חניון המשאיות באשדוד לפני כמה ימים צילום דור גפני
חניון המשאיות באשדוד לפני כמה ימים. צילום: דור גפני

האם בשביל זה הוא הוקם? בחניון המשאיות באשדוד תוכלו למצוא מכוניות באחסנה ואוטובוסים

שנים לאחר הקמתו של חניון המשאיות העירוני באשדוד נראה שחלקו הגדול הפך למגרש חניה ואחסנה בעיקר של מכוניות ואוטובוסים. האם החניון שהיה אמור להוציא את המשאיות הכבדות והמסוכנות מתוך השכונות ממלא את ייעודו? ספק

פורסם בתאריך: 18.10.20 16:58

     

תמונות של חניון המשאיות העירוני באשדוד מלמדות על עובדה פשוטה אך מעניינת: חלק גדול משטח החניון, שמיועד לחנייה יום-יומית של משאיות, תפוס בידי מכוניות, רכבים מסחריים ואוטובוסים, כאשר חלק מכלי הרכב הללו נמצאים במקום לפרקי זמן משתנים לטובת אחסנה.

חניון המשאיות של אשדוד נפתח בשנת 2012 ומלכתחילה דובר על כך שהוא מיועד לעד כ-450 משאיות שיוכלו לעמוד בו במהלך שעות הלילה בעיקר, כאשר הבעלים או הנהגים אמורים להגיע בבוקר, לקחת את המשאית ולהחזירה בלילה או בתום שעות העבודה, וחוזר חלילה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




המטרה המרכזית שלשמה הוקם החניון, כך על פי הגדרת עיריית אשדוד, היה בטיחותי: הוצאת הרכבים הכבדים מרחובות וכבישי שכונות המגורים, שם הם מהווים מפגע מסוכן. מטרה נוספת הייתה צמצום פליטת העשן והמזהמים וגם הרעש שנגרם מהמשאיות בתוך העיר וכן השחיקה שהן גורמות לתשתיות.

עם סיום בנייתו של החניון לפני כשמונה שנים אמרו בעירייה שכ-500 משאיות חונות ברחבי העיר והחניון החדש יביא לכך שהוא ייעלמו למעשה מתוך אזורי המגורים וייצאו החוצה לאזור התעשייה הצפוני המרוחק. ניהול והפעלת החניון הוטלו על חפ”א – החברה העירונית לפיתוח אשדוד.

 

יו”ר הנהלת חפ”א, עו”ד חנוך דרך ארליך, מסר בתגובה: “החניון הינו לרכב כבד, משאיות ואוטובוסים והוא בתפוסה מלאה: 100 אוטובוסים ו-185 משאיות. בחניון יש שטח קטן שמבחינת ניצולו לרכב כבד יש חיסרון והוא הושכר לחברה פרטית לחניית כלי רכב שונים, כמו המסחריות שבתמונה והן שייכות לחברה השוכרת. כל פעם חונים שם רכבים אחרים, הם לא נוסעים בכל יום אבל גם לא חונים שם לתקופות ארוכות. במקום גם הוקצה שטח קטן לחניית רכבים פרטיים של מינויי החניון לרווחת המשתמשים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר