המהומות ברובע ג. צילום: אילן אסייג
המהומות ברובע ג. צילום: אילן אסייג

"ניסיון נפשע מצד המשטרה": תגבורת למחאת החרדים באשדוד?

רבנים ממנהיג המוחים שוקלים לקרוא לציבור שלהם להגיע מכל הארץ ולחזק את המחאה באשדוד, "למנוע פיזית את העוול המחריד והנורא של סגירת ישיבה בישראל", נכתב בהודעה מטעמם

פורסם בתאריך: 11.1.21 15:27

     

ראשי הזרם החרדי שתלמידיו מוחים כעת ברובע ג' נגד סגירת הישיבה שפעלה בניגוד לתקנות הקורונה, שוקלים לקרוא לציבור מכל רחבי הארץ להגיע ולמנוע את סגירת הישיבה.

הבוקר, הגיעו פקחים למוסד חינוכי ברובע ג' על מנת לסגור אותו בשל פעילות בניגוד לתקנות הקורונה. בתגובה הותקפו הפקחים והם מצידם הזעיקו משטרה.

השוטרים הגיעו למקום וחיש מהר התפתחה מהומה במקום כאשר עשרות תלמידי ישיבה התגודדו על הכביש והחלו עימותים עם המשטרה שנאלצה לעצור חלק מהמתפרעים.

המשטרה עשתה שימוש בפרשים וסוסים על מנת לפזר את ההפגנה, אך כשזה לא עזר, הופעלה במקום מכת"זית שהתיזה זרנוקי מים נגד המפגינים.

עד כה נעצרו או עוכבו שישה מפרי סדר. במשטרה מדגישים כי "לא יאפשרו לאף אדם להצר את פעולות השוטרים והפקחים לאכיפת התקנות והנחיות הסגר".

מהודעת "בני תורה" שפורסמה היום נכתב כי "הציבור החרדי ברחבי הארץ נחרד לשמוע על הניסיון הנפשע מצד משטרת אשדוד – לסגור את הישיבה הגדולה – גרודנא, ולפנות משם את מאות תלמידי הישיבה הספונים באהלה של תורה. בשעה זו מתגודדים מחוץ לשערי הישיבה כוחות גדולים של משטרה, ובחורי הישיבה עוצרים את הסגירה בגופם ממש. לא מדובר בניסיון לסגור תלמוד תורה, מדובר בניסיון הזוי לסגור ישיבה בישראל, מבלי כל סיבה חוקית. יוזכר כי גם בתקנות הסגר לא נאסר להפעיל ישיבה המחזיקה מסגרות עם פנימייה".

המהומות ברובע ג. צילום: אילן אסייג

המהומות ברובע ג'. צילום: אילן אסייג

עוד נכתב בהודעה כי "במעונם של גדולי התורה מתנהל דיון בשעה זו, ונשקלת האפשרות לקרוא לציבור מכל רחבי הארץ להגיע בהמוניו לאשדוד ולמנוע פיזית את העוול המחריד והנורא של סגירת ישיבה בישראל. דעו נא זאת, ישיבה בישראל לא תיסגר, נקודה!".

אמש, בעקבות דיווח על התקהלות במבנה של ישיבה ברובע ז' באשדוד, הוזעקו שוטרים מתחנת המשטרה לישיבה. עם הגעת השוטרים, נמלטו מהמקום מספר צעירים, ובמקום אותרו שלושה צעירים נוספים ומנהל המקום. נגד המנהל נרשם קנס על סך 5,000 ש"ח בגין הפעלת המקום, ולצעירים נרשמו קנסות על סך 500 ש"ח בגין הפרת התקנות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות באשדוד? 

הורידו את אפליקציית "כאן דרום אשדוד" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כאן דרום אשדוד" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כאן דרום -אשדוד" 


רק ביום חמישי פרסמנו ב"כאן דרום" כי על פי הדו"ח היומי של עיריית אשדוד, ומפילוח של הרובעים בעיר עולה כי למעלה מ-50% מהחולים מתגוררים בשלושה רובעים בלבד:

  • רובע ז' עם 424 חולים ושיעור תחלואה של כ-20 איש על כל אלף תושבים.
  • רובע ג' עם 292 חולים ושיעור תחלואה של 12.7 איש על כל אלף תושבים.
  • רובע ח' עם 184 חולים ורמת תחלואה של 11.2 איש על כל אלף תושבים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר