להם נוגדנים, בין אם חלו, לא חלו, חוסנו או לא חוסנו. מי שלא ידוע שחלה צריך שיתחסן. ושירותי רפואה כאלו או אחרים המבטיחים פרשנות של המוגנות בפני מחלה לפי רמת נוגדנים, יש בזה אפילו קצת מן ההונאה של הציבור", מסר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר