שמוליק דואק בפעולה צילום ליאור להב
שמוליק דואק בפעולה. צילום: ליאור להב

לסרי מאיים לתבוע את מעצב השיער מאשדוד בעקבות פוסט שקרי על תספורת

פעיל הציבור ואושיית הרשת, שמוליק דואק, כתב בשבוע שעבר בפייסבוק שראש העיר מפר את הסגר לאחר שהלך להסתפר. אלא שמתברר שד"ר לסרי בכלל הסתפר בבית, עוד לפני כיפור בעזרת רעייתו. הוא לא היה מוכן לעבור על הפוסט של דואק בשתיקה ושיגר אליו התראה לפני הגשת תביעה על הוצאת לשון הרע. דואק בתגובה: הפוסט נמחק. לא היתה כוונה לגרום עוול

פורסם בתאריך: 26.10.20 17:49

     

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, שלח היום (שני) מכתב התראה לפני הגשת תביעה בגין לשון הרע לשמוליק דואק, מעצב שיער מוכר בעיר. ההתראה נשלחה כתגובה לרשומה (פוסט) שפרסם  דואק בעמוד הפייסבוק לפני כמה ימים, ושם טען כי בתמונות שפרסמה העירייה בהפרש של יום ניתן לראות כי ראש העיר הסתפר – ובכך הפר את תקנות הסגר ומגבלות תקופת הקורונה שלא מאפשרות למספרות, כמו שלו למשל, לפעול.

לסרי דרש מדואק למחוק את הפוסט, השקרי לגרסתו, תוך 24 שעות ולפרסם הודעת התנצלות והכחשה. במידה וכך יעשה, מצדו של לסרי מוכנים לוותר על פיצוי כספי לנוכח המצב הכלכלי והקושי שחווים בעלי העסקים הקטנים. עם זאת, במידה ולא יעשה כך דואק, ראש העיר עלול להגיב בתביעה.

בסביבתו של לסרי מוסיפים שאם דואק היה טורח לבדוק היה מגלה שלסרי לא הפר את ההנחיות וכי רעייתו סיפרה אותו בביתם לפני יום כיפור.

הפוסט שכתב דואק בעמוד הפייסבוק שלו. צילום מסך

לפי המכתב עליו חתום בא כוחו של ראש העיר, עו"ד עמוס ון-אמדן, ראש העיר נפגע במיוחד מדבריו של מעצב השיער: "בכל מהלך תקופת מגפת הקורונה בכלל ובמהלך הסגרים בגינה בפרט, מקפיד מרשי לנוכח מעמדו כראש עיר לקיים את הוראות וההנחיות לגבי ההתנהגות נדרשת, קלה כחמורה, זאת כדי להנהיג –מכוח דוגמא אישית. הנה, על אף הקפדתו זו, ייחסת לו בפרסום הנ"ל באופן כוזב ונטול אחיזה במציאות הפרה בוטה של – הוראות הדין והממשלה על התנהגות בתקופת הסגר שהוטל בתקופה 17/9/20 (ערב ראש השנה) ועד וכולל 17/10/20.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"כך", מוסיף עו"ד ואן אמדן במכתבו לדואק, "'צירפת' את מרשי לשורת אנשי ציבור שהפרו את הוראות הנ"ל, ספגו משום כך ביקורת ציבורית נוקבת, לעג, בוז, והואשמו בפגיעה באמון בציבור לגבי חובת קיום ההוראות בתקופה המגיפה בכלל והסגרים בגינה בפרט. הכל, בלי שטרחת לברר עם מרשי את טענותיך… אם אך היית טורח לבצע בירור שכזה עם מרשי, היה מתחוור לך שאין שמץ ממש בטענותיך על כך שמרשי הסתפר בניגוד להוראות, אותה פרסמת בשער בת רבים, וכי כפועל יוצא כי אין שום יסוד להאשמות שהטחת במרשי בפרסום".

 

דואק מסר בתגובה: "מאשר קבלת מכתב מעו"ד עמוס ון-אמדן מבני ברק, שמבקש ממני לפרסם התנצלות תוך 24 שעות. אם ראש העיר היה פונה אלי זה היה יכול לקצר את ההליך. אין לי שום עניין לכתוב משהו שהוא לא נכון. ראיתי את ההבדל בתספורת של ראש העיר בין תמונה אחת לשנייה, וזה מה שגרם לי לכתוב את הפוסט.

"אפשר להבין את התסכול אחרי ישיבה בבית ללא עבודה משך חודש וחצי, כשבזמן הזה אנחנו רואים נבחרי ציבור שמרשים לעצמם לנהוג בניגוד לנהלים שאותם הם משננים לציבור. בכל מקרה הפוסט נמחק והתנצלות רשמית תיכתב על ידי. אני מתנצל בפני ראש העיר אם נגרם לו עוול. זאת לא היתה המטרה".

אתה מעצב שיער נחשב, ובכל זאת טעית לחשוב שיש הבדל בתספורת של ראש העיר בתמונות שצולמו בהפרש של יום אחד בסה״כ. מנגד יש טענה שיש לך טינה בסיסית כלפי ראש העיר. האם במקרה זה נכונה האמירה "השנאה מקלקלת את השורה״?

דואק: "אכן יש הבדל בין שתי התספורות, לפחות לפי התמונות. יכול להיות שזה משהו שקשור לזווית התמונה, הצילום, לסירוק באותו יום, אולי הוא הסתפר לא במספרה. אבל אני כספר כן ראיתי הבדל לפחות בתמונות. אין לי שום דבר אישי נגד ראש העיר, נכון שיש לי ביקורת ויש לי קבוצה שנקראת 'כל מה שמפריע לי באשדוד', ושי נטייה לחשוב שכל המטרה היא לבקר את ראש העיר. אבל ממש לא. כשיש לי ביקורת אני משמיע אותה על כל דבר שקורה ולא רק לגבי ראש העיר – ממקום של לשפר ולא ממקום של ביקורת".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר