קבלו אותה במחיאות, אדווה סייר. צילום: אלדד שושן
קבלו אותה במחיאות, אדווה סייר. צילום: אלדד שושן

אדווה סייר עושה גלים

מאז הייתה ילדה אדווה סייר חלמה להיות שחקנית. רק לאחר שנים שבהן איפרה שחקנים ודוגמניות לפרנסתה, העזה לעשות את הצעד הראשון כדי לפרוץ בעצמה לקדמת הבמה

פורסם בתאריך: 20.1.19 12:06

     

כשאדווה סייר הייתה בת 12 וחצי אימא שלה לקחה אותה לעשות קעקוע. הילדה החליטה שזה יהיה סוס ים. השמועה התפשטה כמו אש בשדה קוצים ולמחרת כשהגיעה אדווה למקיף א’, כל התלמידים התקהלו סביבה. היועצת הזמינה את אימה, שהעמידה פנים שהיא מופתעת לשמוע על “הקעקוע של הילדה”.

סייר, 30, גדלה בשכונה ברובע א’ וזוכרת שלא ויתרה על אף משחק כדורגל או מחניים עם הבנים ונהגה גם לטפס על עצים. בצבא שירתה בתפקד נחשק בחיל הים. לאחר טיול ארוך בעולם למדה קרימינולוגיה. “חלמתי להיות במוסד”, היא נזכרת. אחרי שנה עשתה הפסקה, טסה להוואי עם בן זוגה דאז ואחרי חצי שנה חזרה לארץ. היא ניהלה את מסעדת אנדיב, שהייתה של גיא פרץ וסיימה את התואר.

"לא חיה בעולם הציאותי, מבחירה". אדווה סייר. צילום: אלדד שושן

אחרי ריאיון עבודה לא מוצלח במשטרה היא הבינה שזה כנראה לא נועד לקרות ופנתה לתחום היופי, השיער והאיפור.

“מבחינת סלב איפרתי מלא”, היא אומרת. “אורנה בנאי ועמיר בניון והשרה מירי רגב כמה פעמים ובנט וספיר סבן ומלא דוגמניות ועידן אלתרמן וראש עיריית רמת גן, לי זוהר, שהיא זמרת ודוגמנית מידות גדולות, שנכנסה לתקשורת לאחרונה כי היא נלחמת בהטרדות מיניות בכנסת לאחר מקרה שחוותה, ויש עוד הרבה. את מירי רגב בין היתר איפרתי לקליפ של הללויה ולטקס הדלקת המשואות. איפרתי אותה בלשכה שלה, הייתי אצלה בבית לא פעם”.

"אני מעופפת"

“אני לא חיה בעולם המציאותי, וזה מבחירה”, סייר מעידה על עצמה. “אני מודעת לזה. אני מעופפת, מסטולית טבעית, היי בנטורל, רואה את העולם דרך משקפיים ורודים. גם כשהייתי ילדה הייתי כזאת. יש בי תמימות, זה נכון, אבל אני לא פראיירית. היום אני מאוד שלמה עם עצמי. אם כי יש דברים בי שאני פחות אוהבת, גם חיצונית. אני לא אוהבת את האף שלי, יש משהו בצורה של השפתיים שאני פחות אוהבת, אני לא סובלת את הרגליים שלי, אני חושבת שהן מלאות”.

את חושבת שאת יפה?

“היום אני אוהבת את מי שאני. אני יודעת שיש לי מראה מיוחד, מה שלא חשבתי פעם. יותר חשוב להיות את מאשר להיות יפה. התחום של המשחק והדוגמנות מאוד חישל אותי.

"היום אני אוהבת את מי שאני", סייר. צילום: ג׳ניה צ׳אדייב

“כבר בילדותי מאוד רציתי להיות שחקנית. בכיתה י”א החלטתי שאני פורשת מהלימודים בבית הספר כדי ללכת וללמוד משחק. אימא שלי לא הייתה מוכנה לשמוע על זה. היא פחדה מהטרדות מיניות ומאוד התנגדה, אז נשארתי בסוף בלימודים. כשהייתי בת 19 ניגשתי לסוכנות דוגמנות ולא התקבלתי. התבאסתי נורא, דיכאון. היום אני מבינה שלא הייתי בשלה. היום אם אומרים לי לא, אז אני לא לוקחת ללב, לא מזיז לי, אז יגידו לא ועוד פעם לא, אבל בסוף במקום אחר יגידו לי כן.

"לפני שלוש שנים עבדתי כמאפרת אצל הסוכן רוברטו והתחלתי לשמוע מסביבי ‘למה את לא מצטלמת?' בסוף החלטתי לנסות. התחלתי לדגמן ולאחרונה גם לשחק. הביטחון העצמי שלי עלה. הצטלמתי לתכשיטים, הלבשה, בגדי ים, חזיות, עיצוב שיער”.

עושים מזה כסף?

“כן, כסף טוב. היום יש לי תעריף, ומי שרוצה אותי צריך לעמוד בו. כרגע אני עצמאית, בלי סוכנות וטוב לי ככה”.

תצוגות אופנה?

“לא, אני חושבת שאפול על המסלול, אני קלאמזית נוראית”.

אדווה סייר. צילום: ליהי אדל

סייר. צילום: ליהי אדל

ואיך הגעת למשחק?

“ממש לאחרונה נכנסתי גם לתחום המשחק. בזמן שעבדתי אצל רוברטו הגיע סוכן בשם תומר חכים, אדם מדהים, שפתח לי את העולם הזה ושלח אותי לקורס משחק אצל איתמר מלול, שהוא מורה אלוהי. למדתי אצלו שנה ובסופה החלטתי לעזוב את הסוכנות”.

למה?

“היו לנו הרבה שיחות לפני. התעוררו חילוקי דעות בינינו. הם רצו שאני אעלה תמונות שלי יותר חושפניות לאינסטגרם, וזה פחות התאים לי באותו שלב. רציתי ללכת למקום האותנטי, וזה פחות דיבר אליהם, אז יצאתי לדרך עצמאית, ובמשחק יש לי סוכן, גיל נאור”.

אדווה על סט צילומים עם מגי אזרזר

יש לך קווים אדומים?

“בוא נגיד שאני לא אבוא ואתפשט סתם בתפקיד, אלא אם תהיה לזה הצדקה ותהיה סיבה ממש טובה, וזה גם יהיה ברמה גבוהה ובטעם”.

תחביבים?

“לישון. מאוד אוהבת לישון. אבל לא פחות אני אוהבת את הים. הולכת לים הרבה, גם אם זה כדי להירגע עם עצמי וליהנות, לבד או עם חברים”.

את מאושרת?

“מאוד. אני בוחרת להרחיק ממני את מה שלא גורם לי אושר ואת מי שלא מסב לי אושר. אני רואה אצל אנשים את הטוב”.

אדווה סייר. צילום: אלדד שושן

אדווה סייר. צילום: אלדד שושן

 

"כולם מסניפים"

סייר מעידה שהיא אדם חברותי מאוד שמתחבר בקלות לאנשים. במהלך הריאיון היא מגלה טפח מצדדים פחות מוכרים של הדור שלה ולא רק של בני גילה. “היום כמעט כולם מסניפים, גם בחתונות, במסעדות, במועדונים, נכנסים לשירותים ומסניפים קוק”, היא מספרת, “גם אנשים נורמטיביים לגמרי. במסיבות לוקחים פטריות וכל מיני. אבל למרות העובדה שאני אדם מאוד סקרן מטבעי, לא נוגעת”.

אדווה סייר. צילום: נסיכה סיאני

על הסוס, סייר. צילום: נסיכה סיאני

מה עוד מאפיין את התקופה הזאת?

“כמו שהסמים התפשטו, גם הבוטוקס והחומצות האלרוניות עלו וכמובן הניתוחים הפלסטיים. אני טבעית, אולי אעשה פעם הגדלת חזה קטנה”.

כמי שמצטלמת, עושה אודישנים, עברת חוויות פחות נעימות?

“כן. הלכתי פעם לצלם, לבד, ישבנו בסטודיו שלו והוא התחיל לשלוח ידיים. נחנקתי. רק אחרי כמה ימים או שבועות הבנתי שעברתי הטרדה מינית. הייתה לי עוד סיטואציה. היא קרתה בטיסה. בן אדם שישב מאחוריי נגע בי שוב ושוב. זה היה מאוד מלחיץ. קפאתי. אני מכירה בנות שעוסקות בדוגמנות שעברו לא רק הטרדות אלא גם אונס.

"להבדיל, לאחרונה הציעו לי שלוש פעמים דרך האינסטגרם להיות נערת ליווי של עשירון עליון, בעיקר בחו”ל. אחת מהבנות שהציעו לי ממש ניסתה ללחוץ עליי בעניין ופירטה לי ממש לעומק, סיפרה לי על סכומי כסף מטורפים שהן עושות. התעלמתי כמובן”.

מה השאיפה שלך?

“לעשות מה שאני עושה, להמשיך עם האיפור והשיער, וגם משחק ודוגמנות, הייתי רוצה קולנוע וטלוויזיה, הייתי רוצה להיות מגי אזרזר. היא וואו. עשיתי לצדה תפקיד קטנצ’יק בסדרה 'חברות'. כל טייק איתה זה היה פיפי, אי אפשר להפסיק לצחוק בגללה. עשיתי תפקיד קטן בכמה פרקים בסדרת הנוער 'כדברא', ואני רוצה להמשיך להתפתח בעולם הזה. אני הולכת לאודישנים וכיף לי.

מאפרת את השרה מירי רגב

“יש גם עוד משהו חדש שמתבשל בימים אלה. מאור מויאל, הזמר—שחקן מאשדוד ואני מפתחים סדרת מערכוני רשת חדשה. אני מאוד מאמינה בפרויקט הזה. היא תעסוק ביחסי אבא ובת, היא מצחיקה והיא מעניינת. לני (הכלב שלה, ד”ג) יופיע בה גם”.

איך היית מגדירה את עצמך?

“אני אישה של חופש ועשייה, אדם אוהב ונותן. חשוב לי שכשאהיה זקנה אוכל לומר שעשיתי, ראיתי וחוויתי. אני גם רודפת צדק מטבעי ומאוד אוהבת בעלי חיים. אני לא טיפשה, אני יודעת שזה עולם רע, אבל מעדיפה להתמקד בטוב. דבר נוסף, יש לי כריזמה, אני לא מתביישת לומר”.

סייר עם רותם כהן

לאחרונה הצטלמה סייר לתפקיד בסדרה חדשה שצפויה לעלות בקרוב בטלוויזיה. כדאי לכם לעקוב אחריה. 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר