מחאת הדיירים בנחל ליטני. צילום: קלמנט ברבי

מבצע ליטני: תושבי משולש הרחובות ברובע י"א במאבק על צביון השכונה

ביום שישי האחרון יצאו דיירי הרחובות נחל ליטני, כינרת ונחל קישון להפגין נגד תכנית העיירה לבנות על הקרקע הריקה בית כנסת ושני גני ילדים נוספים ברחוב הצפוף

פורסם בתאריך: 29.12.20 15:28

     

חמושים בשלטים ואווירת מחאה, דיירי משולש הרחובות ברובע י"א – נחל ליטני, נחל קישון וכינרת – התכנסו ביום שישי האחרון על הקרקע ריקה ברחוב נחל ליטני מתוך מטרה למחאות על תכנית העיירה לבנות בשטח מבנה ציבורי – בית כנסת (כולל על פי חלק מהטענות) ושני גני ילדים.

במרכזת טענותיהם של הדיירים עומדת העבודה כי משולש הרחובות הנ"ל ברובע י"א יוצר שכונה מסוגרת בעלת כניסה אחת ורחוב צר וללא מוצא. אמנם, אכן באזור הפנימי של השכונה מוגדרת קרקע חומה לבניית מבני ציבור, אך בשל הצפיפות הרבה, חוסר דרכי הגישה והסכנה להולכי הרגל מדובר בסכנת נפשות. עוד הם טוענים כי תכניות העבר של העירייה לבנות בית כנסת בשטח נגנזו מאותה סיבה, ומאז שטח זה עומד ללא שימוש עד היום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לטענת נציגי הדיירים, במשך שנים דרשו מעיריית אשדוד להקים בשטח פארק שישמש לרווחת התושבים אך בקשתם מעולם לא נענתה. במקום, הופתעו לגלות כי עיירית אשדוד מקדמת בימים אלה הקצאת קרקע על השטח לטובת בניית בית כנסת שתנוהל על ידי עמותת "בעל הסולם". כאשר חלקם מוסיפים כי ישנו חשש ושמועות כי למעשה מדובר במבנה כולל ללימוד תורה ולא רק בית כנסת קהילתית עבור אלו הזקוקים לה בשכונה.

תחילה פנו הדיירים בטענותיהם לוועדת הקצאות מקצועית להתנגדויות של העירייה, אך זו הודיעה להם בתשובה  כי באישור מליאת המועצה הועדה החליטה לדחות את התנגדותם. בנימוקיה הסבירה הדחייה כי כיום העמותה מפעילה בית כנסת ברובע במבנה שאינו נועד לכך ולכן יש נחיצות להשתמש בשטח לבניית בית כנסת והקלת חיי התושבים.

שטח הבניה בנחל ליטני. צילום: קלמנט ברבי

הדיירים, בתגובה לתשובה המאכזבת, החליטו להתכנס מחדש. בחודש שעבר (8.11) הם פנו באמצעות עו"ד אורלי צבר ממשרד א.צבר בעתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד המשיבים – עיריית אשדוד ועמותת "בעל סולם – אשדוד" – בבקשה לבטל את הקצאה כאשר הדיון בעניין צפוי להתקיים ב-13 לינואר. עוד מוספים המוחאים כי בחוות הדעת שקיבלו מיועץ תנועה ושמאי שהובאו מטעמם, נמסר להם כי השלמת התכנית תיצור קטסטרופה תחבורתית וסכנה ממשית לחיי אדם ברחוב. כמו כן, חוששים הדיירים שמתוך ניסיון ליצור פתרונות לציפות שתיווצר תפגע העירייה בסוף גם בשטח הפארק הירוק הסמוך לשטח הבנייה.

קלמנט ברבי מוביל המאבק: "נשאלת השאלה מדוע למרות שהעירייה ביטלה בעבר את כל הניסיונות להקים מבני ציבור על הקרקע שבנדון, מהסיבה שכבר היום המתחם סובל מצפיפות רבה ומצוקה בדרכי הגישה, ותמוה אף יותר לאור העובדה שבשכונה אין צורך באותם מוסדות ציבור ובמיוחד לאור קיומם של שני בתי כנסת שעומדים כ"פיל לבן" האחד ברחוב כינרת הצמוד לבית ספר הרואה והשני במרחק 200 מטר מהשכונה. יש לבטל את התכנית על מנת למנוע צפיפות, ולמנוע סכנה בחיי אדם לאור בעיות התנועה שתגבר במקום צר וצפוף. אנו קוראים לראש העיר לבטל את התכנית ובמקומה לבנות שטח ירוק, פארק מואר לטובת ילדי השכונה ותושבי הגיל השלישי".

הלן גלבר הצטרפה בשישי האחרון להפגנת התושבים כשהיא מחזקת את תביעתם: "שוב העירייה מטילה את פתרונות מוסדות הציבור של הפרויקט הדורסני המתוכנן במע"ר דרום המטיב עם כרישי הנדל"ן על חשבון תושבי רובע י"א בכלל ובמתחם נחל ליטני בפרט. אני קוראת לעירייה לבטל לאלתר החלטה זו הפוגעת בתושבי השכונה ולמצוא פתרונות לפרויקט מער דרום בתחומי תכנית מע"ר דרום ולא על חשבון התושבים ברובעים הסמוכים ויפה שעה אחת קודם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר