כבר לא מחייכים: ד"ר יחיאל לסרי ושרון מרק בימים טובים יותר. צילום: לירון מולדובן

בעקבות הדחתה שנחשפה ב"כאן דרום": שרון מרק התפטרה

טלטלה בקואליציה של לסרי: לאחר שהדיח אותה מתיק החינוך (גני ילדים והשכלת מבוגרים) בחרה סגניתו להתפטר מתפקידה. מרק:  "עוזבת בלב כבד אך בראש מורם"

פורסם בתאריך: 17.11.20 12:37

     

לאחר שהודחה מתיק החינוך (גנים ומבוגרים) סגנית ראש עיריית אשדוד שרון מרק הודיעה על התפטרותה מתפקידה ועל כך שהיא עוזבת לאופוזיציה.

בשבוע שעבר חשפנו ב"כאן דרום" את החלטתו של ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי ליטול ממנה את תיק החינוך – שבמסגרתו הייתה אחראית על גני הילדים והשכלת מבוגרים – בעקבות היחסים הקשים שנוצרו בינה לבין ראש המנהל, אריה מימון.

מרק אמורה הייתה להישאר ממונה על התעסוקה והתעשייה ולעמוד בראש הוועדה לאיכות הסביבה – אך העדיפה, מתברר, לפרוש מהקואליציה ומתפקיד הסגנות בשכר, אחרי שלא הייתה מוכנה להשלים עם הפגיעה במעמדה. כזכור על פי ההסכם הקואליציוני היא מונתה לסגנית ברוטציה לשנתיים וחצי, ואמור להחליפה על פי ההסכם עו"ד אלי נכט.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"לא אהיה חלק בהנהגה שבוחרת לגבות פקיד שאינו מוכן לשתף פעולה עם נבחרת ציבור", מסרה מרק והוסיפה: "הדחתי מתפקידי כממונה על החינוך מעידה על חוסר משילות, יש פה זלזול בציבור שבחר בנו לייצג אותו במועצה ולהיות לו לקול. במשך כל תקופתי כסגנית ראש העיר דאגתי להשמיע את דעתי מעל כל במה אפשרית, באופן מנומק וענייני, חילוקי דעות הם עניין לגיטימי אך לא מתקבל על הדעת כי בעקבות חילוקי דעות יכריז ראש מינהל החינוך שאינו מוכן לעבוד מולי וכל שכן שבעקבותיו הודחתי על ידי רה"ע מתיק החינוך. לתפיסתי – גישה של חרם, הדחה והדרה, בטח של נשים, אין לו מקום במחוזותינו, אינו עומד בקנה אחד עם ערכיה של מערכת החינוך באשדוד ובישראל – כל שכן על ידי מובילי מערכת חינוכית".

ראש מינהל החינוך באשדוד, אריה מימון. צילום: פבל

מרק:  "אני עוזבת את תפקידי כסגנית רה"ע בלב כבד אך בראש מורם. בשנתיים שכיהנתי כממונה על התעשייה והעסקים, החינוך, וכיו"ר וועדת איכות הסביבה, יצא לי לעסוק בנושאים המשפיעים באופן ישיר על חייהם של מאות אלפי תושבי העיר אשדוד ועתידם. הפכנו את אשדוד מעיר שתדמיתה מיושנת לעיר חדשנית מובילת Ecommerce. בכל תקופת הקורונה ועדיין הפכנו למגדלור לרשויות מקומיות ברחבי הארץ אשר ביקשו ללמוד משיטות העבודה שלנו בכל הנוגע לסיוע לעסקים בעיר. צר לי שדווקא בעת משבר זה בו נשים בעולם מוכיחות מנהיגות מכילה אחראית וקשובה בוחרים בהנהגת העיר להפנות עורף לאשה נבחרת ציבור".

מכתב ההתפטרות של מרק

עוד הוסיפה הסגנית המתפטרת: ״תנועת 'הלביאות' (שבראשה עומדת מרק, ד"ג) פועלת כעת להרחבת פעילותה לערים רבות ונוספות ברחבי הארץ, אין שום סיבה שלא נראה יותר נשים חזקות ומוכשרות בתפקידים משמעותיים בפוליטיקה המקומית והארצית".

גורמים בעיריית אשדוד הביעו תמיהה על כך שבתקופה כזאת, לדבריהם, כשהעיר מתמודדת עם משבר הקורונה ושיעורי אבטלה שמתקרבים ל-30%, בחרה מרק להתפטר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר