ח"כ אביגדור ליברמן על רקע ישיבת גרודנא

"בטלנים ומסיתים": ליברמן הגיע לאשדוד ותקף את ישיבת גרודנא

על רקע ההתפרעויות אתמול ברובע ג', הגיע היום ח"כ ליברמן ותחת אבטחה משטרתית כבדה מסר הצהרה ודרש לשלול תקציבים לישיבת גרודנא

פורסם בתאריך: 12.1.21 11:59

עדכון אחרון: 12.1.21 14:07

     

יום לאחר המהומות וההתפרעויות ברובע ג' באשדוד, הגיע ח"כ אביגדור ליברמן לתת הצהרה. המיקום שנבחר הוא בשטח הריק בין ישיבת גרודנא לבין כביש בני ברית.

כוחות המשטרה שנערכו במקום

כוחות המשטרה שנערכו במקום

במשטרה נערכו מבעוד מועד בכוחות רבים וגדולים. עשרות שוטרי יס"מ, התמקמו בסביבה. מסביב לשטח הוצבה גדר היקפית שנועדה להרחיק מתפרעים מח"כ ליברמן. אפילו מסוק הוקפץ לאוויר וסרק את השטח שמסביב לישיבה ולמקום הנאום.

כוחות המשטרה שנערכו במקום

בפתח דבריו התייחס ליברמן לכוחות המשטרה שהוצבו במקום ואמר כי זה בלתי סביר בעליל, "אני נסעתי לאורך הגבול הצפוני וברצועת עזה ומעולם לא ראיתי אבטחה כזאת כמו שיש ליד ישיבת גרודנא", אמר ליברמן.

המכתזית בפעולה. צילום: דוברות המשטרה

המכתזית בפעולה אתמול. צילום: דוברות המשטרה

הוא התייחס להתפרעויות אתמול וסיפר כי הישיבה פתוחה היום ופעילה כרגיל, "לא מבין למה לא הוציאו צו סגירה לפורעי החוק?", אמר ליברמן, "מה שראינו כאן אתמול זאת הפרה בוטה של הוראות הממשלה ותקנות החוק. ראינו הפעלת אלימות ברוטלית נגד שוטרים. שלושה שוטרים נזקקו לטיפול רפואי ומאות השתתפו ולקחו חלק באותה מהומה וכלום. כרגע הישיבה פתוחה. אתמול נתנו קנס ואף אחד לא מתכוון לשלם ואם ישלמו יחזירו להם".

ח"כ אביגדור ליברמן על רקע ישיבת גרודנא

ליברמן תקף את הישיבה עצמה ואמר "צריך להבין שאנחנו מדברים על ישיבה שמטיפה נגד מדינת ישראל, נגד ציונות, נגד חיילי צה"ל ונגד שירות בצה"ל זה אותם אנשים שמתנכלים ומפעילים אלימות נגד חרדים שמתגייסים לצבא. אגב, בינם לבין היהדות אין קשר. מה שהם מטיפים זה עבודה זרה, זה בניגוד למסורת ישרלא ובניגוד לכל הערכים היהודיים, אין סתירה בין לימוד תורה לשירות צבאי, החשמונאים ודוד המלך היו לוחמים. אם רמב"ם ורש"י עבדו במשרה מלאה, אין סיבה שאותם בטלנים לא יעבדו. ואלה לא סתם בטלנים, הם גם מסיצים נגד המדינה. זה שלא הוציאו צו סגירה אחרי הפעלת אלימות של אתמול זאת הוכחה שראש הממשלה סחיט ונסחט. זה שכל המפלגות כולל כאלו שבאופוזיציה זה רק מראה על הכוונה שלהם".

"שיקסע!". מגדפים את השוטרת. צילום: דוברות המשטרה

"שיקסע!". מגדפים שוטרת. צילום: דוברות המשטרה

הוא גם תקף את הפוליטיקאים החרדים ואמר: "האויב הכי גדול של הציבור החרדי זה עסקני ש"ס ויהדות התורה. אני רוצה לקדם אותם, שיהיה להם השכלה, פרנסה שיוכלו להתקיים בכבוד. מה שרוצים עסקני ש"ס ויהדות התורה זה להוריד אותם לאשפתות ולהחזיק אותם שם לנצח. הם מחלקים להם קצבאות ופתקי הצבעה. אנחנו נדרוש להוציא צו סגירה לישיבת גרודנא כי זה מוקד של פורעי חוק", סיכם ליברמן.

ממלא מקום ראש העירייה, אבי אמסלם, הגיב להצהרה של ליברמן וכינה  אותה פרובוקציה, "אשדוד נחסמה לקראת מופע הפרובוקציה של ליברמן", כתב אמסלם בדף הפייסבוק שלו, "מאות שוטרים, עשרות ניידות, מסוק באוויר, רחובות חסומים ותושבים שנצורים בבתים. כמה עולה המופע ההזוי הזה למשלם המיסים? האם יעלה על הדעת לחסום רחובות שלמים, למנוע מתושבים ועיתונאים גישה למקום – הכל עבור מקושש הקולות המתוסכל? גאה בציבור תושבי העיר היקרים והפיקחים שלא נגררו לפרובוקציה הזולה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




חברת המועצה הלן גלבר, הגיבה היום להתפרעויות ותקפה את ראש העירייה שלדבריה בוחר לשתוק ולהחריש, "דווקא כשהציבור מצפה לראות את הנהגת העיר נוקטת עמדה נחרצת ומגנה את מפרי החוק, ראש העיר בוחר לשתוק ולהחריש. שום מילה, שום גינוי, שום הבעת תמיכה בתושבי הרובע שסובלים מהקיצוניות של הפלג הירושלמי האנרכיסטי, או לפחות מילת תמיכה בפקחי העירייה, שוטרי אשדוד ושוטרי מג"ב שחטפו אבנים וקללות כאילו אין שריף בעיירה… בכל פעם שלסרי נדרש למבחן מנהיגות, שוב ושוב הוא נכשל. כשאהיה ראשת העיר אשדוד, לא אהסס לנקוט בכל אמצעי שעומד לרשותי נגד מפרי הסדר, ונגד כל פגיעה בחוק ובדמוקרטיה", מסרה גלבר.

הלן גלבר. צילום: פבל

הלן גלבר. צילום: פבל

המשנה לראש העירייה, יניב קקון, התייחס לעימותים והפגיעה בשוטרי משטרת ישראל ומסר כי "תנועת אשדודים מחזקת את ידי שוטרות ושוטרי ישראל ואת עובדי ועובדות עיריית אשדוד אשר פועלים למען הבריאות של כולנו. רובו של הציבור האשדודי מכל המגזרים והתרבויות עומד בהנחיות ופועל בערבות הראויה בעת הזאת. מול מפירי החוק וההנחיות, יש לנקוט במדיניות של אפס סבלנות. רק יחד נצליח לחזור לשגרה. רק יחד. אנחנו עם אחד ועלינו לנהוג כך. כולנו".

יניב קקון. צילום: פבל

צפו בדבריו של ליברמן:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר