סגן ירין בוזגלו וחיילים. צילום: דובר צה"ל
סגן ירין בוזגלו וחיילים. צילום: דובר צה"ל

הבן התגייס ליחידה שבה אביו נפצע בתאונת צניחה

סגן ירין בוזגלו מאשדוד התעקש להיות לוחם בגבעתי ולשרת באותה יחידה שבה שירת אביו ובה גם נפצע

פורסם בתאריך: 31.1.19 18:55

     

 

 

הכירו את סגן ירין בוזגלו, בן 24, תושב אשדוד שהתגייס לחטיבת גבעתי, באותה יחידה בה אביו נפצע לפני שנים במהלך תאונת צניחה.

הגיוס הזהה איננו מקרי, והסיפור המשפחתי מציג התמודדות עם הרצון להמשיך את דרכו של האב, ללא פחד.

אם תשאלו אותו 'עד מתי' תבינו שהוא לא סופר, ומשתחרר בספטמבר. בוזגלו אף בחר לצאת לקצונה בעקבות מפקד צוות מאוד משמעותי שגרם לו לרצות לתרום כמה שיותר, "לתת מעצמי מה שאני יכול".

סגן בוזגלו הוא תושב רובע ט"ו, ובוגר ישיבה תיכונית 'נווה הרצוג' שהתגייס להיות לוחם בחטיבת גבעתי, בעקבות אביו שהיה לוחם בסיירת של החטיבה, סיירת שקד בזמנו. שם, בסיירת, אביו נפצע במהלך אימון צניחה והוגדר נכה צה"ל. האירוע הזה אמנם השפיע על חייהם, אך בוזגלו הבן בחר להמשיך את דרכו שאביו הפסיק לפני 36 שנה, ויצא ללוחמה באותה החטיבה בה שירת אביו.

מה קרה לאביך?

"אבא שלי בן 54 ושירת בגבעתי בגדוד שקד (83'), במהלך אימון צניחה הוא נפצע והוכר כנכה צה"ל" בוזגלו מספר.

‏לא פחדת להתגייס ולצאת ללוחמה לאותה החטיבה של אביך, בה הוא נפצע?

"בהתחלה שובצתי לחטיבה אחרת ושאפתי לשנות את השיבוץ. כשהייתי במכינה הקדם צבאית הצלחתי ונענתה בקשתי. לא פחדתי, רציתי להמשיך את הדרך שלו והגיוס שלי היה בדיוק אחרי מבצע צוק איתן. ידעתי שלוחמי חטיבת גבעתי עשו שם עבודה משמעותית".

איך המשפחה הגיבה לגיוס?

"אני הבן הבכור, אז התגייסתי ראשון. יש לי עוד אח קטן בצנחנים ועוד אח במכינה קדם צבאית. יש צחוקים על בסיס הקציעות- בסיס ההכשרות של חטיבת גבעתי ועל השם שיצא לו". בוזגלו בחר לא לשתף את הצחוקים הפנים משפחתיים, אך לדבריו ובנימה רצינית יותר, החטיבה צריכה לקבל את הכבוד המגיע לה, וממשיך לספר על הפעילות המבצעית עצמה.

"הפעילות המבצעית שלי הסתכמה בשני קווים שתפסנו- בג'נין ובשכם. לאורך התקופה בג'נין המטרה הייתה לתפוס את המחבל שרצח את רזיאל שבח ז"ל, הצוות שלי שימש צוות תומך לטובת הימ"ם שתפס אותו. עשינו הרבה מעצרים בתקופה ההיא, והיא חידדה לי את הבחירה להמשיך בצבא".

לדבריו, הוא ומשפחתו מדברים בפתיחות על הצבא למרות פציעתו של אביו, ולמרות הקשיים בוזגלו בחר להמשיך וקודם להיות מפקד כיתת טירונים, יצא לקורס קצינים, סיים את השלמת חיל הרגלים והשתבץ להיות מפקד המחלקה על לא אחרת מכיתת הטירונים שלו. כיום הוא חונך מדור לחימה בבסיס האימונים של פיקוד מרכז.

ירין בוזגלו צילום דובר צהל

בוזגלו. צילום דובר צה"ל

תוכל להסביר על התפקיד שאתה מבצע היום?

"התפקיד שלי היום מתעסק בעיקר בהכנה של פלוגות לקו ביהודה ושומרון. הסתדר לי טוב, רוב השירות שלי עבר באיו"ש. היום, כל שבוע הוא שבוע אחר. יש שבוע שאני נמצא עם חיילי מילואים שזה הקו הראשון שלהם באיו"ש ולפעמים אני עובד עם לוחמים של חטיבת כפיר שמכירים טוב מאוד את האזור.

"התפקיד מגוון והעבודה היא עם הרבה אנשים. אני חונך כל שבוע מ"פ אחר ומשמעותי בעיני לדעת שאני זה שאחראי על ההכנה של החיילים לפני התעסוקה המבצעית. לדעת שמי שיפגוש את האירוע הבא הוא לוחם שחלק משמעותי מהתרגול שהוא עשה היה אצלי. אני מנסה להעביר את המסרים לחיילים ולמפקדים שימשיכו להשריש אותם גם במהלך התעסוקה המבצעית עצמה.

לא מעט מוטיבציה.

"תראי, אתה מקבל יותר ממה שאתה נותן" בוזגלו מסביר "אתה מתפתח מאוד בכל התפקידים השונים. לומדים הרבה, חווים קשיים יחד עם הצוות ומתקדמים.

אפשר לשאול 'עד מתי'?

"האמת שאני לא סופר" בוזגלו מתחיל "כשחזרתי מהחל"ת (חופשה ללא תשלום) הבנתי שאני רוצה להמשיך לאזרחות, עזבתי את הגדס"ר (גדוד סיור) ובחרתי לסיים את השירות בתפקיד שלי היום.

"אפשר להגיד שנהניתי מאוד מהשירות כמפקד, מהמקצועיות, העבודה עם האנשים, במיוחד כשיש חיילים ואתה שם בשבילם 24/7" אומר כנמצא במעמד פרידה. "אתה הולך לישון איתם וקם בבוקר. אין משהו דומה לזה באזרחות, הכי דומה להורים. זה ייחודי להיות מסור למשהו כל כך עד הסוף".

אז בספטמבר, הודו או תאילנד?

"יצאתי לחופשה לפני שחרור והספקתי לבקר בתאילנד ובפיליפינים" בוזגלו מפתיע "אז אין לי עדיין תוכנית ברורה. אני רוצה ללמוד, ככל הנראה מדעי המחשב".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר