בית החולים באשדוד. צילום אורי קריספין

בשבוע הבא: פתיחת מחלקת יולדות; המיון – ב-7 בנובמבר

נשלמות ההכנות לפתיחת מחלקת היולדות וחדרי הלידה בביה"ח באשדוד ב-16 לחודש, שתאפשר לתושבות העיר והאזור ללדת, לראשונה, קרוב לבית. אז מי תהיה היולדת הראשונה שתעשה היסטוריה?

פורסם בתאריך: 8.10.17 13:57

     

ההתרגשות והדריכות באשדוד לקראת פתיחת מחלקת יולדות בבית החולים בעיר ביום שני, 16 באוקטובר, מתקרבת לשיאה, וההכנות הולכות ונשלמות. חדר המיון ייפתח ב-7 בנובמבר, ומאותו רגע בית החולים יפעל במתכונת מלאה.

“החודש נפתחים חדרי לידה, מיון יולדות, מחלקת יולדות, מכון אולטרסאונד, מרפאת אם ועובר (היריון בסיכון) ומחלקת אשפוז אם ועובר”, אומר פרופ’ מוטי פנסקי, מנהל מערך הנשים והמיילדות של בית החולים אסותא אשדוד.

הוא מזכיר שב-25 בספטמבר החלה לפעול בבית החולים מרפאת טרום ניתוח קיסרי שתקבל מקרים המיועדים לניתוח קיסרי מתוכנן, שיופנו מהקהילה וממרפאת רפואת האם והעובר בבית החולים. במרפאה ייבחנו המקרים המיועדים לניתוח קיסרי, ויוערך מצב היולדות, תיקבע תכנית ניתוח בשיתוף היולדת, יאותרו ויוערכו מקרי היריון בסיכון, ייקבעו תורים לניתוחים בתיאום היולדות והגורמים הרלוונטיים, ותינתן הדרכה סיעודית לקראת ואחרי הניתוח, בנושאים כמו ביות חלקי (אשפוז משותף בחלק משעות היממה ונפרד בשאר שעות היממה, לדוגמה התינוק שוהה עם אמו בחדרה במחלקת יולדות לאורך כל שעות היום והערב ומוחזר בלילה לשהות בתינוקייה), אפס הפרדה (מצב שבו האם והתינוק אינם נאלצים להיפרד כלל לאחר הלידה).

מה ניתן לומר על הסטנדרטים שלכם בחדרי הלידה?

“מדובר על יולדת בחדר עם אפשרות לשהייה של הבעל עם האישה בחדר בכל מהלך הלידה וגם בניתוחים קיסריים שאינם דחופים. במחלקת יולדות יש בין מיטה לשתיים בשלב הזה. אנו נאפשר את כל סוגי השהות עם התינוק לפני בקשה — החל מאפס הפרדה וביות חלקי – היולדת היא זו שתחליט. בנוסף יהיו יועצות הנקה, קורסים קבוצתיים ואישיים להדרכות הנקה, כאשר הכול נעשה במחלקה. עם פתיחת המחלקה יבוצעו סיורים מקדימים במחלקה, וייפתחו גם קורסי הכנה ללידה למגזרים חרדיים ולמגזרים חילוניים”.

מבחינה טכנולוגית יש חידוש?

“הסטנדרט של חדרי הלידה הם המתקדמים ביותר הידועים כיום. אנו משתמשים בניטור עוברי (מעקב אחרי פעימות הלב של העובר, ש"ש) מהמשוכללים בעולם. הניטור מוקלט ומשודר למסכים בתחנת האחיות ובחלק מחדרי הרופאים, כך שיש שליטה מלאה על הניטור העוברי. כמו כן, יהיו חדרים שיאפשרו לידה טבעית ליולדות המעוניינות בכך”.

כל המשרות במחלקה אוישו?

“מצבת כוח האדם של המחלקה מלאה ותכלול כ-40 מיילדות ו-22 רופאים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר