אריאל אלחרר. צילום: יאיר גונן

לא רק הבן של: מי אתה, אריאל אלחרר?

אריאל אלחרר מאשדוד הוא שם מוכר בתחום של התקשורת והפרסום החרדיים. כמי שבא מבית פוליטי שמזוהה עם ש”ס, גם לייחוס המשפחתי יש משקל

פורסם בתאריך: 10.10.19 16:54

     

במגזר החרדי, בעיקר בברנז’ה של התקשורת ובמעגלים הנושקים לה, אריאל אלחרר מאשדוד הוא שם מוכר למדי.

הוא בן 30, נשוי לאילה ואב לשלושה ילדים. הוא עוסק בשיווק באתרים חרדיים, נוגע גם בכתיבה ומוכר גם בזכות הציוצים שלו בטוויטר, שנוגעים לא פעם לענייני היום ברמה המוניציפאלית והארצית.

יש לו גם ייחוס משפחתי שמוסיף. אריאל הוא בנו של איציק אלחרר, מבכירי ש”ס, כיום ראש המטה של הרב הראשי יצחק יוסף ובעבר מי שעבד מאוד מקרוב עם השר לשעבר אריאל אטיאס ואחרים. חמיו הוא מנכ”ל בד”ץ בית יוסף הרב יגאל בן עזרא.

איציק אלחרר והרב יצחק יוסף

לצרוך ולייצר חדשות

אלחרר הבן גדל בבית פוליטי ש”סניקי, והוא, מה שנקרא, די מעורבב בעולם הזה. אל תתפלאו אם יום אחד נראה אותו משתלב בתפקיד עסקני או פוליטי כזה או אחר. ימים יגידו.

הוריו עדיין מתגוררים באזור הווילות של רובע ח’. לאורך שנים הייתה מעין שלישייה שכזאת שכללה את איציק אלחרר, את יהודה אבידן, עוד אחד מבכירי ש”ס ועד לאחרונה מנכ”ל חפ”א, וכן את חבר המועצה לשעבר שלמה אלבז. שלוש המשפחות חיו בשכנות.

“נולדתי במגדל העמק, וכשהייתי בן שלוש עברנו לאשדוד”, מספר אריאל. “באותו זמן אבא שלי היה אחראי רישום במוסדות של הרב גרוסמן. כשגדלתי באשדוד התחנכתי במוסדות מורשה שברובע ג’. משם המשכתי לישיבות מאור התורה ואמרי צבי”.

מתי אתה מרגיש שמתחיל לענין אותך תקשורת?

“את האמת שמגיל צעיר עניין אותי לקרוא את כל העיתוני, ולקרוא טורי דעה, ובכלל כל הפסקה בישיבה זה היה לדבר פוליטיקה ולנתח את המצב הקיים, שזה נייעס ישיבתי די מצוי”.

בישיבה אמרו לך על זה משהו?

“לא עשיתי משהו מוזר או שהתעסקתי בזה באופן חריג, עשיתי את זה בדרך הנורמלית. בכלל בישיבה היה אסור לשמוע רדיו, שזה מה שהיה מביא אותי ללכת לשמוע את הפרשנויות והתכניות שאהבתי בזמנים שהייתי יכול, ולכן הכול היה בסדר”.

מתי התחלת בעולם התקשורת?

“התחתנתי ולאחר מכן נכנסתי לעבוד בתקשורת. זה קרה מתי שהיה פיצול בין עיתון ‘הדרך’ לעיתון ‘יום ליום’, כשכל מה שגרם לפיצול הגיע מנעמה עידן, שהחליטה לשנות את הקו של ‘יום ליום’ מעיתון מפלגתי לעיתון כלכלי, ולכן ש”ס הייתה צריכה לפתוח עיתון חדש — ‘הדרך’. ואני כבן למשפחה ש”סניקית, שיודע שהעיתון ‘יום ליום’ נוסד על ידי מרן הרב עובדיה וצריך לתת לו להמשיך לפעול, לכן החלטתי לעבוד שם ולחזק אותו כמנהל שיווק ומדי פעם גם כתבתי כתבות”.

אנשי ש”ס לא שאלו למה אתה עובד שם?

“באותה תקופה קיבלתי הרבה התקפות מאנשי ש”ס, כאילו איך אתה, שאביך נמצא אצל הראשון לציון כמנהל לשכתו, אתה נמצא נגדנו בעיתון ‘יום ליום’ ונגד אריה דרעי, וכך צחקו עליי וגיכחו. אך אני הסתכלתי על האמת, שזה עיתון שנפתח על ידי הרב עובדיה, ואני ממשיך שם, וזה מה שעשיתי. ותדע באותו זמן היה קשה מאוד לעבוד שם בגלל שהיה מלא חרמות על העיתון שלנו, שעם זה הייתי צריך להתמודד כמנהל שיווק”.

אפשר לומר שבזכות אביך נכנסת לתחום?

“לא. כי קודם כול הלכתי בדיוק הפוך ממה שאבא שלי, ואני נכנסתי בעקבות כך שהייתי חבר של ינון עידן, בעלה של בעלת העיתון, עד שפעם אחת הוא הציע לי לבוא ולכתוב טורים, ואכן עשיתי את זה והכנסתי שם הבנה שהעיתון הזה לא נגד ש”ס, ומשם התחלתי בעצם”.

הרב יצחק יוסף בניחום אבלים אצל איציק אלחרר

ומשם הגעת לכיכר השבת?

“בהחלט. עברתי לכיכר השבת בעקבות הצעה די מפתה. זה האתר הגדול היום בתקשורת האינטרנטית החרדית. ולשם הגעתי בעקבות כתבה על אחד מבכירי האתר בזמן שעשיתי עליו כתבה ב’יום ליום’. שם אהבו את הסגנון ואת הגישה שלי, ולכן הלכתי לשם כמנהל השיווק וככתב, ומשם הכרתי את העולם החרדי הגדול וכמה שהתקשורת החרדית רוצה תקשורת הוגנת”.

כאן, שם ובכל מקום

אלחרר הוא בחור מוכשר וגם מקושר. הוא יודע איך עובד העולם שבו הוא חי ופועל, על התפר שבין תקשורת, פוליטיקה ויחסי ציבור. אגב, הוא עומד על כך שיש הפרדה בין החלק המסחרי לחלק העיתונאי ושנשמרת העצמאות המקצועית היכן שהוא נמצא בלי לעגל פינות.

בוא נחזור למערכת הבחירות באשדוד לפני כשנה. האם יהיה זה נכון לומר שכיכר השבת ניסה להפיל את ד”ר לסרי מכס ראש העיר באשדוד?

“בהחלט לא. כאתר חרדי, שמייצג את הציבור החרדי, הבאנו גם את הביקורת נגדו, בתור מי שלא ייצג את הציבור החרדי כראוי ולא דאג מספיק לשמירת השבת לדעתנו”.

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צלם: פבל

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צלם: פבל

ואחרי הבחירות, כשנוצר משבר עם אבי אמסלם וש”ס, גם אתה עצמך הרבית לתקוף את לסרי.

“אני חושב שאנשים בסביבה של לסרי משכו אותו לכיוונים לא טובים, למשל גבי כנפו, שאולי חש מאוים מהתחזקות כוחו של אבי אמסלם”.

אבי אמסלם. צילום: עזריה לוי

אבי אמסלם. צילום: עזריה לוי

בוא ואקריא לך משהו מלפני כחצי שנה ותנסה לזהות מי אמר:

"ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי סימן את החרדים עוד מיד לאחר הבחירות עם מינויו של כצנלסון לממלא מקום ראש העיר. מאז הגזרות רק התחילו בחילולי שבת, ופיטורי בכירים בחרדים אבל היום הוא שובר שיא נוסף: צו פינוי לבית כנסת באזור ג’ המשתייך ל’פלג הירושלמי”.

“כן, אני כתבתי את הדברים בטוויטר ואני עומד מאחוריהם. באותה תקופה נראה היה שלסרי הלך עם כצנלסון ונכט ופגע בציבור החרדי”.

מה החלום שלך — פוליטיקה באה בחשבון?

“מגיל אפס גדלתי בבית פוליטי, ואני לא פוסל. אם אני אמצא הזדמנות מתאימה, אז כן, ייתכן שאלך על זה”.

אם לא היית בשיווק ותקשורת, אז מה כן?

“אני לא חושב כרגע על דבר אחר שהייתי עוסק בו חוץ מתחום השיווק, אך אפשר לשקול דבר כזה או אחר במקרה ויבוא”.

תרצה שהילדים שלך יעבדו בתחום שאתה עוסק?

“אם הכול כשורה וטוב, בלי להיגרר למקומות זולים כמו לזלזל באדם כזה או אחר, אז אין לי בעיה, אני לא אמנע מהם זאת”.

אריאל אלחרר ומשפחתו. צילום איילת ממן

אביך איציק אלחרר, בן 60, הספיק לשמש ראש מטה במשרד התקשורת ומשרד הבינוי והשיכון תחת השר אריאל אטיאס. אני מבין שלאחרונה אימו מרגלית נפטרה.

“אבא עבר תקופה לא קלה. הוא היה מאוד קשור לסבתא וידוע שהיה מאוד שמח כשנפגש עם הראשון לציון הרב יצחק יוסף, ששניהם ‘יצחק בן מרגלית’”.

אתה מספיק לראות את אבא?

“אין ספק שאבא מקדיש את עצמו לציבור שעות רבות, ובהחלט הרבה מהזמן לא ראיתי אותו. אני גאה באבא שכזה”.

מה כוחה של העיתונות החרדית?

“היום, בגלל הרשת הפרוצה שיש טוויטר, פייסבוק וכאלה אצל כמעט כל אדם חרדי, אז כל אחד נהיה עיתונאי קטן, ולכן בציבור הזה צריך שיהיו אנשים שיעשו את העבודה הזאת, וזאת עובדה שרואים בשטח שהיום אפילו בתקשורת הכללית אין מהדורה מרכזית שאין פרשן או כתב חרדי או לענייני חרדים, שבתכל’ס רק אחד כזה יכול לתת את הקול של הציבור הזה”.

כאיש שיווק, יש במה באתרים החרדיים בתחום?

“כן בהחלט, שהרי מה לעשות שאדם שמגיע מבית חרדי, אז בוודאי שהוא ידע איך לגעת במקום הזה אצל אחרים, ולכן אני חושב שתחום השיווק בציבור החרדי הוא מצוין ומצליח, ואנחנו יודעים לעשות אותו טוב על הצד הטוב ביותר”.

מה הצורך בכמות גדולה של אתרים חרדיים כיום?

“ככל שיש תחרות תקשורתית במדיה, אז אתה מקבל תוכן יותר טוב ויותר מושקע, כי כל אחד רוצה להביא את התוכן הכי טוב לקוראים שלו. וגם מחמת ריבוי מחנות בציבור, כל אחד יש לו את הזרם שלו, אז לכן זה בריא שיש את הריבוי הזה וזה טוב”.

מה דעתך על הפשניסטיות החרדיות באתרים החרדיים?

“אני חושב שבכל אתר חרדי יש דבר אחד או שניים שפונה לאישה החרדית, שהרי אישה קוראת באתר כמו כל אחד שנכנס, ולכן עושים תוכן מיוחד בשבילן. אני רואה בזה בתור מעלה שבמקום שילכו וייכנסו לאתרים לא חרדיים, אז יש להן בית, ואני לא חושב שזה פשניסטיות”.

לשיטתך, המדיה החרדית בעלייה?

“כן. אנחנו רואים בתקופה האחרונה עלייה משמעותית, אם זה בחשיפה ואם זה גם שהם פותחים מהדורות מרכזיות, ובכלל עיתונאים חרדים שמוזמנים כמעט לכל פנל ווכניות בתקשורת, ומזה אתה למד על הכוח העצום שיש למדיה החרדית”.

בשנים האחרונות מתנהלת מחלוקת עזה בין תחנות הרדיו החרדיות "קול חי" ו"קול ברמה", והעניין הוא במי ש”ס תומכת. בשנים האחרונות ברור לכולם שתחנת הרדיו "קול ברמה" היא בגדר מוקצה על ידי סיעת ש”ס, כי היא הייתה מזוהה עם אלי ישי.

“אפשר לומר שהיום 'קול ברמה' חזרה לעצמה, ובתקופה האחרונה גם אריה דרעי חזר להתראיין בה ואף הרב דוד יוסף, שהיה לאחד מהרבנים המובילים שלא דיבר בה”.

מי עומד מאחרי ההישג הזה?

“קודם כול אחד מהבולטים זה מנכ”ל התחנה אריאל דרעי, שדחף ותמך. אך אחד מהיוזמים בפועל זה הכתב האשדודי ישראל אוחיון, שאף הוא עובד ב'קול ברמה' וראה לנכון לעשות סוף לסיפור הכואב הזה, ומגיע לו יישר כוח”. 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר