חברות המועצה בסיורן במתחם הבוקר. צילום: שירן פרץ

מרק ווינשטיין סיירו בביג ופנו לנתניהו: פתח את כל החנויות באוויר הפתוח

סגנית ראש העיר שרון מרק וחברת המועצה סטלה וינשטיין הגיעו היום לסיור במתחם "הביג" בעיר לפגוש את בעלי החנויות כשהן קוראות לפתיחה מידית של מרכזי הקניות בעיר ובארץ

פורסם בתאריך: 8.11.20 17:25

     

חברות המועצה שרון מרק וסטלה וינשטיין הגיעו הבוקר (ראשון) לסייר במתחם "ביג פאשן" באשדוד כדי לשמוע את זעקת בעלי החנויות שעדין עומדות סגורות, בעוד חבריהם ברחובות העיר פתוחים. בהמשך לכך, פנו סגנית ראש העיר מרק, הממונה גם על האגף לקידום עסקים בעיר, ושותפתה במשימה וינשטיין, לראש הממשלה נתניהו ולשרים היושבים בראש משרדי הבריאות והאוצר בבקשה לפתוח מידית את מתחם ה'ביג' באשדוד כמו גם את מתחם הסטאר סנטר הותיק יותר.

כידוע ההנחיות הממשלתיות לפי צו השעה, מבדילות בין חנויות במרכזי קניות אשר עדין סגורות לעומת ״חנויות רחוב״ שנפתחו לפני כשבועיים. על אף שגם החניות מהסוג הראשון נמצאות באוויר הפתוח. במכתבן לנתניהו ולשרים כ"ץ ואדשלטיין, הצביעו השתיים על האפליה שהתייחסות זאת יוצרת כלפי בעלי העסקים שנותרים ללא פרנסה.  ללא כל הצדקה ברורה בדרכי ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

"כחברות מועצת העיר אשדוד, העוסקות בקידום העסקים והכלכלה בעיר הן במועצה והן במגזר הפרטי, אנו קוראות לך ולקבינט הקורונה לפתיחת כלל חנויות הרחוב כולל אלו היושבות במרכזי הקניות באוויר הפתוח כגון סטאר סנטר, ביג פאשן ועוד ברחבי הארץ כולה" פתחו השתיים במכתבן הישיר. "מסיור שערכנו גם היום בקרב חנויות ובעלי עסקים נתקלנו בתמונת מצב עגומה בה ניתן לראות בעלי עסקים אשר הינם זכיינים, הנאלצים לדאוג לבני משפחותיהם ושזהו מקור פרנסתם היחיד. בעלי העסקים נמצאים במצב אבסורדי בו חבריהם לענף פועלים ברחוב בעוד הם נאלצים להישאר ללא מקור פרנסה".

חברות המועצה מרק ווינשטיין בביקור בחנות "שלינקה" במתחם הביג בעיר. צילום: שירן פרץסט


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"מדובר באפליה שאין לה אף צידוק אפידמיולוגי ו/או חוקי, שכן המרכזים נמצאים באוויר הפתוח שההליכה בהם דומה להליכה ברחוב" הוסיפו לציין מרק ווינשטיין. "אין כל סיבה שמרכז ממילא בירושלים יפתח לציבור ומרכזים פתוחים אחרים עדין סגורים. עסקים אלו רכשו סחורה במאות אלפי שקלים לעונות ולחגים וכעת נאלצים לזרוק אותה מכיוון שאיננה רלוונטית יותר, וכל זאת ללא כל פיצוי עבור ההוצאות בגין הסחורה שנזרקת. בנוסף, רובם ככולם מדווחים שלא היו זכאים למענקים ונשארו ללא פרנסה. אנו פונות אליך לפנים משורת הדין בבקשה להפסיק את אי-השוויון ולפתוח את כלל המסחר על פי ההנחיות המתבקשות כמו גם לצאת בהבהרה לרשויות הפיקוח שחנויות רחוב הן חנויות רחוב – ללא קשר למרחב בו הן פועלות".

בשבוע שעבר, הודיעה רשת 'ביג פאשן' לשוכרים במתחם כי היא מתכוונת לחזור ולהפעיל את מחמי הקניות ברחבי הארץ ולחזור לגבות את דמי העלות עבור השכירות והניהול שלא נגבו מהם עד כה. כאמור הודעה זו הגיעה בניגוד מוחלט ובמחאה על החלטת הממשלה לאפשר פיתחה של "חנויות רחוב" בלבד החל מהיום. עם זאת, מרבית החנויות נותרו סגורות – לאחר שמספר בעלי עסק הוזהרו כי פתיחת החנויות אינה מותרת וכי הם עלולים להיקנס על כך.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר