משתתפי הפאנל מימין לשמאל: אלכס פלג, שי בנון, מיקי חובל, דור כנפו וויקי סלבין. צילום מסך

על הון אנושי ופתרונות תעסוקה בעידן הקורונה – קהילת ההייטק והיזמות באשדוד סוגרת שנה

קהילת ההייטק והיזמות באשדוד והסביבה ערכה הערב אירוע סיכום שנה בהשתתפות ממנכ"לים ויזמים תושבי אשדוד והסביבה בהשתתפות שי בנון ילד העיר שהקים חברה בשווי מליארדי דולרים

פורסם בתאריך: 21.12.20 22:23

     

קהילת ההייטק והיזמות באשדוד והסביבה קיימה הערב (שני) אירוע סיכום שנה בהשתתפות ממנכ"לים ויזמים תושבי אשדוד והסביבה. בחלקו המרכזי של הערב התקיים פאנל שהוביל מייסד הקהילה מיקי חובל בו דנו משתתפי הפאנל במניעים השונים לכניסה לתחום היזמות, במכשולים והמבחנים הניצבים בדרך להצלחה, ובחשיבותה של קהילה מקומית, מקושרת ותומכת, המאפשרת צמיחה מהירה.

מטרת הכנס, שהתקיים באופן מקוון, היתה הצגת הפעילות של קהילת ההייטק באשדוד והסביבה בשנה האחרונה. במהלכה קיימו עשרה אירועים, בהשתתפות יותר מ-400 חברי הקהילה, אלפי צופים באירועי אונליין, וחברות ענק כמו אמזון, מיקרוסופט וגוגל. משתתפי הפאנל – ויקי סלבין, מנכ"לית ומייסדת שותפה של חברת ProdOps, אלכס פלג מייסד שותף בחברת ההייטק Cynergy, דור כנפו, מייסד חברת Axis Security שגייסה 47 מיליוני דולרים בחצי השנה האחרונה, ואורח הכבוד שי בנון אשר הקים את חברת Elastic בתחום הקוד הפתוח, ששווה מעל שבעה מיליארד דולר – דנו רבות בדרך לבניית חברות הייטק המבוססות על ההון האנושי הקיים באזור אשדוד והסביבה, כולל פתרונות תעסוקה גלובליים בעידן הקורונה כשהם גם מהווים מתן השראה לצעירים ויזמים מקומיים.

שי בנון משתף את סיפורו האישי עם משתתפי הערב. צילום מסך


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


השידור המלא:

תחילת הערב סיפר בנון כיצד התחיל את דרכו בעולם התכנות כנער ואחר כך לעולם ההייטק כשעבר לחיות עם בת זוגתו בלונדון. שם גילה את תחום ה"קוד הפתוח" שהוביל אותו לבסוף להקמת החברה. "גדלתי בין אזור א לאזור ב".סיפר בנון "למדתי בבית ספר אילנות ואחרי זה במקיף א'. אחד מהדברים שהכי חזקים לי מאשדוד זאת תחושת הקהילה, שכולם שומרים עליך ונותנים לך גב, תחושה של אכפתיות, לא משנה אם אתה הולך לעבוד בנמל או לומד בבית הספר. זה משהו שמאוד שקשה למצוא במקומות אחרים ואני לוקח עם עצמי עד עכשיו. גידלו אותי לערכי עבודה קשה בשביל להצליח וזה מה שהיה חשוב לי כדי להתקדם קדימה, דרך עבודה קשה. כלי שרכשתי לאורך השנים מכך זו היכולת לא לפחד מבעיות שצצות ולפתור אותם".

בעניין נושא התעסוקה בעולם הגלובלי ובמציאות החדשה תחת הקורונה הוסיף בנון: "חברות מזהות שלא כולם צריכים להיות במשרד כל הזמן, ויתכן שזה יכול להיות עוד ניסיון לעבות את קהילת הייטק באשדוד. היכולת לעבוד מהבית הופכת בעיר מאפשרת לעבוד מרחוק במקומות אחרים, מה הופך את אשדוד למקום שרוצים לגור ולעבוד מתוכו, זאת השאלה המעניינת והייתי שמח לעזור כאן".

במהלך הערב עסקו הפאנלסטים בשאלה של היתרונות הקיימים בפתיחת סרט-אפ לאלו היוצאים לשוק הייטק מהיחידות מובחרות דוגמת 8200 לעומת כאלו המגיעים ממסלולים אחרים. "אם מדברים על נושא הגיוס הראשון אין הרבה הבדל" השיב כנפו בתשובתו לנושא "היתרון שיש לאנשים ב-8200 זה לא היכולת הטכנולוגיות אלא הרשת שנוצרת, של כל מי שעבד שם ומכיר עשרות של מתכנתים מוכשרים שעבדו איתו. אז יש פה איזשהו יתרון לא הוגן, הקלות שיש לצוות שיוצא מהעמדה הזאת, אבל זה מביא אותך רק להתחלה". בכך הדגיש את החשיבות עבור צעירים ויזמים אשדודים לקיומה של קהילה מאוחדת המהווה רשת של נשים וגברים מעולמות ההייטק והיזמות.

אני הצהרתי מהרגע הראשון, 'סינרג'י' תהיה חברה אשדודית" הצהיר במהלך הפנאל המייסד אלכס פלג. "יהיו לה שלוחות בכל מקום בעולם אבל זאת תהיה חברה אשדודית . אני חושב שדווקא בעולם של היום המיקום הפיסי תמשמש ומה שחשוב זה להגיע לאנשים. יש לנו פה בעיר כישרונות אדירים- מהנדסים, אקרים, ומתכנתים מוכשרים מקרית גת, אשדוד, אשקלון יבנה. אנשים שאתה פוגש בכנסים בדובאי ולאס וגאס ובסופו של דבר יכולתם להיפגש לכוס קפה באותה עיר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר