אוניית מכולות ענקית עוגנת בנמל אשדוד. צילום: יח"צ נמל אשדוד
אוניית מכולות ענקית עוגנת בנמל אשדוד: האם בקרוב הן תעבורנה לנמל החדש? צילום: יח"צ נמל אשדוד

ערב הרפורמה בנמל אשדוד: שני חברי ועד התפטרו בטריקת דלת

השניים, אבישי אברמוביץ' ואבי אבן חיים, הושעו בידי ההסתדרות וכתבו היום לאבי אדרי: "לא נהיה חותמת גומי". לקראת פתיחת הנמל החדש, נמל הדרום, גובר החשש שמאות עובדים בנמל הוותיק יישלחו הביתה

פורסם בתאריך: 9.11.20 11:54

     

בעוד כחצי שנה צפוי הנמל החדש, נמל הדרום, להתחיל לעבוד. הוא אמור להתחרות בנמלים הקיימים ובראשם הנמל הצמוד אליו – נמל אשדוד, שעלול לספוג מכה קשה וירידה חדה בהכנסות. אם אכן חברות ספנות רבות, ובראשן MSC יפסיקו לפקוד את נמל אשדוד ויעברו לנמל החדש, הדבר עלול לגרום לנמל אשדוד ירידה דרסטית בהקפי העבודה, ולחיפוש דרכים להקטין את ההוצאות – למשל בדרך של צמצום כמות העובדים.

על רקע ההתפתחויות הצפויות אמור להיחתם בקרוב, אולי כבר בימים הקרובים, 'הסכם רפורמה' בנוגע לנמל אשדוד, שבו יקחו חלק נציגי העובדים, ההסתדרות ומשרדי התחבורה והאוצר.

בתוך כך חילוקי הדעות בקרב העובדים והוועדים הולכים ומחריפים, והבוקר שני חברי ועד עובדי הציוד המכני, אחד הסקטורים הכי משמעותיים וגדולים בנמל אשדוד, הודיעו על התפטרותם בשל חוסר האמון שלהם בוועד ובהסתדרות.

השניים, אבישי אברמוביץ' ואבי אבן חיים, שהושעו בידי ההסתדרות, שיגרו היום הודעה למחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי ובה כתבו לו: "אנו לא חותמת גומי ואנו לא מתכוונים להיות שותפים בוועד שיחתום על הסכם רפורמה כושל, שאין בו הכנה אמיתית לעובדים שישארו וביטחון תעסוקתי לעובדים".

אבישי אברמוביץ'

אבישי אברמוביץ' ואבי אבן חייםאבי אבן חיים

אבי אבן חיים


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




החשש המרכזי של עובדים בנמל אשדוד הוא שמאות מהם ילכו הביתה והשאלה היא לא רק כמה אלא איך ובאילו תנאים. כיום עובדים בנמל קרוב ל-1,400 עובדים ובנמל הדרום כנראה שלא יעבדו, לפחות בשלבים הראשונים, יותר מרבע מהכמות הזאת.

בהנהלת חברת נמל אשדוד שומרים את הקלפים קרוב לחזה בנושא הזה, כאשר גם הם נמצאים בחוסר ודאות מפני העתיד לבוא. בדרך כלל מדברים שםבמונחים מעורפלים של התייעלות ופרישה מרצון, אולם בדיון שנערך לפני כמה חודשים בכנסת המנכ"ל, שיקו ז'נה, השתמש גם במילה "לפטר". בעקבות פרסום הכתבה ב"כאן דרום" ב-20 באוגוסט מיהרו בנמל להבהיר שכוונתו לא הייתה פיטורים אלא "פרישה מוקדמת".

לפני כשלושה שבועות ביקרה בנמל אשדוד שרת התחבורה מירי רגב.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר