דגים מתים במוצא הנחל לפני יותר משנה. צילום: עיריית אשדוד
דגים מתים במוצא הנחל לפני יותר משנה. צילום: עיריית אשדוד

הערכה: הזיהום הגיע לנחל דרך מערכת הניקוז

נבדקת אפשרות שמקור הזיהום שהוזרם לנחל הוא באחד המפעלים באזור התעשייה הצפוני. לסרי: "מדובר במשבר סביבתי חמור; מעריך שהנחל ישתקם תוך זמן קצר"

פורסם בתאריך: 11.10.17 12:02

     

במשרד להגנת הסביבה מעריכים שהזיהום של נחל לכיש שזוהה הבוקר בעקבות כמויות גדולות מאוד של דגים שמתו וצפו על פני המים – נגרם בעקבות זרימה דרך מערכת הניקוז באשדוד, שמתחברת לנחל בכמה וכמה נקודות לאורך האפיק. יתכן שהגשם שירד שלשום ונשטף לתעלות הניקוז, אסף בדרכו מעבר ללכלוך ה"רגיל" שמצטבר בעונת היובש, גם חומרים רעילים כאלה ואחרים שעשו את דרכם אל מי הנחל. ישנה גם אפשרות שהיה מי שניצל את הגשם כדי לשפוך לאחד הנקזים חומר מזהם.

ראש העירייה ד״ר יחיאל לסרי התייחס אחר הצהריים לאירוע: ראש העיר אשדוד: "הבוקר מיד עם קבלת הדיווח על הזיהום ולאחר הערכת מצב מהירה שקיימתי עם מנכל העירייה הוחלט על שורת צעדים לטיפול במשבר הסביבתי החמור הזה עם המראה הקשה של הדגה הצפה. הצוותים המקצועיים של העיריה וארגוני הסביבה משתפים פעולה, ופתיחת המעבר והזרמת מי הים לתוך הנחל,כבר הצילה ועוד תציל מספר רב של דגים. אני יכול להרגיע שנחל לכיש אשר הושקעו בשיקומו מיליוני שקלים, ואף זכה להיות מדורג כאחד משלושת הנחלים הנקיים בישראל, ישוקם אקולוגית תוך זמן קצר״.

מנהל האגף לרישוי עסקים ואיכות הסביבה בעיריית אשדוד מסביר שפעולות העירייה הצילו חיי דגים רבים. "יש כמה השערות לגבי הגורם", אמר.

עובדים של עיריית אשדוד פתחו הבוקר את מוצא הנחל אל הים באמצעות טרקטורים, והמים המזוהמים יחד עם בעלי החיים המתים זורמים לים. בעירייה הנחו שלא לאפשר רחצה באזור וגם לא בחוף מי עמי שנמצא כ-300 מטר מדרום.

נציגים של המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים בודקים מה הגורם לזיהום. בין השאר נבדקת אפשרות שמקורו באחד המפעלים באזור התעשייה הצפוני.

לדברי גורם במשרד להגנת הסביבה תופעה זו של תמותת דגים ידועה ומתרחשת בכל תחילת חורף, כאשר מערכות הניקוז העירוניות נשטפות מהזיהום שהצטבר בהן בקיץ.

במקביל, לפי דרישת המשרד להגנת הסביבה, נעשות כעת סריקות על ידי איגוד ערים אשדוד-חבל יבנה באזור התעשייה הצפוני של אשדוד, על מנת לבדוק אפשרות של שפיכות חומרים בחצרות המפעלים והגעתם לנחל באמצעות מערכות הניקוז. כמו כן, נלקחו דגימות מים מהנחל, על מנת לזהות את טיב הזיהום. המשרד בודק את נסיבות המקרה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר