צעירים מצביעים: עידו גינזבורסקי
צעירים מצביעים: עידו גינזבורסקי

לבחור בפעם הראשונה: הצעירים הולכים לקלפיות

ביום שלישי ישראל הולכת לבחירות. אחת החידות הגדולות היא למי ייתנו את קולם הצעירים, שמצביעים בפעם הראשונה. שאלנו עשרה כאלה איזה פתק ישלשלו לקלפי. לא נגענו

פורסם בתאריך: 4.4.19 20:21

     

חלי ביניאשוילי

בת 18, תלמידת י"ב במקיף ד’ אשדוד. רוקדת במשך 14 שנים ורוצה לפתוח סטודיו משלה. אחרי הלימודים תתגייס לצבא, הכיוון: פיקוד וקצונה בחי״ר

במי את בוחרת?

“אני מצביעה לביבי כי אני תומכת בדעותיו, ויש לו כל כך הרבה הישגים גם בתוך המדינה וגם בתחום החוץ”.

ממי או ממה את מושפעת?

“מה שהשפיע עליי זה בעיקר הנחישות שלו והאהבה שלו למדינה. כל כך הרבה אנשים מנסים להפיל אותו ולא מצליחים, ולמרות כל זה הוא לא מוותר על האמת שלו להנהיג את המדינה בצורה הכי טובה שאפשר, בזמן שמישהו אחר היה מזמן כבר מוותר. וגם בבית כולם מצביעים לליכוד”.

 

ליהי יצחקי

בת 18 מגן יבנה, לומדת בתיכון אנקורי להשלמת בגרויות, ולאחר מכן תתגייס, כנראה לתפקיד במודיעין

“אני מצביעה לזהות”, היא מצהירה. “אני פשוט בעד המצע שלהם. אני תומכת בגישה הכלכלית שלהם. אני לא מסכימה לזה שכולם אומרים שהמדינה תהיה מדינת הלכה, ואני תומכת בשיטה כלכלית קפיטליסטית חזקה ושוויונית. הם היחידים גם שמתנגדים למדינת הלכה, והם בעד חופש לכולם ולא להתערב לאנשים בחייהם הפרטיים, ואני תומכת בזה מאוד. אני גם לא תומכת בפתרון שתי מדינות. זה החלום הכי טוב שזו מדינה אחת לעם אחד בלבד, וכן צריך לעשות הכול כדי שזה כן יקרה. כדי להביא את זה לשם פייגלין יעשה הרבה בנידון. לא שיש לו אסמכתות, אבל בהתחלה כולם מבטיחים, ורק אחרי הבחירות נראה אם הם גם מקיימים”.

מה מצביעים בבית?

“בבית חלוקים. אבא שלי מצביע לכחלון, אימא שלי לשקד ובנט, אחרי שהיא רצתה לאורלי לוי, ואמרתי לה חבל, היא לא עוברת את אחוז החסימה, והקול שלך ילך לפח, ואחותי עדיין מתלבטת".

שחר סולימאני

בן 18, תלמיד כיתה י"ב במקיף ד’ באשדוד ושופט כדורגל. מתגייס באוגוסט, אך עדיין אינו יודע לאיזה חיל

 

למי תצביע ומדוע?

“אין כאן שאלה בכלל, אני מצביע לביבי. התשובה הזאת מתחלקת לשני מישורים: ראשית, הוא מתאים לתפקיד כמו כפפה ליד, ושנית, אין עוד מועמד שראוי לתפקיד הזה. כשביבי נמצא בתפקיד, אני פשוט מרגיש שיש לי על מי לסמוך. בנוסף לכוח שיש לו מול כל התקשורת שפשוט עושה עליו לינץ’. זה מראה לי כמה הוא בן אדם חזק שלא נשבר ברגעים קשים”.

מה מצביעים בבית?

“גם בבית כולם מצביעים לביבי”.

משכן הכנסת. צילום: אמיל סלמן

הכנסת. צילום: אמיל סלמן

עידו גינזבורסקי

בן 18 מאשדוד, סיים את לימודיו במקיף ד’ ומשרת בשנת שירות בקריית שמונה בחברה להגנת הטבע. בדצמבר הוא יתגייס ליחידה קרבית

עידו למי תצביע ומדוע?

“אני מתלבט בין כחול לבן למפלגת העבודה. מצד אחד מפלגת העבודה מייצגת יותר את דעותיי. גדלתי בבית שמאז ומתמיד הצביע לעבודה, וגדלתי על ערכים שדומים מאוד לערכי המפלגה, ואני מאמין מאד במה שהמפלגה דוגלת. מצד שני, אני חושב שהגיע הזמן להחליף את ראש הממשלה שלנו, וכחול לבן היא האלטרנטיבה כרגע, ואם הם לא יעשו את זה, זה יהיה כישלון מוחלט מבחינתי.

“מה שיגרום לי להחליט בסוף זה הסקרים שיראו את הסיכויים שלהם”, הוא מוסיף. “חבל לי להצביע למפלגה רק כי אני רוצה שתחליף את השלטון הנוכחי, שהוא גרוע והוא לא טוב למדינת ישראל, אך לא להצביע למפלגה שמייצגת את ערכיי. מאוד התאכזבתי מהאיחוד של גנץ עם לפיד. לדעתי גנץ יכול היה להתחזק, והסכם הרוטציה לא טוב בעיניי, כי אני לא יודע אם אני סומך על לפיד להיות ראש ממשלה יותר משאני סומך על נתניהו. בני גנץ הוא כוח חדש שעוד לא התלכלך ונהרס, ולפיד לטעמי ביזה את עצמו כבר, ואני איבדתי את האמון בו.

“אמנם המדינה מאוד מתקדמת ומתפתחת, במיוחד בהתחשב בזה שאנחנו קיימים רק 71 שנה”, קובע גינזבורסקי, “אבל זו מדינה שקשה מאוד לחיות בה. אנחנו בשנת שירות מתקיימים מתקציב שהוא ממש דל ובלתי אפשרי. רואים הבדלים מטורפים בין קריית שמונה כפריפריה לבין אשדוד כמרכז. נסיעה לבית החולים הכי קרוב פה זה כשעה וחצי, וזה פשוט ביזיון”.

מה מצביעים אצלך בבית?

“כולם מצביעים למפלגת העבודה”.

 

כפיר בורנשטיין

בן 18 מאשדוד, מיועד לשירות ביטחון ולומד כיום בבית ספר אנקורי באשדוד

למי תצביע ומדוע?

“בבחירות אצביע למפלגת העבודה, בגלל שאני רואה לנכון לתת דגש לערך החברתי ולטפח אותו על ידי צמצום הפער החברתי-כלכלי, השקעה בבניית יחידות דיור, צמצום ריכוזיות במשק, יצירת יותר תשתיות תעסוקה וגם בגלל שהם מתחברים למפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד. הם דוגלים בהקמת ממשלה חדשה עם ערכים שאני חושב שהם נכונים”.

איך החלטת?

“החלטתי לבד בעיקר לפי קריאת מאמרים, מצעי המפלגות ובעיקר לפי העובדות בשטח. אני מושפע מהרבה אנשים ודיונים, אבל האנשים שמשפיעים בצורה ביותר הרבה על הבחירה שלי זו המשפחה”.

מה מצביעים בבית?

“בבית מצביעים מרץ וכחול לבן, ומצד אבי יש עבר של מצביעי ליכוד אדוקים”.

 

לירון ינקוביץ’

בן 18, מעזר, יישוב קהילתי ליד אשדוד. סיים את לימודיו בתיכון האזורי באר טוביה, משרת כיום בשנת שירות בכפר תבור דרך תנועת הנוער בני המושבים ועתיד להתגייס לתפקיד לוחמה

לירון, למי תצביע ומדוע?

“למפלגת כחול לבן. מאז ומתמיד התעניינתי במתרחש במדינת ישראל, בפוליטיקה הישראלית ובחברה הישראלית. כבחור בן 18, אני רואה את המתרחש במדינה ואת הכיוון אליו הולך השיח הציבורי ואני חרד לגורלנו כחברה דמוקרטית, חברה שמכבדת ומכילה את כלל הדעות בה. מפלגת הליכוד וחברותיה בקואליציה מבצעות דה-לגיטימציה קשה לכל מי שחושב אחרת מהן, ולצערי, נראה שכל האמצעים כשרים. המילים 'כבוד האדם' ו'ממלכתיות' הפכו לזרות בעיני הפוליטיקאים שלנו.

"הזירה הפוליטית הפכה לכזו שמאפשרת לאותם פוליטיקאים להעליב, לרדת ולהשפיל את אלו שחושבים אחרת מהם, ולדעתי, האדם שנושא באחריות הוא לא אחר מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שלא מנסה אפילו לעצור את ההשתלחות הפרועה של חבריו בממשלת הימין נגד אלה שחושבים אחרת מהם. תחת שלטונו מילים כמו 'שמאל', 'שוויון' ו'שלום' הפכו למילים גסות. הרי רק לפני פחות מחודש ראינו מה נעשה לרותם סלע, שכל מה שעשתה היה לעלות סטורי באינסטגרם ולכתוב בו שלדעתה, כל אזרחי המדינה צריכים להיות שווים. אם זו תמשיך להיות דרכה של ממשלת ישראל, מה תהיה דרכם של אזרחי ישראל? איזה דור יגדל כאן בקצב הנוכחי? אני מאמין שראש ממשלת ישראל צריך להוות דוגמה ומופת לממלכתיות, לכבוד והכי חשוב — לאחדות, ולא להסית נגד אוכלוסיות שלמות. כפי שאמר בני גנץ: ‘ממשלה מושלת כדי לאחד ולא מפרידה כדי למשול’. הגיע הזמן לממשלה חדשה, לממשלה שתוביל קו מאחד ומחבר, ואני מאמין שבני גנץ הוא האיש להוביל את אותה ממשלה”.

ממי אתה מושפע?

“אני מניח שההשפעה העיקרית לבחירה שלי היא המשפחה שלי ובעיקר אימא שלי, שחינכה אותי ואת אחיי לערכים של אהבת ארץ ישראל, חיבור לאדמה ולמולדת, שוויון וכבוד האדם והכי חשוב — הכלה של דעות האחר, לא משנה כמה הן שונות מדעותנו שלנו”.

מה מצביעים בבית?

“בבית הבחירות הן תמיד ה-נושא. אימא שלי בעבר הצביעה למרצ, אחי הגדול דרור הצביע כולנו ובבחירות לפני כן ליכוד, ואחי עומר הצביע לישראל ביתנו. הפעם כולנו מצביעים לכחול לבן”.

אייל גולן

בן 19 מניר גלים, בוגר תיכון קבוצת יבנה שעתיד להתגייס לשיריון לאחר סיום הלימודים במכינה קדם צבאית באורות

“אני מקבל הרבה תגובות על השם שלי, אבל זה בסדר, זה בעיקר צחוקים”, מבהיר גולן כבר בהתחלה.

למי תצביע?

“לבית היהודי, כי יש שני כיוונים בבחירה שלי: האחד, להצביע לימין. והשני, להצביע למפלגה מאוד דתית, אבל לא קיצונית כמו ש”ס, כי אני בסופו של דבר דתי לאומי. ולמשל הליכוד זו לא באמת מפלגה דתית, אבל אני כן רוצה שהם ינצחו כדי לחזק את פעילות מפלגות הימין. אני חושב שביבי הכי מתאים להיות ראש ממשלה, אבל אני חושב שגם צריך שיהיו הרבה דתיים בכנסת, דתיים מתונים ולא בהכרח חרדים.

“בסופו של דבר חשבתי אם אצביע למי שהכי מתאים או להצביע לעקרונות שהכי מתאימים לי. גם המפלגה עם המנהיג הכי טוב וגם אם הוא סוחף את כולם, זה לא אומר שהוא ישפיע בצורה הטובה ביותר על המדינה. חשוב לי שתהיה קבוצת אנשים שיודעת מה היא רוצה ושתקדם היטב את המדינה.

“אני מצביע דווקא לימין כי בימים אלה ישנו לחץ מהשמאל וממדינות העולם לפנות יישובים, ולדעתי אחד הערכים שאנחנו צריכים ללמוד על עצמנו זה שיהודי לא מגרש יהודי. אנחנו צריכים להישאר בארץ שלנו, לא לוותר ולא להרפות. זה קשה, אבל אנחנו צריכים לעמוד על שלנו ולא לוותר, אלא להיות קשוחים בעניינים טריטוריאליים“.

ואיך מצביעים בבית?

“בבית אין הצבעה חד משמעית, אבל זה רק ימין, אוהדי בית”ר. זה נע בין הליכוד, הבית היהודי ובנט”.

 

הילה סיסו

בת 18, תלמידת כיתה י”ב במקיף ו’ באשדוד. תתגייס בדצמבר, כנראה לחיל מודיעין

למי את מצביעה ומדוע?

“אני עדיין מתלבטת”, מכריזה הילה. “אני עוד לא בטוחה לגמרי, אבל כרגע הכיוון שלי זה מפלגת כחול לבן”.

ממה את מושפעת?

“בעיקרון מה שהשפיע עליי לרוב זה מה שאני יודעת עליהם. למרות שאני לא מתעניינת יותר מדי בפוליטיקה, אני באותן הדעות איתם ברוב הנושאים, והנושא של הקהילה הגאה היה חשוב לי והבנתי שהם תומכים בזה. חוץ מזה, אני חושבת שגם בבית הכיוון הוא להצביע לכחול לבן”.

 

נועם שמעוני

בן 19 מאחווה, למד בתיכון האזורי בבאר טוביה. משרת בשנת שירות בעוטף עזה עם בני נוער ומתכוון להתגייס לנח”ל

במי אתה בוחר?

“אני מצביע לכחול לבן. ההתלבטות שלי הייתה בהתחלה אם אתן את הכוח למרצ ולמחנה השמאל או שאחזק את האלטרנטיבה השלטונית, והחלטתי לבסוף להצביע לכחול לבן, כי הם מייצגים את הדעות שלי, וכי יש להם סיכוי מאוד גבוה להיבחר לממשלה ולהיות מפלגת השלטון. אני מקווה שהם ירכיבו ממשלה עם המפלגות שזהות לדעה שלי”.

מה השפיע עליך בבחירה?

“האמת היא שפגשתי את רביעיית כחול לבן בשדרות, והיה שיח פתוח, הסברים ומענה על שאלות, והם הצליחו לשכנע אותי”.

ומה מצביעים בבית?

“אבא שלי מצביע מרצ, ואימא שלי מתנדנדת תמיד בין שמאל לבין מפלגות חברתיות כמו יש עתיד וכולנו”.

שחר קריספין

בת 21 מאשדוד, למדה במקיף ח’ ובצבא שירתה כמש”קית משמעת. בקרוב היא תתחיל את לימודיה בתחום ניהול מערכות מידע

למי את מצביעה ומדוע? 

“אני מצביעה לגנץ, כי ביבי לא מסייע לצעירים בדבר, ובגללו גם המצב הביטחוני כזה נוראי. החלטתי מזמן שאבחר בכל מי שיתמודד מולו. אין יותר מדי מה להגיד. פשוט המצב בארץ ממש גרוע מבחינת מגורים, מבחינת מצב הצעירים ומבחינת הביטחון”.

ומה מצביעים בבית?

“כולנו בבית מצביעים לגנץ בלבד, לאחר שבעבר הצבענו לביבי”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר