שלמה רוטנברג. צילום: וועדת הפנים והגנת הסביבה

ראש מנהל התפעול בעיריית אשדוד על הכנה לחורף: "ללא מכ"ם ההערכות היא קשה יותר"

בדיון של וועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא היערכות גופי החירום, ההצלה והרשויות המקומיות לחורף הקרוב ביקש שלמה רוטנברג לבצע תיקון דחוף במכ"ם של השירות המטאורולוגי שחדל לעבוד לפני כשנה

פורסם בתאריך: 22.11.20 17:12

     

שלמה רוטנברג, ראש מנהל תפעול בעיריית אשדוד, השתתף בשבוע שעבר (חמישי) בדיון של וועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות חברת הכנסת מיקי חיימוביץ בנושא היערכות גופי החירום, ההצלה והרשויות המקומיות לחורף הקרוב. בדיון ביקש רוטנברג לבצע תיקון במכ"ם של השירות המטאורולוגי שחדל לעבוד לפני כשנה, בכדי שהחורף יוכלו הרשויות המקומיות לפעול בהתאם להתראות מזג אוויר זמינות ומדויקות בכל שעה.

״הרשויות המקומיות יוצאות למלחמה ללא מודיעין, אין לנו מכ"ם, למדינה אין רדאר ואנחנו פועלים על פי אנליזות שאנו עושים והן אינן תקפות באופן מלא בזמן אמת, את הדברים אמר רוטנברג״ בפני חברי הוועדה והוסיף "המידע האחרון והמעודכן ביותר הינו 12 שעות לפני כניסת מערכת חורפית!! וכולם יודעים שמזג אוויר משתנה בכל שעה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




במהלך הדיון ציין גם מנהל השירות המטאורולוגי שאחד מהמכמי"ם עליו מתבססת התחזית הנוכחית הינו המכ"ם המתקדם של מקורות, המשמש לצורך מחקר ולא חיזוי, אשר מספק תחזית מתל אביב לצפון הארץ, כלומר רשויות מדרום לתל אביב נערכות ללא מערכת חיזוי מתקדמת. בכדי להתמודד עם הבעיה, ללא מכ"ם, נאלצות הרשויות לבצע אנליזה אקלימית  הנשענת על מספר מערכות חיזוי, באמצעותם מעריכים הצפי למזג האוויר שיקבע את רמת הכוננות של העירייה. "זאת החלטה כבדת משקל בגלל שמדובר בהערכות רחבה מאוד של אנשי מקצוע רבים ולעיתים זה נמשך מספר ימים", מציין רוטנברג.

כאמור, הדיון התקיים בוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ ועסקה בהיערכות גופי החירום, ההצלה והרשויות המקומיות לחורף הקרוב בישיבה השתתפו משרד ראש הממשלה, המשרד לביטחון פנים ומשרדי ממשלה נוספים, הרשות הממשלתית למים וביוב, מרכז השלטון המקומי, מרכז המועצות האזוריות, רשויות הניקוז , השירות המטאורולוגי,כמו גם מספר רב של נציגי מועצות מקומיות בניהן אשדוד.

אשדוד, העיר החמישית בגודלה,622 רחובות,11,040 קולטנים ו- 152 ק"מ של הולכה תת קרקעית וההערכות לתקופת החורך נעשת עוד מימי הקיץ. בשבועיים האחרונים סבלה אשדוד ממספר הצפות המשמעותית שבהן שיתקה חצי מהעיר למספר שעות, כאשר חלק מהכבישים נחסמו ומספר רחובות הוצפו. בעיריית אשדוד הסבירו שחלק מהסיבה היא כמות גשמים לא צפויה שירדה בפרק זמן קצר על חלקים נרחבים בעיר. זאת נובעת משינוי אקלים היוצרים מזג אוויר קיצון עם כמויות משקעים חודשית שיורדת ביום אחד או יומיים.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר