הכניסה למתחם. צילום דור גפני
הכניסה למתחם. צילום דור גפני

החניון בשימוש הציבור הרחב – העירייה מטילה את האחריות לתיקון הליקויים על הדיירים

דיירי רחוב תש”ח באשדוד סובלים פעמיים: החניון הפתוח שצמוד לבנייני מגוריהם משמש את הציבור הרחב, ועוברים דרכו המוני רכבים פרטיים ואפילו משאיות. אבל כשהתגלו ליקויים, את התיקונים ומימונם הטילה העירייה עליהם בעצמם בנימוק שמדובר בשטח פרטי

פורסם בתאריך: 23.10.20 16:05

     

בלב העיר אשדוד, ברובע הסיטי, נמצא רחוב תש”ח שבנוי בצורה של מתחם הכולל חמישה בנייני מגורים וקומת חנויות, עסקים ומשרדים. מתחת נמצא חניון תת-קרקעי המיועד לדיירים ולבעלי הנכסים, ואילו ולמעלה מעל פני השטח יש חניון שפתוח לכל, ועושים בו שימוש הרבה מאוד בני אדם שאינם מתגוררים במתחם, אלא מגיעים לעשות קניות וסידורים. לא רק מכוניות פרטיות עוברות בחניון העילי אלא גם משאיות ובימים שלפני הסגר תנועת כלי הרכב במקום ערה, כאילו היה מדובר בכביש סואן.

החניון הסואן בשעות הערב. צילום דיירים

החניון הסואן בשעות הערב. צילום דיירים

הדיירים שמתגוררים ברחוב הופתעו לקבל לפני כמה חודשים מכתב מעיריית אשדוד שמבהיר להם שהם חייבים לטפל בהקדם בתיקון הליקויים שהצטברו בחניון וברצפתו שהיא גם התקרה של החנייה התת-קרקעית, ולשאת בעצמם בעלויות. מדובר, הוסבר להם, ב”מבנה מסוכן”. אבל אם זהו חניון שפתוח לכל מי שרוצה, משל היה שטח ציבורי-משותף, אז מדוע הדיירים הם שיישאו בהוצאות?

לפי חוות דעת הנדסית שצורפה לפנייה מהעירייה, הובהר שאם הליקויים לא יתוקנו יש חשש ליציבות מגרשי החנייה מעל ומתחת לפני הקרקע ולשלמותם. בין השאר נכתב שם שתנועה של כלי רכב כבדים בחניון העילי, זה שפתוח לכולם, היא אחד הגורמים להתערערות המבנה.

 

הדיירים גילו אחריות ואספו כסף כדי לטפל בבעיה הדחופה. “מתחם תש”ח נבנה לפני יותר מ-20 שנה”, אומרת בעלת דירה במקום. “למתחם חניה עילית ציבורית ששירתה ומשרתת עד עצם היום הזה את כל באי אזור הסיטי. עיריית אשדוד באה בדרישה לבעלי הדירות במתחם להשקיע מכספם הפרטי סכום של כ-170 אלף שקל וזאת על מנת לשפץ את מתחם החניה העילית, שטח שהוא בשימוש הציבור הכללי, שטח שאינו מתוחם בשערים או מחסומים כלשהם ועושי השימוש בחניה זו אינם דיירי המתחם, המשתמשים בחניון התחתי. באיזו זכות?”.

קורות מתפוררות בחנייה התחתית. צילום דיירים

קורות מתפוררות בחנייה התחתית. צילום דיירים

לדבריה, בעירייה איימו שיוטלו סנקציות על הדיירים אם לא ידאגו לתיקון הליקויים: “האם יעלה על הדעת שהעירייה מצד אחד מגדירה את השטח כפרטי ולכן מטילה על הדיירים את עלות השיפוץ אך מצד שני מגדירה את השטח כציבורי בכך שהיא מאפשרת המשך שימוש בו לכלל תושבי העיר? ומי יישא בעלות הנזק העתידי שיגרם למתחם עקב השימוש שהציבור הרחב עושה בו?”.

ואם כל זה לא מספיק בנוסף לתיקון המבנה נדרשים הדיירים לממן תיקון של פנסי התאורה במתחם.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “על פי הרישומים מדובר בשטח פרטי ותקינות החניון המוגדר כמסוכן, היא באחריות בעלי הנכסים. החניות במתחם שייכות לדיירים באזור המגורים ולבעלי החנויות וככל שאנו יודעים הנושא מטופל על ידם והם ממש בשלבי סיום של תיקון המפגע בחניון. לא הייתה דרישה לתיקון המפגע בסכום מסוים ולא היה כל איום לנקיטה בסנקציות. אדרבא, נהגנו באורך רוח ולבעלי הנכס ניתן הזמן הדרוש לתיקון המפגע”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר