צילום: נהוראי זגורי
צילום: נהוראי זגורי

הפקת חייכם: מיוחד לעונת החתונות

אז איך מתחתנים היום? קצת לפני שיא עונת החתונות שבא עלינו לטובה תפסנו לשיחה שתי מפיקות אירועים מהאזור על האופנות החדשות, ההוצאות שלא נגמרות, החידושים והשיגעונות

פורסם בתאריך: 28.7.18 11:37

     

מירב בוקאי גדלה בקריית גת וכבר 21 שנה תושבת אשדוד. היא נשואה ליוסי ,ולהם ארבעה ילדים. בוקאי הגיעה מעולם העיתונות והגרפיקה.

כשנולדו התאומים שלה לפני 12 שנה הרגישה שהיא צריכה שינוי והחלה לעסוק בהפקת אירועים. התחום היה נגיש לה בעקבות הבעל שהיה (ועודנו) די—ג’י. מהר מאוד הבינה את הצרכים של התחום והחלה להמציא אותו מחדש והשאר הוא היסטוריה.

טרנד או קונספט

לא תמיד הכל היה ורוד. בשנת 1991, ערב מלחמת המפרץ השקיעו בני הזוג במערכים הטכניים של אולם אירועים בקריית גת. ההשקעה לא צלחה וגרמה להפסדים כבדים. מנקודת הנפילה הזאת החליטה להרים. לדבריה, יוסי היה בדיכאון ממשי, ודרך מחשבה משותפת ויצירתיות הזוג עלה ויצא מהמשבר. כיום הם חובקים חברת הפקות בשם "meeyo".

מירב בוקאי

מה צריך כדי להצליח בתחום ההפקות היום?

“כמפיקת אירועים, אם אין לך עמוד שדרה חזק ויציב ואת בעלת חוסן, לא תוכלי להסתדר. זה עולם מורכב ותחרותי מאוד. לא פעם אתה מגיע כמפיק אירוע לאולם אירועים ומנסים להקטין אותך ולגמד אותך אל מול צורכי האולם ולא כלפי צורכי הלקוח. לפני הסגירה אני באה עם טריגרים שאני דורשת עם הביטחון עצמי שלי, עם הדיוק שחשוב לי. אני יורדת לכל הדקויות לפני סגירת האירוע ומתן המקדמה.

מי שמכיר אותי יודע שמירב פרפקציוניסטית, דעתנית יודעת בדיוק מה היא רוצה ואין עוררין על הצלחותיה. הדיוק של הדברים בא לא רק מהבטן הוא בא בגלל הצורך האישי שלי לחזק בכל הכוח את ההפקה המנצחת לאותו זוג לקבל אירוע מנצח בפן שונה ואחר”.

למה בכלל צריך שירותי הפקה? אי אפשר לעשות את זה לבד?

“כשזוג מתחתן הם מגיעים לאולם ומבקשים לדעת עלות מחיר מנה. האולם מתמקד איתם במנה ובלי פרמטרים נוספים כמו הגברה, תאורה ומסכים, אפקטים מיוחדים, בר אלכוהול ושדרוג המנה.

-זוג בדרך לחופה. צילום: גיל כהן-מגן

-זוג בדרך לחופה. צילום: גיל כהן-מגן

המחיר שמקבלים הוא מאוד בסיסי, ולכן אבסורדי לדבר עליו כיוון שהוא לא רלוונטי. הזוג מתלהב סוגר את מחיר המנה הבסיסי שהתאים לו כביכול, והוא בעצם לא בחר תפריט לאירוע, אז הכול נעשה מאוד פרוץ. נותרו לו המון פרמטרים לא סגורים, וברגע שמגיעים קרוב לאירוע פתאום מופתעים לגלות שהמחיר גבוה הרבה יותר ממה שחשבו, מתבאסים על הדרך שפעלו. אם היו יודעים את הטיפים שאפשר לקבל מחברת הפקות בליווי אישי, היו חוסכים המון זמן וכסף”.

במה עוד מפיקת האירועים עוזרת לזוג?

“כמפיקת אירועים אני מלווה ומכווינה את הזוג מההתחלה ועד הסוף. לא רק בבחירת האולם והאטרקציות, אני עוזרת להם בבחירת השמלה, חליפת החתן, טבעות, סירוק, איפור, נותנת להם את כל אנשי המקצוע. זה מאוד הכרחי לאירוע של פעם בחיים. אני משרה ביטחון על לקוחות מניסיון גדול שיש לי. יש אנשים שמתעלפים מלשמוע אותי מדברת. זה כיף לשחות בחומר הטבעי שלך שאתה מרגיש שם הכי בבית ולתת את הידע ואת הנוסחה הכי מדויקת ונכונה להפקה עם מירב בוקאי התותחית — כי ככה אני מגדירה את עצמי וככה מכירים אותי”.

איזה טיפים יש לך לתת לזוג שעומד להתחתן ומארגן חתונה?

“קודם כול חשוב לשבת על מערך האורחים בצורה מסודרת. להבין את הכמויות, כמות הבודדים והבטוחים וכמות הזוגות. בנוסף, כדאי לעשות הערכת מצב תמחור לכל דבר באירוע, מעין רשימת מכולת מסודרת ואף להגזים מעט. כך שאם תהיה חריגה, היא פחות או יותר כבר נלקחה בחשבון ולא יהיו הפתעות. יש היום אפליקציות מאוד נוחות וחלקן חינמיות שניתן להוריד והן עוזרות לעשות סדר.

"לפני סגירת האולם עצמו יש לבדוק את הפרמטרים הבאים: רישיון עסק, ביטוח, גנרטור, תיאום ציפיות מול כל נותני השירות באותו ערב. אני ממליצה כמובן לעשות זאת בליווי אישי של מפיקת אירועים ולבנות את ההפקה של פעם בחיים בצורה מקצועית עם הרבה פחות הפתעות”.

הרובוטריקים

אילו שירותי תוכן מיוחדים את מציעה?

“בן הזוג שלי יוסי בנה מופע רובוטיקה מטורף. רובוטים ענקיים בדמות של חתן וכלה שפורצים לאפטר פרטי בחתונות. ניתן לשדרג ולקבל אקדחי CO2 שהחתן והכלה יורים מהם על הקהל מהבמה. יש לנו פסלים אנושיים לקבלת הפנים, למשל זוג פסלים שיושבים על הכספת ומפתיעים את האורחים. הם מתחילים לדבר פתאום, לדון ביניהם ולהצחיק את הקהל.

יש היום גם טרנד חדש של אירועי קונספט. מי שסוגר חבילה מקבל מאיתנו לוגו עם השמות של החתן והכלה. הלוגו מסונכרן מהרגע של המחשבה על האירוע. ניתן לשלב אותו בהזמנה, חובק מפיות, עיצוב הזמנה, אישורי הגעה, קבלת פנים, כניסה בקיר המתחתנים.

בכל אולם יש מולטימדיה, והאינטרס זה לנצל את הטכנולוגיה של האולם. אז היום יש גם אופציה לעשות הטבעה של השמות על גבי פנס ולהקרין אותם על ריפת וקירות האולם. באמת שהשמיים הם הגבול. היו לנו כלות שנכנסו בכרכרה לאירוע, רקדנים באוויר ועוד המון הפתעות”.

ספרי על חתונות מיוחדות.

“כל זוג והסטייה שלו. יש אירועים סולידיים ויש אירועים עם גימיקים. ישנם זוגות שאלמנט האוכל מאוד מודגש אצלם. הרמה והאיכות חשובים להם מאוד. לדוגמה מביאים קוויאר, כבד אווז. באופן כללי היום לא הולך דג וסטייק, היום הולכים פיקים לשולחן, לדוגמה קרפצ’יו. היה אירוע שבו שני בני הזוג אוהבים מסיבות. התחלנו בקלאסה ומיד אחרי הסלואו הראשון האירוע התהפך”.

נשמע שזה לעשירים בלבד. מי קהל הלקוחות שלך?

“אני מאתגרת את עצמי. הכרתי מצב לא פשוט בחיים בעצמי בתקופת המלחמה ב-91’ והקושי ההישרדותי ליווה אותנו כמה שנים טובות והיה לא פשוט. כיום אני רואה כל זוג שמגיע אליי כאתגר של פעם בחיים לחתונה מנצחת. וכולם מבחינתי שווים. אני מתאימה את עצמי כמובן, שואלת מראש על התקציב.

די.ג'יי יוסי בוקאי

באיזה פשלות נתקלת בחתונות?

“הייתה לקוחה שסגרה דרכי רק הפקה ללא עיצוב. היא רצתה פרחים טריים וסגרה זאת מראש מול חברה חיצונית. כשהגיעה לאירוע היא לא הפסיקה לבכות — הביאו לה פרחים מפלסטיק. היה זוג שהזמין פסנתר גדול על מנת להיכנס איתו לסלואו – ברגע האחרון הפסנתר לא הגיע, שכחו להביא אותו”.

מה יכול לאתגר בעבודה כמפיקה?

“הכלות היום לא קלות – יש ביניהן ביצ’יות דעתניות מתנשאות, יש קשובות וטובות. קשה לעבוד היום עם כלות, יש להן אינסוף בקשות טענות ומענות, וצריך לעמוד בציפיות שלהן, והציפיות — השמיים הם הגבול. לא אחת הן מגזימות, יכולות להתקשר אלייך בשעות לא שעות”.

יש זוגות שהלחץ מכריע אותם. קרה מצב שהחתן התקשר לבטל את החתונה ושכנעתי אותו לא לעשות את זה. אני נתקלת בזוגות מהערסים ועד הכי יוקרתיים. עם כולם כיף לי לעבוד, ובכולם אפשר למצוא את הטוב. מה שחשוב זה להתאים את עצמך ולזרום עם הזוג”.

איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

“המטרה שלי לשנים הקרובות היא למתג את העסק לחברות גדולות בארץ ובחו”ל. להפיק תוכן עבור חברות. היום אני בהליך של בנייה של מוצר דגל שהולך להיות מטורף ויעשה המון הדים בארץ ובעולם. מופע תלת ממד משולב”.

 

“את הרבה מעבר למופלטות”

חיה טייאר, בת 33, בעלת “ליאב הפקות” מתגוררת כיום בכפר אחים. נשואה ואימא לליאב.

חיה טייאר

“לפני כמה שנים עזרתי לבת משפחה לארגן את החתונה שלה”, נזכרת טייאר כיצד הכול התחיל. “שקלתי באותה תקופה לעשות עמדות של ספינג’ ומופלטות בחינות. פניתי לדי—ג’י שתקלט אצלי בחתונה על מנת לקבל הצעת מחיר, והוא אמר, ‘יש לך את זה. את הרבה מעבר למופלטות. למה שלא תעסקי בתחום ההפקה?’ הוא בדיוק פתח חברה להפקת אירועים והזמין אותי להצטרף אליו. עבדתי אצלו כשנתיים עבור 20 אחוז ולמדתי המון. אחר כך החלטתי שאני בשלה לעשות את זה עצמאית ולהרוויח 100 אחוז. אז למה לא בעצם? אז הנה, כבר שלוש שנים אני מנהלת את העסק שלי ונהנית מכל רגע”.

מה הולך היום בחתונות?

“העניין של להביא זמרים לחתונה די ירד. היום מעדיפים להביא זמרים לחופה עצמה — בדרך כלל ילדים מהמשפחה או להקות ילדים. זה מאוד הולך. אנשים מעדיפים את החתונות הקלאסיות והסטנדרטיות בדרך כלל, חתונות ערב עם די—ג’י טוב ואלכוהול איכותי.

כניסה לאולם סגנון פאשן Tv‏-ליאם ובן (172)

בגדול זוגות לא מתחרפנים כיום. אנשים נהיו יותר ריאליים ומבינים שיום אחרי החתונה עדיין צריך לשלם חשבונות, ללכת לסופר ולהתקיים. לכן הולכים על מחירים ריאליים, מחשבים מראש עלויות ומנסים לתקצב מחיר מנה ריאלי שיחזיר את עצמו”.

איך באמת מתקצבים חתונה בצורה ריאלית?

“כשזוג מבקש ממני לתקצב אני בדרך כלל מחשבת מחיר מנה, מחיר לתאורה הגברה ומסכים, אלכוהול, אטרקציות, תקליטן, עיצוב וצלם. אני לא מכניסה לחישוב שמלות כלה שהמחיר שלהן יכול מאוד להשתנות ולנוע בין 2,000 ל-20,000 שקל בלי למצמץ. גם טבעות לא נכנסות לחישוב – יש מישהי שתבחר טבעת ב-800 שקל ומישהי אחרת שתקנה טבעת ב-50,000 שקל. בשורה התחתונה מנסים לכוון לסכום שבדרך כלל מחזיר את עצמו, כ-300 שקל לראש”.

מניסיון שלך בדרך כלל מחזירים מחיר מנה?

“נורא תלוי בקהל כי יש חתונות שהלקוח לא כיסה את הכול מכיוון שיש אורחים שפתאום לא מביאים מתנות או מבריזים”.

אנשים עדיין מביאים היום מתנות לחתונה?

“אין דברים כאלה היום. אולי בחינות יש את הקטע הזה עדיין, לפעמים מביאים סט מצעים כמו פעם. זה פחות קורה, בטח שלא קורה בחתונות”.

כמה עולה היום לקחת הפקת אירוע?

“זה נורא תלוי ומשתנה. חברות מסוימות גובות גם 10,000 שקל ומעלה על הפקה וגוזרות גם הרבה קופונים בדרך. המחיר שאני גובה נע בין 6,000-2,000 שקל וכולל בעצם את כל הליווי מא’ ועד ת’: החל מהמפגש הראשוני של תיאום ציפיות וכלה בספקים, הגעה לטעימות, אישורי הגעה ובעצם כל ניהול האירוע. כמובן שאנחנו מציעים גם מגוון אטרקציות לפי בחירת הלקוח. במקרה הזה השמיים הם הגבול וכמובן שהמחירים מתעדכנים בהתאם. זה כמו שפעם רק אנשים עשירים היו טסים, והיום כולם טסים”.

בחזרה לטבע

חתונה הכי מיוחדת שיצא לך להפיק?

“הגיע אליי זוג שרצה לעשות חתונה בקונספט של מסיבת טבע, חתונה אינטימית עם אורחים שהם באמת אוהבים. כאלה שישמחו לקבל את ההזמנה ולא יתבאסו, 150 איש כשהסטנדרט היום הוא כ-350. הלכנו על חתונה בבריכה. הם מאוד רצו שהצעירים יישארו עד מאוחר. לחגוג כמה שאפשר. היום זוגות לא ממהרים לחזור לחדר במלון — בואי, אף אחת מאיתנו כבר לא מתחתנת בתולה. הם ביקשו לעשות מסיבה עם אפטר פארטי, וזה מה שעשינו. החברים נשארו לישון, שכרנו מזרנים וכריות ופרסנו אותם מתחת לפרגולה בסגנון שאנטי כזה. בבוקר הגשנו להם ארוחות בוקר. זה היה אירוע עם הרבה לוגיסטיקה, אבל נהניתי מאוד מאוד”.

מה החתונה שהפקת שהכי ריגשה אותך?

“חתונה של זמרת מועדונים מזרחית שיצאה מהארון, מאיה אליה שנישאה לזוגתה גלית. מבחינתי זה סמל לסובלנות וקבלה. הזמרת עברה חיים שלמים של ויתור למען הסביבה. תמיד חשבה מה יגידו עליה אם ידעו שהיא אוהבת נשים. זמרת מזרחית יוצאת מהארון? ועוד אחרי זוגיות ארוכה עם גבר ושלושה ילדים. הנשמה שלה לא מצאה מנוח, והיא פגשה את אהבת חייה והגשימה את הרצון שלה. תוך כדי הפקת האירוע ובחתונה עצמה היו המון רגעים מאוד מרגשים. למשל הסבתא של בת הזוג הגיעה והתעקשה לעמוד מתחת לחופה. אישה בת 90 פלוס מקבלת את הנכדה שלה בכזה חום ואהבה. זה עורר אצלי המון אהדה והערכה”.

היו אתגרים בעריכת חתונה חד מינית?

“בהחלט. לצערי גם בימינו במאה ה-21 לא כולם מקבלים ואין מספיק הכלה והבנה. משגיח הכשרות של האולם למשל ממש כעס עליי ואיים שיפיץ לכולם שלא יעשו אירועים דרכי. גם כשפרסמתי תמונות וברכות חמות לכלות ברשת החברתית, אנשים פנו אליי בפרטי ודיברו בצורה מאוד לא נעימה, שאלו איך אני נותנת במה לדבר כזה. תגובות מאוד מכוערות שהייתי מופתעת לשמוע. אבל אני מאמינה בטוב. כל הלקוחות שלנו יכולים לומר עלינו רק דברים טובים. ואני גם מאמינה גדולה באהבה וחושבת שלכולנו יש זכות לחיות אותה”.

איזה עוד קונספטים קיימים היום?

“יש חתונות צהריים, בדרך כלל בשישי. בדרך כלל העלויות גם זולות יותר באירוע כזה. אבל אנשים לא בוחרים בחתונות כאלה כדי להוזיל, אלא בדרך כלל מי שבוחר בחתונות צהריים בם אנשים שפחות אוהבים מסיבות ומעדיפים אירוע רגוע יותר.

יש גם חתונות הפוכות בהן קודם כול מגישים את המנות, הזוג בדרך כלל מסתובב ופוגש את האורחים. אחרי האוכל בשעות הערב היותר מאוחרות יש את טקס החופה ואחר כך מגישים קינוחים ויש ריקודים עד מאוחר. יצא לי גם להפיק חתונת פורים. חתונה בבית בערב פורים, בית פרטי בגן יבנה. עשינו פסטיבל! אחרי החופה מוזיקה שמחה, מלא אלכוהול, תחפושות”.

מה האירוע הכי יקר שהפקת?

"האירוע שיצא יקר דווקא היה בבית פרטי של זוג. היו להם 100 אורחים וההקמה הייתה מאפס. ממש הבאנו שופל שיישר את האדמה, דשא סינטטי באזור הישיבה, מטבח שטח. הקייטרניג כלל רק מנות גורמה והקייטרינג לבד עלה בסביבות ה—400 שקל לאדם. העיצוב עלה 35,000. בקיצור מאוד יקר. העניין הוא שאחרי פחות משנה הם התגרשו, אז הם פחות בקטע של להיחשף".

לסיכום?

“אני מאחלת לכל הזוגות שלי זוגיות פורחת. אני תמיד מתרגשת איתם ובוכה בחופה. מברכת אותם שהאהבה הזאת תישאר לנצח. לפעמים אני מכניסה מבוגרים ממני בעשור לחופה, ועדיין יש לי תחושה בלב ששלחתי את הגוזלים שלי”. 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר