צילום: עיריית אשדוד

יום העובדים הסוציאליים- אומרים תודה לגיבורים השקופים

היום הוא יום העובדים הסוציאליים וזה הזמן להגיד תודה לעובדים אשר נותנים את ליבם לרווחת העיר והתושבים, בשקט בשקט, לאורך כל השנה.

פורסם בתאריך: 19.3.19 15:54

     

הם עובדים קשה , בחירום ובשגרה ועבודתם בד"כ לא זוכה לחשיפה, מכיוון שהם מחויבים לסודיות. יש שמכנים אותם הסיירת החברתית, והם תמיד שם, בשעות לא שעות ובמקומות קשים ומורכבים במיוחד.
החשיפה התקשורתית לא נמצאת בסדרי העדיפויות, הם חדורי שליחות , מצילים משפחות, אנשים ועולמות ונאבקים לתת את הטוב ביותר . זה לא פשוט ואנחנו נחשפים לסיפורים רק כאשר ישנו מקרה טראגי, אך השגרה שלהם היא מצבי חיים מאתגרים.
יום בשנה מצדיעים להם וזה היום, השנה כמה זה סמבולי, דווקא בפורים, לשמחה והאושר שהם מצליחים להעניק למשפחות רבות.

תחומי העיסוק של העובדים הסוציאלים גדולים ורחבים ועוסקים בחיי היום יום של התושב וכוללים גם פרוייקטים חברתיים מתוך המטרה לתת מענה לכלל שכבות האוכלוסייה. טיפול בילדים, בני נוער וצעירים בסיכון, טיפול בקשישים, טיפול בעולים, אלימות, יעוץ נישואין, התמכרויות, דרי רחוב, שיקום האסיר, מיצוי זכויות, שילוב תעסוקתי, קהילתי וחירום.

רונית צור, ראש מינהל שירותים חברתיים: "זו עבודה שהיא שליחות, עבודה שלא נגמרת, שלא מדפיסים כרטיס והביתה לילדים. אם אתה לא נוגע באמת באנשים, אל תבוא, אתה לא מתאים.

צריך באמת לדעת איך לעשות את העבודה ממקום חומל ולא שיפוטי ובגובה העיניים. מתוך 210 עובדים סוציאליים, ישנם רק 20 גברים, הייתי רוצה שיהיו יותר וגם שיקבלו תגמול הולם לעבודה."

צילום: עיריית אשדוד

רונית מספרת שמכיוון שאי אפשר לפרסם יותר מדי והעבודה נעשית בצניעות ובשקט, אין מספיק הערכה למקצוע, לא מצד האנשים בעיר ובארץ ולא מצד משרד האוצר והרווחה, שמעבירים תקציב נמוך במיוחד. "בתור מנהלת אני מבינה עם מה העובדים מתמודדים ביום יום יחד איתי, ממקום שלפעמים אתה משאיר את הבית והילדים כי מישהו צריך אותך, זה לא נגמר ב8 עד 4, זו מחויבות טוטאלית."

העו"ס בחזית העשייה החברתית, מעניקות ומעניקים במסירות תמיכה, ליווי, אוזן קשבת ותורמות לחוסן החברתי של העיר.
העבודה היא מורכבת, עושים ימים כלילות לטובת מי שנמצא במשבר וזקוק לסיוע ולתמיכה.

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי: "תושבי אשדוד היקרים, היום הוא יום העובדים הסוציאליים וזו הזדמנות מצויינת עבורנו, להודות ולהוקיר את עבודתם למען הציבור, כל השנה ובכל מקום, מתוך שליחות חברתית ומחויבות אנושית.

אני פוגש אותם בחירום ובשגרה כשהם תמיד חדורי מוטיבציה לסייע ככל שניתן ולתת מענה מקצועי ואיכותי לכל אדם ששזקוק לעזרה.
לנו כחברה המקדשת את הערבות ההדדית, זהו יום חברתי חשוב ואני רוצה לומר להם, בשם תושבי העיר, תודה ענקית ביום חגם. ולכם חג פורים שמח."

צילום: עיריית אשדוד

תוכניות מיוחדות מופעלות באשדוד:
מרכז הזדמנויות- שילוב תעסוקתי
נושמים לרווחה ומרכז עוצמה- מיצוי זכויות
הדרך החדשה- תוכנית לשילוב בני הקהילה האתיופית
מרכזי הורים- ילדים – לחיזוק הקשר הורה ילד
גשר לקשר- גירושין בשיתוף פעולה
מועדוניות לילדים בסיכון
מועדונים חברתיים לאזרחים ותיקים
חופיקס
מערך תומך לבני נוער בסיכון: בתים חמים, מיתר, בית רשת

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר