מכ"מ ה-MMR. מרכיב מרכזי במערכת כיפת ברזל
מכ"מ ה-MMR. מרכיב מרכזי במערכת כיפת ברזל

חצי מיליארד ש"ח: סלובקיה רוכשת את מכ"מ הכיפת ברזל של אלתא

הסכם יצוא ביטחוני חדש בין ישראל וסלובקיה, במסגרתו משרד הביטחון ימכור למשרד ההגנה הסלובקי 17 מערכות מכ"מ כמו אלה המשמשות את מערכת כיפת ברזל

פורסם בתאריך: 14.1.21 20:01

     

ממשלת סלובקיה אישרה את המלצת משרד ההגנה הסלובקי להצטייד ב-17 מערכות מכ"מ מתוצרת התעשייה האווירית. היקף העסקה, בהובלת אגף "סיבט" האחראי על הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון, נאמד בלמעלה מחצי מיליארד ש"ח והוא כולל מערכות מכ"מ מסוג MMR ומערכות נוספות. המכ"מ המיוצר בחטיבת אלתא של התעשייה האווירית מהווה מרכיב מרכזי במערכות הגנה ויירוט, בהן ברק 8, שרביט קסמים וכיפת ברזל.

מפעל אלתא. צילום: דור גפני

מפעל אלתא. צילום: דור גפני

במשרד הביטחון מסבירים כי המכ"מ מוכח מבצעית ומשולב במגוון מערכות הגנה אווירית בישראל ובעולם. המכ"מ מגלה את האיום, מסווג אותו, מחשב את נקודת הפגיעה ואת המיקום ממנו נורו טילים, מרגמות או ארטילריה, ומספק למערכת הנשק נתונים חיוניים המאפשרים נטרול של מספר איומים בו זמנית.

"אני מברך את עובדי משרד הביטחון והתעשייה האווירית על עוד הישג משמעותי, שהוא עדות למצוינות והחדשנות של התעשיות בישראל, ולהידוק היחסים ושיתוף הפעולה של משרד הביטחון עם מדינות נאט"ו", מסר שר הביטחון, בני גנץ.

"אנו גאים שממשלת סלובקיה בחרה לשלב את מכ"מ ה-MMR של התעשייה האווירית במערכות ההגנה האווירית של המדינה ומודים למשרד הביטחון על התמיכה והסיוע", הוסיף סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא, יואב תורג'מן, "ה-MMR מתבסס על טכנולוגיות מתקדמות ביותר ומשפר באופן משמעותי את אמינות התמונה האווירית והמודעות המצבית וביכולתו לטפל ביעילות במגוון רחב של מטרות. עד היום, נמכרו כ-130 מערכות באירופה, ארה"ב, קנדה ומדינות נוספות ואנו בטוחים שמדובר במערכת המכ"מ הטובה ביותר שתקדם את היכולות של חיל האוויר הסלובקי ותאפשר לו להתמודד עם מגוון האיומים האוויריים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר