מקום האסון הבוקר. צילום: דוברות המשטרה
מקום האסון הבוקר. צילום: דוברות המשטרה

תאונת עבודה קטלנית באשדוד: שני הרוגים בפיצוץ במפעל למתכות

האסון אירע במפעל למחזור מתכות גואטה באזור התעשייה הצפוני החדש ונגרם ככל הנראה מפיצוץ של מיכל גז. במקום שני הרוגים, פצוע קשה ופצוע קל

פורסם בתאריך: 17.11.20 08:20

     

שני הרוגים ופצוע קשה בתאונת עבודה שאירעה הבוקר במפעל ברחוב העוגן באשדוד. מדיווחים ראשוניים עולה שככל הנראה מדובר בפיצוץ מיכל גז במפעל למתכות באזור התעשייה הצפוני. הפיצוץ נשמע במרחק של כמה ק"מ מהמקום.

ממד"א נמסר, שבשעה 7:47 התקבל דיווח במוקד 101 על מיכל שהתפוצץ במפעל למתכות באזור התעשייה הצפוני באשדוד. חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים מהמקום בשלב זה על 4 נפגעים, בהם 2 גברים כבני 40 ללא סימני חיים וגבר נוסף כבן 40 במצב בינוני שמפונה לבי"ח אסותא באשדוד עם חבלות בגפיים. פצוע נוסף פונה באופן עצמאי. במקום נערכות סריקות לאיתור נפגעים נוספים.

הפראמדיקים של מד"א מתן כהן ומיכאל ארליכמן סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו הרס, גבר כבן 35 חולץ ע"י אנשים במקום כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה קשה ברגל. הם הכניסו אותו לרכב פרטי ויצאו איתו לחבירה איתנו. העלנו אותו לאמבולנס ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים תוך טיפול מציל חיים כשמצבו בינוני ובהמשך הוא הורדם. במקום האירוע אותרו 2 גברים כבני 40 מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעה רב מערכתית קשה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם במקום. הסריקות לאיתור עובדים נוספים שהיו במפעל נמשכות. אנחנו כאן עם כוחות גדולים וערוכים להעניק טיפול רפואי אם ימצאו נפגעים נוספים".

מקסים קולגה חובש איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בשלושה נפגעים שוכבים, בסיוע חובשים נוספים של איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגע במצב קשה, לצערי שני נפגעים נוספים לא נותר אלא לקבוע את מותם עקב אופי הפציעות מהן סבלו".

צילום: עיריית אשדוד-הביטחון העירוני

צילום: עיריית אשדוד-הביטחון העירוני

צילום: עיריית אשדוד-הביטחון העירוני

צילום: עיריית אשדוד-הביטחון העירוני

מקום האסון הבוקר. צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה

כוחות משטרה נמצאים במקום ופתחו בחקירה.

עדכון מבי"ח אסותא אשדוד: "לפני זמןקצר קלט בית החולים פצוע בינוני עם פציעת גפיים משמעותית. עם קבלתו טופל בידי צוות הטראומה. לנוכח פציעתו, היה צורך להרדימו ולהנשימו. מחדר הטראומה הועבר לחדר הניתוחי להמשך טיפול. מצבו יציב".

 ד"ר הדס תגרי, מנכ"לית 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה: "מצב בטיחותם הירוד של העובדים בישראל מצריך שידוד מערכות יסודי, כאשר מתחילת חודש זה בלבד נהרגו 5 עובדים בתאונות עבודה, ומניינם העגום מתחילת השנה מגיע למספר המחריד של 58, בנוסף לאלפי פצועים. 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה' קוראת לשר העבודה והרווחה איציק שמולי לפעול לאלתר ליישום המלצות וועדת אדם משנת 2014 ולאחד את מנהל הבטיחות התעסוקתית – רשות האכיפה הרגולטורית – עם המוסד לבטיחות ולגהות האחראי על מחקר, הסברה ומניעה, לכדי רשות לאומית אחת לבטיחות עובדים שתפעל באופן מתואם ואפקטיבי לקידום השינוי היסודי הנדרש ולהבטחת בטיחות העובדים בישראל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר