התקהלות מחוץ לתלמוד תורה ברובע ג', 22.9.20. צילום: דיווחים לכיש דרום
התקהלות מחוץ לתלמוד תורה ברובע ג', 22.9.20. צילום: דיווחים לכיש דרום

לסרי: פתיחת תלמודי התורה באשדוד בניגוד לתקנות – "תופעה שולית"

פורסם בתאריך: 18.10.20 20:23

     

פתיחתם של מוסדות חינוך חרדים בניגוד לתקנות לשעת חירום עלתה לכותרות בעיקר אחרי שפורסם שהרב חיים קנייבסקי, הנחשב לחשוב שברבני הזרם הליטאי בישראל, הורה לפתוח היום את תלמודי התורה. זאת, על אף שהחלטת הממשלה מאפשרת רק חזרה ללימודים בגני הילדים לפי שעה.

באשדוד נרשמו בשבועות האחרונים הפרות רבות של הסגר בשכונות חרדיות. השיא היה שבתי ספר ממלכתיים נשמעו להנחיות והיו סגורים, ואילו מוסדות לימוד חרדים שלצידם, "צפצפו" והמשיכו לפעול.

בעירייה העלימו עין, עד שלפני כשבועיים וחצי ירד שם האסימון והחליטו להחליף דיסקט ולהתחיל לאכוף את ההגבלות בצורה ממשית.

שאלנו היום את ד"ר יחיאל לסרי עד כמה התופעה של פתיחת מוסדות חינוך בצורה לא חוקית בעיר היא נרחבת. "אני שמח לבשר", השיב לסרי, "שמדובר בתופעה שולית, ובאשדוד הציבור החרדי משתף פעולה ופועל על פי ההנחיות. בשבוע שעבר שני מוסדות חינוך הפרו את ההנחיות, והיום היה מדובר רק במוסד חינוכי אחד בלבד שנפתח בניגוד להנחיות. באשדוד לא נאפשר בשום אופן חריגה מההנחיות, על ידי כלל המגזרים בעיר.
אני נמצא בהידברות תמידית עם המנהיגות החרדית, ומערך הביטחון והמשטרה שלנו יחד עם מנהל החינוך מקיימים פיקוח הדוק מדי יום, לוודא קיום ההנחיות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"אשדוד", מוסיף ראש העירייה, "כעיר החמישית בגודלה עם אוכלוסיה מעורבת, הגיעה להערכתי להישג יוצא דופן בקנה מידה ארצי, ביציאה מאדום בוהק לצהוב נכון להיום. ובקרוב אנחנו מקווים גם להגיע לירוק. זו היתה משימה קשה וההצלחה הינה תוצאה משילוב שורה ארוכה של פעולות, שהחשובות ביותר היו אכיפה בלתי מתפשרת של הנחיות הסגר, והתעקשות על ריבוי בדיקות ללא הפניית רופא.

ד"ר לסרי ופרופ' רוני גמזו במהלך ביקורו באשדוד לפני כשבועיים. צילום: עיריית אשדוד

"לכן", אומר לסרי, "הנחיתי להמשיך במדיניות האכיפה הקפדנית וריבוי בדיקות ללא הפניית רופא. ולאור חזרת פעילות מוסדות חינוך לגילאי 0-6, הנחיתי את כלל צוותי החינוך-הממלכתי והחרדי-גננות, סייעות, מטפלות ובעלות משפחתונים, לבצע בדיקת קורונה שגרתית פעם בשבוע. ולשם כך גם נייעד להם מסלול נפרד במתחמי הבדיקות. כל זאת, לצד המשך תגבור מערך התחקירים האפידמיולוגים, וההגנה על דיירי בתי אבות והוסטלים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר