כאן מסתיים מחלף "אשדודש צפון" אבל כביש שיחבר אותו לאשדוד - אין. צילום: דור גפני
כאן מסתיים מחלף "אשדוד צפון" אבל כביש שיחבר אותו לאשדוד - אין. צילום: דור גפני

המחלף נפתח אבל אין כביש שיחבר אותו לאשדוד – לפחות יש הדמיה. צפו בוידאו

מחלף “אשדוד צפון” הוא כבר עובדה קיימת, אלא שהקצה שלו שאמור להוביל לעיר ולספק לה כניסה ויציאה נוספות, מסתיים בדרך ללא מוצא. הכביש המתוכנן לחברו לאזור התעשייה הצפוני ולעיר תקוע ורק כעת הושגה הסכמה עם משרד הביטחון על התוואי שלו. צפי לפתיחה? לא לפני 2025 במקרה הטוב. אז מה עושים? מחפשים מעקף זמני

פורסם בתאריך: 19.10.20 12:22

     

מי שנוסע על כביש 4 מצפון לאשדוד מבחין בגשר ובמחלף שנבנו מעליו ואמורים לספק כניסה חדשה לאשדוד במערב וליבנה במזרח. אולם בעוד החיבור ליבנה נפתח זה מכבר, הזרוע שאמורה להוביל לאשדוד מסתיימת בדרך ללא מוצא אי שם באזור התעשייה הצפוני של העיר.

הכביש שמתוכנן לחבר את אשדוד למחלף החדש ולאפשר כניסה נוספת לעיר מכביש 4 נקרא “הרצל ג’”. הוא אמור לחצות דרך קצה אזור התעשייה ולרדת לאורך נמל הדרום שהולך ונבנה ונמל אשדוד ולהתחבר לשדרות הרצל.

רק שאותו כביש תקוע ולא התחיל להיסלל. יתרה מכך, התכניות שלו עדיין לא הושלמו. רק כעת אחרי שנים של ויכוחים בין הרשויות, הושגה הסכמה על התוואי שלו. זאת, לאחר שככל הידוע לנו משרד הביטחון הסיר את התנגדותו שעד עתה החזיק בה בעקבות הקרבה של הדרך לשטחי אש.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מעכשיו ועד שהמיזם יעבור את כל המשוכות התכנוניות יעברו כנראה לפחות שנתיים, כך שהעבודה בשטח תחל רק בעוד שנתיים-שלוש, והכביש יסתיים לא לפני 2025/6.

על פרויקט “הרצל ג’” אחראית חברת נמלי ישראל, חנ”י, שכפופה למשרד התחבורה. בשנים האחרונות ניסו בחברה וגם בעיריית אשדוד לזרז את יציאתו לדרך אך, כאמור, משרד הביטחון הטיל וטו על המסלול שהוצע.

צפו בהדמיה של "הרצל ג'":

ככל הידוע, גם כעת, משהושגה הסכמה, עדיין יש פרטים שלא נסגרו, כמו למשל דרישה לסגור את הכביש לתנועה בזמנים של תרגילים, פעילויות וניסויים למיניהם.

בניסיון לספק פתרון ביניים ולו גם זמני יש דין ודברים מול חברת נתיבי ישראל על מנת להגיע להסכמה על סלילת קטע כביש שיחבר את המחלף לאזור התעשייה. אם הדבר יצא לפועל הוא יוכל לעבוד עד להשלמת “הרצל ג’ – הפרויקט הענקי שמתוכנן לכלול שלושה נתיבים בכל כיוון ולשחרר לחץ, בין השאר של משאיות ש”סותמות” את כביש 41 בין נמל אשדוד לניר גלים.

 

 

מחברת נמלי ישראל, חנ”י, נמסר בתגובה: “כביש הכניסה הצפוני החדש לאשדוד (‘הרצל ג’’) הוא ציר חשוב ביותר לקישור התנועה העירונית עם הארצית. כמו כן הוא יחובר לפעילות הנמלית הענפה המתפתחת באשדוד ויהווה בסיס כלכלי משמעותי בכלכלה העירונית והאזורית. ​תכנון הדרך, לרבות הכנת תסקיר ההשפעה על הסביבה והתוכנית הסטטוטורית – הוטלו על חברת נמלי ישראל. ​טרם הוחלט במשרד התחבורה מי יהיה הגוף המבצע.

מיום שמשרד הביטחון הסכים להתוויה של הכביש בצפון העיר, שוקדת חנ”י על תכנון וקידום מהירים ככל הניתן. לאחרונה השלימה חנ”י תסקיר השפעה על הסביבה מקיף ומפורט המשקף איזון בין הפיתוח התחבורתי לבין שמירת טבע  – מעברים לבעלי חיים מוגנים (למשל צבאים), צמצום זליגת אור לשטחים הפתוחים, החדרת מי נגר עילי למי התהום ועוד. משך הדיונים בתוכנית הסטטוטורית הנדונה בוועדות של המועצה הארצית, עד לאישור התוכנית, יארך עד תחילת 2022 לפחות”.

מפת פרויקט כביש הרצל ג' וקטע כביש ה"קשת" שמחכים להיסלל. קרדיט: עיריית אשדוד

מפת פרויקט כביש הרצל ג' וקטע כביש ה"קשת" שמחכים להיסלל. קרדיט: עיריית אשדוד

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “לעת הזאת אין עיכוב והתכנית מתקדמת בהתאם לתכנון ולו”ז שנקבע. חברת נתיבי ישראל מתחילה לבצע בסוף אוקטובר את סלילת כביש החיבור מהמחלף לכבישים הקיימים ובהם החיבור לא.ת צפוני חדש. עם השלמת העבודה ועל פי התכנון, המחלף מתוכנן לסוף מרץ 2021”.

בנוסף נמסר מהעירייה: "כביש הכניסה הצפוני החדש מקודם כיום על ידי חברת נמלי ישראל. התכנית הסטטוטורית של הכביש מתעכבת מזה זמן רב בשל התנגדות של משרד הביטחון לתוואי המוצע. לאחרונה הוצג לעירייה על ידי חנ"י כי הושגה הסכמה של משרד הביטחון בכפוף למספר תנאים ושינויים שיש לבצע בתכנית. חנ"י מקדמת ובודקת את ביצוע השינויים ואנו מקווים שכעת ניתן יהיה לקדם במהירות את תכנית הכביש. במקביל, לאחר פניה של העירייה למשרד התחבורה, סוכם על ידי המשרד כי יקודם ביצוע של חיבור ישיר מהמחלף למערכת הכבישים הקיימת באזור תעשייה צפוני חדש. הנושא נמצא כרגע בהשלמת תכנון מפורט והתארגנות לביצוע והינו באחריות חברת נתיבי ישראל".

ממשרד הביטחון לא התקבלה תגובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר