שטח השמורה לצד רובע י"ז. צילום: בועז רענן
שטח השמורה לצד רובע י"ז. צילום: בועז רענן

"מעשה עוולה": האם תוקם שכונת מגורים ענקית בשמורת ניצנים?

1,800 יחידות דיור לצד מסחר ומלונאות, זאת התוכנית לשינוי ייעוד של שטח שמורת ניצנים הצמוד לרובע י"ז. מחר יתקיים דיון שבסופו יוחלט אם להמליץ על התוכנית לוועדה המחוזית

פורסם בתאריך: 10.1.21 20:57

     

הוועדה המקומית של באר טוביה צפוי לקיים מחר ישיבה ולדון בהקמת שכונת מגורים על שטח של כמעט אלף דונמים משמורת הטבע ניצנים.

השטח, הנמצא בסמיכות לרובע י"ז הוא חלק משמורת ניצנים, הנחשבת לשמורת הטבע הגדולה בישראל  והוא בבעלות חברת KBA (קבוצת בוני ערים) שבבעלות משפחת אבו. הוא אמנם נמצא בסמיכות לאשדוד אך שייך למועצה האזורית באר טוביה.

התוכנית לבנייה בשטח שמורת ניצנים

התוכנית לבנייה בשטח שמורת ניצנים

כעת, מבקשת החברה לשנות את הייעוד של הקרקע ולהפוך אותה כאמור לשכונת מגורים גדולה בת 1,800 יחידות ולצידה מסחר, תעסוקה, מלונאות, מועדון ספורט ושטחי ציבור. ברקע לתוכנת מסבירים את הקטנת השטח של שמורת טבע ב962 דונמים "בהעדר ערכי טבע באזור".

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, הגיש את התנגדותו הנחרצת לתוכנית. "מדובר בשמורה מוכרזת אשר יזמים מבקשים לשנות את ייעודה על מנת לבנות בה שכונת מגורים בסמוך לקו הדרומי של בתי הקרקע הקיימים ברובע י"ז והמהווים את גבול השיפוט של אשדוד", נמסר מהפורום, "השטח האמור מהווה את תחילתה של שמורת הטבע ניצנים בגבול שיפוט המועצה האזורית באר-טוביה".

חברי הפורום מסרו כי בכוונתם לעקוב אחר ההתפתחויות ולעשות כל אשר לאל ידם על מנת למנוע את מה שנראה בעיניהם "כמעשה עוולה שיש בו כדי לפגוע אנושות בשמורת טבע מוכרזת עוד משנת 2008, למען העשרת כיסיהם של יזמים", נמסר מהפורום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




למאבק כנגד הבנייה בשמורה שותפים גם גופים ירוקים נוספים בהם החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים שאף שלחו התנגדות לתוכנית.

מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה לאתר הארץ כי "הצעת המועצה האזורית עומדת בסתירה לכל הליכי התכנון החלים על המקום ולהמלצות כל מוסדות התכנון. הרחבת העיר אשדוד דרומה, כפי שמוצע בתוכנית, תביא לפגיעה סביבתית חמורה ובלתי הפיכה בשטחי הדיונות".

מהמועצה האזורית באר טוביה נמסר: "אכן התכנית המדוברת הוגשה לדיון, ע"י היזמים בעלי הקרקע, לוועדה המקומית לתכנון ובניה. עמדת המועצה תועבר לחברי הוועדה במהלך הדיון הרלוונטי על פי מנהל תקין".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר