בודקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג
בודקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

הקורונה באשדוד: כאלפיים חולים פעילים; 72% מבני 60 ומעלה מחוסנים

מספר המאומתים ממשיך לעלות באשדוד, כאשר 38 מהם מרוכזים בשלושה רובעים. במקביל ממשיך לעלות גם קצב המתחסנים בעיר

פורסם בתאריך: 20.1.21 20:03

     

נכון להיום יש באשדוד 1,994 תושבים המוגדרים "חולים פעילים" ועלפי נתוני עיריית אשדוד 38% מהם, 769 מאומתים, מרוכזים בשלושה רובעים: ז' עם 349, ג' עם 265 ורובע ח' עם 155.

ביממה האחרונה נוספו 150 מאומתים באשדוד ואחוז הבדיקות החיוביות עומד על 9%, בדומה לשיעור הארצי.

פילוח לפי רובעים

יחד עם זאת, חודש מתחילת מבצע החיסונים ו-72% מבני 60 ומעלה באשדוד כבר התחסנו. "אנו בעיריית אשדוד מפעילים מערך נרחב להצלחת מבצע החיסונים הלאומי והעירוני", מסר ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "הודות למטה החיסונים שהקמנו בניהולה של מירב שרת, מנהלת אגף משאבי אנוש, באמצעותו אנו מרכזים את כלל המאמצים להגדלת שיעור המתחסנים בקרב האוכלוסיות בסיכון באשדוד".

חיסון נגד קורונה. צילום: פבל, odrey

חיסון נגד קורונה. צילום: פבל, odrey

אחד הגורמים שהביאו לאחוז חיסונים גבוה זה, הוא מרכז שליטה ובקרה "65 פלוס". במרכז הזה אשר מפעיל מוקד רחב באמצעות 15 טלפנים, יוצרים מדי יום קשר עם האוכלוסייה הוותיקה בעיר. המוקד מציע סיוע בהרשמה לחיסונים ובמידת הצורך מתאם הסעה למתחם החיסונים, הכוללת ליווי למתחם החיסון והחזרה לבית.

"בתוך חודש וחצי ביצענו למעלה מ- 11 אלף שיחות לתושבים בני 65 ומעלה, זהו מבצע חסר תקדים, באמצעותו נותנים סיוע נוסף בהתאם לבקשות התושבים", מציין מנהל מרכז השליטה והבקרה, אריה תורג’מן.

בעירייה מציגים כדוגמה את המקרה של ד', תושבת העיר בת 1010 המתגוררת לבדה ואין לה אפשרות להגיע למתחם החיסונים. בשבוע שעבר נוצר איתה קשר, נקבע לה תור לחיסון, צוות עובדי אגף החופים הגיע לביתה והסיע אותה למתחם החיסונים, ליווה אותה בחיסון וגם החזיר אותה לביתה. בעירייה אומרים כי במידה ולא היה נוצר הקשר היא לא הייתה מבצעת את החיסון.

עובדי האגף החופים באשדוד מסיעים קשישים לקבלת חיסון

עובדי האגף החופים באשדוד מסיעים קשישים לקבלת חיסון

לצד הפעלת המוקד, השבוע החלו את הסבב השני של מתן מנות החיסונים לתושבים. על מבצע החיסונים לבתי האבות מופקד יורם אסרף, אשר משמש כמנכ"ל רשות הספורט ובתקופה זו התגייס למשימה החשובה. עד עתה התחסנו 3,400, בהם 800 אנשי סגל וצוות רפואי.

נכון לעכשיו, 37% מכלל פוטנציאל המתחסנים התחסנו, ובמספרים: 60,057 מתושבי העיר כבר התחסנו מתוך 161,979 בגילאי 16-120, אשר מוגדרים כיעד לחיסון בהתאם להחלטת משרד הבריאות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר