יאשה אליאשווילי ז"ל. צילום: ספורטאי מכבי אשדוד
יאשה אליאשווילי ז"ל. צילום: ספורטאי מכבי אשדוד

"זה בן יחיד שלי, תנו לי להתאבל": אביו של הנער שמת בשנתו התנגד והגופה לא תנותח

במשטרה התעקשו לבצע נתיחה על מנת לברר את סיבת מותו של יאשה אליאשווילי שמת בשנתו. המשפחה, באמצעות זק"א התנגדה ובית המשפט קיבל את עמדת המשפחה. ההלוויה תיערך בשעה 15:45

פורסם בתאריך: 3.1.21 15:10

     

ביום שישי חזר יאשה אליאשווילי, בן ה-16 לביתו לאחר משחק כדורסל בשעה 14:00. הוא התקלח ואז ישב ואכל ארוחת שבת עם משפחתו, לאחר הארוחה, הוא אמר לאביו כי הוא עולה לחדרו לנוח ושיקרא לו בהמשך והוא יבוא. אמו נכנסה לחדרו על מנת להעיר אותו ומצאה אותו כשהוא ללא הכרה.

צוות של מד"א שהוזעק למקום, קבע את מותו, כאשר ההערכה היא כי לקה בליבו.

מותו המפתיע של נער צעיר ובריא, הוא כל כך תמוה ולכן נערכו לו בדיקות שונות על מנת לברר את סיבת המוות. אלא שבמשטרה לא הסתפקו בכך וביקשו לנתח את הגופה כדי לוודא באופן מוחלט את סיבת המוות. אלא שבני המשפחה התנגדו לכך.

יאשה אליאשווילי ז"ל. צילום: ספורטאי מכבי אשדוד

יאשה אליאשווילי ז"ל. צילום: ספורטאי מכבי אשדוד

המשטרה הגישה בקשה לבית המשפט והסבירה כי נעשה צילום סי.טי ובדיקת רעלים אך הם מבקשים לבצע נתיחה, "אנו מבקשים נתיחה של הגופה על מנת לקבוע סיבת המוות של המנוח . כמו שעולה מחומר החקירה הנער היה בריא, ספורטאי, אין חשש לעבירה . החשש הוא שנסיבות מותו אינן טבעיות בדגש על גילו הצעיר", אמר נציג המשטרה.

נציג זק"א בדיון, שניר אלמליח, טען כי מדובר במקרה טראגי ולמרות שאין חשד לפלילים המשטרה עיכבה את הגופה מאמש, וטען כי במצב כזה אין למשטרה סמכות להחזיק בגופה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בדיון השתתף גם רפאל מירילאשוילי מראשי הקונגרס העולמי של יהודי גיאורגיה, שמכיר את המשפחה כבר שנים רבות ומלווה אותם במקרה הזה.

אביו של הנער, אירקלי, שהשתתף בדיון ביקש מבית המשפט כי יורה על שחרור גופת בנו, "זה בן יחיד שלי אני מודה לקב"ה שנתן לי אותו, אני לא רוצה שינתחו אותו. תנו לי להתחיל את האבל עליו, אני מכיר את המנהגים של האבות שלנו אנו מהעדה הגרוזינית תנו לי להתאבל עליו".

השופטת דורית בונדה, שקלה את עמדת הצדדים וכתבה בהחלטתה, "מקובלת עלי עמדת המשפחה כי מקום בו לדעת כולי עלמא לא נגרם מותו של המנוח בעבירה, הרי שיש ליתן משקל רב לעמדת המשפחה אשר מבקשת לשים קץ לסבלה ולהביא את המנוח לקבורה בהקדם האפשרי. יש לזכור כי מדובר בבן יחיד להורים אשר איבדו כעת את כל עולמם. הוצגו לפני תמונת של חדרו של המנוח וניכר כי מדובר בבן אהוב ויחיד אשר בוודאי סבל ויסורים רבים עוברים כעת על משפחתו, על הוריו… ברור שמותו של המנוח לא נגרם בעבירה והוריו של המנוח אינם חפצים לתור ולחקור ביחס לסיבת מותו. אכבד עמדה זו ולאור כך לא אאפשר נתיחת הגופה".

השופטת הורתה למכון לרפואה משפטית לשחרר את הגופה באופן מידי ולהביאו לקבורה. ההלוויה כאמור נקבעה לשעה 15:45.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר