"משקיעים את מלוא תשומת הלב ביזמים". עיריית אשדוד: צילום: אסף ליבוביץ'
"משקיעים את מלוא תשומת הלב ביזמים". עיריית אשדוד: צילום: אסף ליבוביץ'

דוח הלמ"ס: אשדוד צונחת למקום ה-14 במדד איכות חיים

אשדוד ממשיכה לרדת: בשנה שעברה עמדה אשדוד במקום עשירי ברשימה, כעת הערים היחידות שבמצב גרוע יותר הן בת-ים וירושלים

פורסם בתאריך: 30.12.20 14:08

     

מדי שנה מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) את מדד איכות החיים בערים הגדולות, דוח הבוחן את הפער ברמת איכות החיים ב-16 הערים הגדולות בארץ, בניהן אשדוד. הדוח המעודכן לפי נתוני 2019 שהתפרסם אתמול (שלישי) מעמיד את העיר אשדוד בתחתית הרשימה כאחת מהערים בעלות הציון הנמוך ביותר – במקום ה-14, כשהיא עוקפת את הערים בת ים וירושלים בלבד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




דירוג ערים לשנת 2019. מתוך דוח הלמ"ס

מדובר בירידה משמעותית של העיר אשדוד בדוח השנתי של הלמ"ס. בדוח זהה שפורסם שנה שעברה עמדה אשדוד במקום עשירי מתוך רשמית 16 הערים הגדולות. כאמור כעת היא בין הערים הממוקמות בתחתית הרשימה, בעוד העיר המובילה על פי הדוח באיכות החיים בארץ היא כפר סבא. אחריה הערים המובילות ברשימה הן: רמת גן, רחובות, תל אביב-יפו וראשון לציון.

למרות מיקומה העגום של אשדוד ברשימה יש לציין כי מתוך 51 מדדים שונים שמשווה הלמ"ס, ב-22 מתוכם מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי בערים והיא מובילה במדד תחושת הביטחון הגבוהה ביותר בסביבה מקוונת – 70% לעומת ממוצע ארצי של 49%. עם זאת ב-29 מהמדדים מצבה גרוע יותר מהממוצע כאשר הנמוכים ביותר שבהם: שיעור המועסקים המרוצים מהכנסתם – 54.2ֵ% לעומת ממוצע ארצי של 62.7%; אחוז המועסקים החושבים שתפקידם מאפשר קידום בעבודה 36.6% לעומת ממוצע ארצי של 46.2%; ועיסוק בפעילות התנדבותית בשיעור של 17.2% בלבד לעומת ממוצע ארצי של 21.9%.

נתון נוסף ומדאיג בו אשדוד "מובילה" הוא מספר המקרים חדשים של שאתות ממאירות (סרטן) בקרב גברים, אשר עומד במקום גבוהה משמעותית מהממוצע הארצי – באשדוד ישנם 379.4 מקרים על כל 10,000 תושבים בעוד בממוצע הארצי ישנם רק 329.9 מקרים שכאלה על כל 10,000 נפשות. זאת היא השנה השניה ברציפות שאשדוד מובילה בנתון זה מבין הערים הגדולות בארץ.

מדדי איכות החיים באשדוד בהשוואה לממוצע הארצי 2019. מתוך דוח הלמ"ס

 

 

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר