ד"ר אלי לחמני. צילום: פבל
ד"ר אלי לחמני. צילום: פבל

חברי מועצה מאיימים להחרים את הישיבה: קוראים לקיימה ב"זום"

חבר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני טוען כי קיום מועצת העיר מחר מסכן את המשתתפים בהידבקות בנגיף וכי הדבר מנוגד לתקנות לשעת חירום ולהנחיות משרד הבריאות. עיריית אשדוד: "נעשו כל ההתאמות לקיום ישיבת המועצה בהתאם לתקנות"

פורסם בתאריך: 13.10.20 11:11

     

מחר, רביעי, צפויה מועצת העיר אשדוד להתכנס באולם המליאה שבקומה החמישית בבניין העירייה, ולדון בנושאים שונים העומדים על הפרק. עם זאת, לאור המציאות של תחלואת הקורונה תחת סגר מתמשך, לא כל חברי המועצה מסכימים עם קיומה של הישיבה, שבאופן מידי מסכנת מספר רב של אנשים. חבר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני אמר כי הוא וחברי סיעתו "אשדוד תנצח", מתכוונים להחרים את פגישת המועצה הקרובה במידה וזו לא תשתנה כך שתתאים לשמירת ההנחיות בימי הסגר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לטעמו של לחמני וחבריו, קיום ישיבת המועצה מהווה הפרה של ההנחיות וכי גם לגופים כמו עיריות ונציגי הציבור המועסקים בהם אין זכות להפר אותם בשום צורה. "אם הישיבה תתקיים במתכונת הנוכחית היא לא תהיה חוקית" מאשים לחמני "אני לא חושב שזה ראוי להפר את החוק במסגרת הגעה לישיבה שיש בה כל כך הרבה משתתפים. ההנחיות בפרוש אוסרות כינוסים, אין שום אפשרות לבצע ישיבה שכזאת וקיומה יהיה פשוט צפצוף על החוק. איך אנחנו עומדים בפני הציבור ומבקשים ממנו לשמור על ההנחיות ואנחנו לא נשמור עליו?"

חברי האופזיציה מצביעים על בעיה ממשית – מועצת העיר מונה 28 חברים, שמריבת מגיעים לכל פגישת מועצה, עימם בחדר המליאה נמצאים אף בעלי תפקידים, יועצים, עוזרים, אנשי צוות, כלי תקשורת וצילום. בעוד תושבי העיר יושבים במרפסת היציע הצופה על האולם. בישיבות המועצה האחרונות אמנם רבים מאותם נוכחים הופנו גם הם לאותה מרפסת כדי לאפשר פיזור מרבי של השוהים במקום, אך מתכונת זו היתה אפשרית לפני כניסתם לתוקף של הגבלות הסגר, לפיהם לכאורה לא אמורה להתקיים התכנסות בסדר גודל שכזה.

אולם המליאה בבניין העירייה. צילום: עיריית אשדוד

מלבד המחויבות לשמירה על ההנחיות לחמני מעלה סיבה נוספת לדרישתו להעביר את ישיבת המועצה למפגש דיגיטלי בלבד – הזדהות עם בעלי העסקים בעיר. "למה בעלי העסקים סוגרים? להם אסור לקבל לקוחות ואנחנו כעירייה נשים פס? זה חוצפה".

"כרגע עומדים על כך שהישיבה תהיה ישיבה בנוכחות מלאה" מסביר לחמני "אני עומד על כך שלא תתקיים ישיבה במתכונת הרגילה ושבמקומה תתקיים ישיבת זום". לחמני טוען כי פנה בנושא ליועץ המשפטי לעירייה רוני עמיר ולמשנה למנכ"ל העירייה דינה בר אולפן אך הוא עדין ממתין לתשובתם. "לצערי עד עכשיו אני ללא תשובה", אמר לחמני "בכל מקרה, אני לישיבה הזאת לא אגיע, אני אחרים את ישיבת המועצה כמו גם כל חברי הסיעה שלי. אני רוצה להאמין שבסוף ירד האסימון וישמרו על הכללים שחלים על כולם, גם התושבים וגם עלינו. כנציגי ציבור אנחנו צריכים להוות דוגמה. אין שום סיבה שבעולם שלא נקיים את הישיבה בזום תחת שמירת כל הכללים".

 

מעיריית אשדוד נמסר: "צר לנו שחבר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני טועה ומטעה, על אף שפנייתו נענתה וכבר הועמד על טעותו. והרי, כל מי שעקב אחר ישיבות המועצה בחודשים האחרונים, נוכח לראות שהן מתנהלות בהתאם ל'תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות במקומות עבודה), תש"ף-2020'.

גם כינוס ישיבת המועצה ביום ד' הקרוב תיערך בהתאם לחוות הדעת של היועץ המשפטי, ובהסתמך על סעיף 9(א) תקנה 4(5)(ג) לתקנות הנ"ל, הקובעת: "לא תחול על ישיבת מועצת רשות מקומית, אשר תתקיים בהשתתפות של עד 50 אנשים או בהשתתפות חברי המועצה האמורה ועוד 5 אנשים, לפי הגבוה מביניהם, ובלבד שיישמר מרחק של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם או שישנה מחיצה למניעת העברת רסס בין אדם לאדם ושבמסגרתה לא יוגש אוכל למשתתפים". "(ב) אין בהחלטה על סגירה של מקום עבודה לפי תקנה 6 כדי למנוע כינוסה של מועצת רשות מקומית.

באולם מועצת העיר נעשו כל ההתאמות לקיום ישיבת המועצה בהתאם לתקנות, ועל אף שמותרת השתתפות של עד 50 חברים, תוגבל ההשתתפות לחברי מועצה ופקידות הכרחית בלבד, ותוך שמירת מרחק כמובן. כן יינקטו פעולות כדוגמת סגירת דלתות בתחילת הדיון, הצבת שומר בפתח הכניסה והפניית פקידי העירייה הבכירים לאולם היציע. לעת הזאת, כיוון שועדת הפנים של הכנסת טרם אישרה מתווה אחר, זו הדרך החוקית היחידה לקיים את ישיבות המועצה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר