מחלקת שירות הלקוחות של יובלים אשדוד. צילום: יובלים אשדוד

מים גועשים: מאות תושבי אשדוד מתאחדים בניסיון לקדם תביעה ייצוגית מול תאגיד יובלים

התושבים מתלוננים על קפיצות לא הגיוניות בחשבונות המים האחרונים שקיבלו, כאשר מיובלים אשדוד הם מקבלים תשובות הקשורות בצריכה בימי הקורונה, נזילות או תקלות. חברת המועצה הלן גלבר פנתה לראש העיר בבקשה לעלות את הסוגיה לסדר היום בישיבת המועצה הקרובה

פורסם בתאריך: 13.10.20 17:19

     

סערה בעיר אשדוד, מאות תושבים מתלוננים כי בחודשים האחרונים חשבון המים שלהם עלה באופן חשוד בעקבות עליה לכאורה בצריכת המים שלהם – במאות ואף אלף אחוזים מהצריכה הרגילה, על פי החשבונות שנשלחו לביתם. מה שהתחיל מפוסט בפייסבוק של תושב אחד הכה גלים ברשת החברתית, ומאות תושבים שיתפו כי גם הם מתמודדים עם בעיה דומה מול החברה אשר מנמקת את החריגות בשימוש יתר בימי הקורונה או בנזילה לה הדיירים לא מודעים. כעת התושבים מתאחדים בניסיון לגבש תביעה ייצוגית מול חברת יובלים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"הבנו שלא הגיוני שכולנו מקבלים את אותה הודעה על צריכת מים מופרזת" מספר סטפן קנודיה אחד התושבים שיזמו את התארגנות התביעה. "קיבלנו חשבונות מים עם חיוביים כפולים פי שלושה מהסכומים שהיינו רגילים לקבל. כשפנינו לחברת יובלים הם טוענים שזה בגלל שאנחנו בבית בגלל הקורונה. אבל גם הצריכה המשותפת של הבניין מגיעה לממדים לא הגיוניים, כמויות של מילוי בריכה, ואנשים לא מבינים איך פתאום החשבונות קופצים".

בסיס הטענות של הקבוצה היא שמדי חודשיים עם קבלת החשבון קופצת שוב ושוב צריכת המים, לעיתים בצריכה הפרטית של דיירי הבית אך בעיקר בצריכה המשותפת של כל דיירי הבניין. למשל משפחה לארבע נפשות ברחוב חשון קיבלה בעבור חודשים מאי – יוני חשבון צריכת מים עם צריכה משותפת של  1.67 קוב מים, ואילו בחשבונית הבאה הצריכה המשותפת עמדה על 18.67 קוב, עליה בלתי נתפסת של יותר מאלף אחוז בצריכה, כאשר עלות החיוב הכפילה את עצמה.

צריכה של דירה ברחוב חשון בחודשים מאי יוני. צילום: מובילי התביעה

הצריכה באותה דירה ברחוב חשון בחודשים יולי אוגוסט – קפיצה של אלפי אחוזים בצריכה המשותפת. צילום: מובילי התביעה.

"שולחים חשבונות מנופחים עם התרעה שיש חריגה בצריכה כדי שלא תחשוד" טוען שחר דוקרקר מוביל נוסף בתביעה התגבשת לכאורה, "הם פועלים בשיטת המצליח – אם תשלם יופי, אם לא תבוא תתווכח. כדי שלא תרגיש שיש לך חריגה בחשבון כותבים שיש לך חריגה בצריכת המים ושאולי יש תקלה, אבל אין שום נזילה. אצלנו למשל  לא תיקנו כלום ופתאום החשבון ירד אחרי שהתלוננו".

חברת המועצה הלן גלבר פנתה במכתב בנושא לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בו היא מבקשת לעלות את הסוגיה לסדר היום בישיבת המועצה שתתקיים מחר בערב (רביעי). גלבר טענה במכתבה כי מאז הקמתו הלך וגדל תאגיד יובלים מה שהוביל גידול בהוצאותיו, ושבסופו של דבר נראה שהתושבים הם אלה שמשלמים את המחיר ללא הצדקה.

הלן גלבר. צילום: פבל

כמו כן טענה גלבר כי "כבר משנת 2010 העליתי, מספר פעמים, את הנושא לסדר יום המועצה וזאת בעקבות פניות של תושבים רבים שהתלוננו על קבלת חיובי מים מופרזים בצריכה המשותפת. הפניות כוללות מצבים שבהם חייבו בניינים בעשרות מ"ק של מים המתאימים לצריכה בבריכות אולימפיות, ביניהם בניינים שאין להם כלל גינות, אין צינורות השקיה ואין אפילו ברז. תושבים פונים ליובלים ומקבלים תשובה לקונית שחוזרת על עצמה – קיימת נזילה…באופן מפתיע, ברוב המקרים לאחר תלונות התושבים ועל אף שהבעיה לא טופלה התושבים מגלים כי חיוב הצריכה החריגה ירדו מעצמם".

מכתבה של גלבר לראש העיר בעניין חיובי המים מופרזים בצריכה המשותפת

מיובלים אשדוד נמסר בתגובה: 

"נציגי שירות הלקוחות ערכו בדיקה מקצועית של חשבונות התושבים אשר פנו באופן ישיר לתאגיד, וכן בפרסומים בפייסבוק. ככלל נוכל לצייו כי עלייה בצריכה המשותפת יכולה לנבוע מסיבות רבות בהן השקיית הגינה, ניקיון חדר מדרגות ושטיפת רכב מהצנרת המשותפת, נזילה ועוד. במקרה של נזילה, לאחר תיקון הנזילה והגשת חשבונית לתאגיד אנו מזכים את חשבון המים – בהתאם לקבוע בחוק.

לגבי צריכה פרטית – תקופת משבר הקורונה מתאפיינת בצריכה רבה יותר של מים בכל הארץ ובכלל זה באשדוד, דבר הבא לידי ביטוי בחשבון המים. התאגיד מחויב לדווח על עליה בצריכה הפרטית והמשותפת בציון אחוזי העלייה בחשבון המים. במצב כזה עלייה בצריכה המשותפת בשני קובים לשם הדוגמה, מדווחת בעלייה של מאתיים אחוז כאשר המשמעות הכספית היא עשרים שקלים.

כל חיובי המים מתבצעים על פי קריאות המדים בשטח וכל תושב יכול לבדוק ולוודא את גובה הצריכה במד הפרטי והמשותף. אנו מזמינים את התושבים לפנות למחלקת שירות הלקוחות של התאגיד ומתחייבים להמשיך ולבדוק כל פניה באופן המקצועי והיעיל ביותר. אנו מודעים לתקופה הקשה העוברת על התושבים ועושים את המירב על מנת להקל ולסייע ככל הניתן במסגרת החוק".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר