הדיונה הגדולה באשדוד. צילום: פבל

תכנית הבניה באזור הדיונה: שיתוף ציבור? לא בדיוק

נציגי עיריית אשדוד הציגו את תכנית הבניה של יותר מ-8,000 דירות בצמוד לדיונה הגדולה במפגש מקוון עם עשרות תושבים, אך לא הראו חוות הדעת של מומחי סביבה שמצדדים בה ומבטיחים שהדיונה לא תיפגע. ד”ר משה דרור: “זה לא בדיוק שיתוף ציבור, יותר ‘ידוע ציבור’”

פורסם בתאריך: 20.11.20 12:11

     

ביום שני ערכו בעיריית אשדוד ובמינהלת הסכם הגג מפגש חשיפה ב”זום” עם תושבים שבו הציגו בפניהם את התכנית להקמת רובע י”ד שבמסגרתו מתוכננים להיבנות כ-8,100 יחידות דיור ממזרח לציר אלטלנה. התכנית תובא לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובניה ובהמשך גם בוועדה המחוזית.

המפגש ב"זום". באדיבות מנהלת הסכם הגג, אשדוד

למרות העובדה שמדובר במתחם ענקי באזור הדיונה הגדולה, ניסו בעירייה לשכנע הדיונה לא תיפגע כלל ואף אמרו שיש להם חוות דעת ממומחים בעניין. אולם כשביקשו כמה משתתפים לראותן, נענו שהדבר לא ניתן כרגע.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ד”ר משה דרור, מומחה לשיתוף ציבור ודובר הפורום הציבורי לאיכות הסביבה היה אחד מהתושבים שהשתתפו בשיחה. “לדעתי”, אומר דרור, “יש צעדים ראשונים בעיר לשיתוף הציבור וזה משמח, אבל המפגש המקוון שהתקיים השבוע לא בדיוק עונה על ההגדרה של שיתוף ציבור, זה יותר ‘ידוע ציבור’. מדובר בשלב מתקדם של קידום התכנית, כמעט בצורה המוגמרת שלה, וגם קשה מאוד לדעת את פרטיה בלי לקבל חומרים מקדימים".

 

דרור: “יש כל כך הרבה פרויקטים של בניה וחייבים להביא את הדברים בפני התושבים ולאפשר להם גם להשפיע. במקרה של הרבעים הדרומיים לא הוצגו אלטרנטיבות לבניה במקומות אחרים בעיר בלי לפגוע בדיונה. הם אמרו למשל שיש להם חוות דעת של מומחים שהפרויקט לא יפגע בדיונה אבל לא הסכימו להציג אותן. אני יודע שיש מומחים רבים שסבורים להיפך, שהבניה תפגע בדיונה ובהזנת החולות שמגיעה מדרום מערב”.

הגופים הירוקים מעוניינים שהדיונה ופארק החולות יהפכו לשמורת טבע מוכרזת ושלא תהיה בניה באותו שטח.

מרשות הטבע והגנים נמסר: “תכנית הכרזת שמורת הטבע חולות אשדוד (הדיונה הגדולה) שהוגשה על ידינו היא חלק מתכנית השכונות הדרומיות שמתוכננת באשדוד ודרישתנו היא שתאושר בכפיפה אחת. לרשות אין כוונה לצמצם ולשנות את שטח השמורה מסיבה זו או אחרת”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר