האדמו"ר מפיטסבורג. צילום: יוסי לוי
האדמו"ר מפיטסבורג. צילום: יוסי לוי

לאחר חודש וחצי של מאבק במחלת הקורונה האדמו"ר מפיטסבורג נפטר

הלוויתו תצא בשעה 13:00 מקריית פיטסבורג שברובע ג' אל בית העלמין באשדוד. ד"ר לסרי ספד: "מחשובי האדמורי״ם בדורנו, שהיתה לי גם הזכות הגדולה להיות בידידות אישית קרובה וחמה איתו"

פורסם בתאריך: 5.10.20 08:51

     

הלך לעולמו הרב החשוב מאשדוד, יקיר העיר, האדמו"ר מפיטסבורג.

הלילה בבית החולים לניאדו בנתניה נפטר האדמו"ר בן ה-64. הרב מרדכי לייפער שעמד בראש קהילה גדולה של חסידים שמתרכזת ברובע ג' באשדוד אושפז באמצע חודש אוגוסט לאחר שנדבק בנגיף. מאז מצבו ידע עליות וירידות ובימים האחרונים חלה הדרדרות קשה עד שהלילה בסביבות חצות הוא הלך לעולמו.

הניח אחריו את רעייתו, הרבנית מרים ושבעה ילדים – ארבע בנות ושלושה בנים. הלוויתו תצא בשעה אחת מקריית פיטסבורג לבית העלמין באשדוד.

חסידות פיטסבורג מונה קרוב ל-200 משפחות בעיר ויש לה קהילה גדולה גם בארה"ב, שם צמחה.

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, פרסם דברי הספד: "העיר אשדוד אבלה ומרכינה ראש, עם פטירתו של כבוד קדושת האדמו״ר מפיטסבורג, הרב מרדכי מאטל יששכר בער לייפר זצ״ל, בעל ה'פתגמי אורייתא', מחשובי האדמורי״ם בדורנו, שהיתה לי גם הזכות הגדולה להיות בידידות אישית קרובה וחמה איתו, שהלך לעולמו אמש לאחר מאבק ממושך בנגיף הקורונה.

"אשדוד", מוסיף לסרי, "זכתה שהחסידות מפיטסבורג, קבעה את משכנה בעיר שלנו אשדוד, שכן האדמו”ר מפיטסבורג זצ״ל המשיך את דרכו של אביו בעל ה״אמונת אברהם״ זצ״ל שהגיע לעיר בשנות ה-70 ונטע בה את השורשים והיסודות הראשונים לציבור החרדי בכלל והחסידי בפרט".

ח"כ הרב יעקב טסלר מאשדוד: "יחד עם כל בית ישראל הנני מבכה מרה את הסתלקתו לגנזי מרומים של האי צדיק רועה נאמן לעדתו ולכל בית ישראל. כתושב העיר אשדוד חוויתי מקרוב את דאגתו למען היהדות הנאמנה בעיר וביצור חומות הקדושה. האדמו"ר זצ"ל הווה מגדלור לתורה וחסידות והיה אבן שואבת אשר הקרין מאורו לכל יהודי באשר הוא עם אהבת ישראל אמיתית".

מודעת האבל שפרסמה החסידות

המשטרה נערכת לסידורי ההלוויה באשדוד: החל מהשעה 12:00 ועד סוף ההלוויה שדרות משה סנה בעיר תיסגרנה לתנועה. בנוסף, יוצבו חסימות בכניסות לאשדוד מכביש 4 (עד הלום) וכביש 41 (ניר גלים, צומת הנמל).

במשטרה מבקשים להימנע מהתקהלויות אסורות, לשמור על מרחק ולהקפיד על חבישת מסיכה.

מקהילת חסידות פיטסבורג נמסר: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים, הלוויתו של כ"ק מרן אדוננו מורנו ורבינו זכר צדיק וקדוש לברכה, תצא בשעה 1, מבית מדרשו, לחלקת פיטסבורג, בבית העלמין באשדוד, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. היות והלוויה תתקיים במתקונת הוראות הבריאות, נשים אינן משתתפות כלל, כמו כן מסע הלוויה יעבור בערך בשעה 2 ברחוב חנה סנש וכיכר יש חסד, הפלמח כיכר אלתא, שמעון בן שטח רובע ז' לכיוון בית העלמין".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר