חברות ארוכת שנים. השר דרעי ואבי אמסלם
חברות ארוכת שנים. השר דרעי ואבי אמסלם

"מי שסובל מחרדים, יקבל בבחירות הבאות עוד 3 נציגים חרדים במועצה"

ממלא מקום ראש העיר אבי אמסלם פותח את הקלפים ומדבר על הכל: מה לדעתו יקרה בבחירות הקרובות, מה למד מהשנים הארוכות לצד השר אריה דרעי, ומה דעתו על קודמו בתפקיד, עמרם כנפו. ריאיון מיוחד

פורסם בתאריך: 5.4.18 15:19

     

אבי אמסלם (48) מי שהיה יד ימינו של יו"ר סיעת ש"ס, אריה דרעי מכהן כחבר מועצת העיר וכממלא מקום ראש העיר מאז הגיעה כהונתו של עמרם כנפו לסיומה. בשיחה אישית אמסלם מציג עצמו כ"אשדודי מלידה, משכונת משמר הירדן (רובע א'), היכן שגם יחיאל לסרי גדל, בן למשפחה אשדודית ואב לשלושה". על קודמו בתפקיד עמרם, הוא אומר "חבר טוב שעשה עבודה יפה בעיר במשך של כ-18 שנה. אני מקווה שצדקתו תצא לאור, זה מה שאני מאחל לו".

אבי, מה עתידה של סיעת ש"ס באשדוד?

"תלך ותתחזק, מה שקורה בסקרים הארציים על ירידה של סיעת ש"ס לא חל על העיר אשדוד. באשדוד ש"ס גדלה ומתעצמת. הסיבה היא שהציבור זוכר מי הבטיח ומי גם קיים. אני מקווה שבאמת ביום הבוחר זה יבוא לידי ביטוי".

מה החזון האישי שלך לגבי עתיד העיר אשדוד?

"לשים את משבר השבת מאחורינו, ולחיות באותה צורה שבה חיינו עד היום. בשלום ואחדות, אין סיבה שלא".

אך משבר השבת עדיין פה, והתחושות הקשות כלפי המגזר החרדי עלו אתמול שוב לשיח לאחר התקרית בפארק אשדוד -ים במהלכה ניסו קומץ חרדים קיצוניים לחבל בשיעור הזומבה שהתקיים בפארק בהדרכת איילת נאור. אמסלם מצדו, מציג את הצד השני. "כואב לי. באמת ובתמים, הלב שלי כואב.  לא ראיתי שנאת חרדים כזו מעולם. פשוט שונאים כל מי שהולך עם כיפה, כל מי שמאמין. הכל. בתקופה האחרונה הייתה פה אווירה עכורה, אני לא חרדי קיצוני, ואני רואה איך הכול סובב סביב החרדים. יש הרגשה שמי שמשדר יותר כעס ושנאה כלפי המגזר הזה גורף קולות, זו לא הדרך".

אמסלם מצידו משדר ממלכתיות, ומבקש שלא תתנו לכיפה השחורה שעל ראשו להטעות אתכם "אני נבחר ציבור, ונבחר ציבור שייך לכלל, זה לא משנה אם הוא הצביע עבורי או לא, ומתוך התפיסה הזו אני מקיים מדיניות של דלת פתוחה, הלשכה שלי היא בית עבור רבים שמבקשים מענה לבקשות שונות. אין אחד שיכול להגיד שהוא ביקש משהו ולא מענה, יכול להיות שהתשובה הייתה שלילית, אני לא קבלן הבטחות אבל הוא זכה למענה, קיבל התייחסות. ש"ס היא לא שייכת לחרדים ולא היתה כזו, ש"ס היא של כולם, וכך גם אני.

מעבר לזה, בכל יום מתקיימת תפילת מנחה בלשכה שלי, באופן קבוע. אני לא מאמין שבמדינת ישראל יש עוד לשכה שהיא בית כנסת. אין דברים כאלו".

אתה מדבר על נגישות לציבור, מה עם כלל הציבור, גם אלו שלא מתפללים?

"מהיום שנכנסתי לתפקיד, אני נמצא בכל יום לפחות שמונה עד עשר שעות במשרד, הכי נגיש שיש, לכולם. כל יום אני מקבל עשרות אנשים. לא פעם אני שומע 'מזל שיש שבת, זה הזמן היחיד שאתה נח'.  זה התפקיד שלי ושם אני נמצא. אני רואה את השטח ואני מרגיש אותו כי אני פשוט חי אותו, פוגש את האנשים בגובה העיניים בכל יום".

אמרת בישיבת המועצה "לאלו שסובלים מהחרדים, בקדנציה הבאה יהיו עוד שלושה נציגים חרדיים במועצה". אמירה שעוררה הרבה תגובות ולא מעט ביקורת. מדוע?

"לאותה ישיבת מועצה הגיעו מאות אנשים שמילאו את היציע. אותם אנשים הוזמנו, תודרכו בדיוק מתי למחוא כפיים ומתי להביע מחאה. אני שומע בכל מקום את ההסתה נגד החרדים, זה פשוט קורע אותי. כשאתה כל היום שומע את הגזענות הזו, גם מתוך הפרלמנט של העיר, זה כואב, אז אמרתי – לא יעזור לכם כלום, אתם תקבלו עוד נציגים חרדים במועצה כי זו האמת. אי אפשר לגרש את תושבי העיר החרדיים מהעיר, הם גרים פה והם ימשיכו לגור פה. אז ביקשתי לעצור את השנאה הזו. מה הבן שלי צריך לסבול כי אבא שלו חרדי? אנחנו מבוני העיר. ההורים שלי  הם מחלוצי העיר, מהעובדים הראשונים בנמל אשדוד".

ממלא מקום ראש העיר צילום: אורי קריספין

אבי, הטענה היא לאי הלימה בין כמות הנציגים לבין חלקם באוכלוסייה

"לא מבין על מה מדברים. זה בדיוק היחס באוכלוסיית תושבי העיר. מה כשסניה כצנלסון הביא 9 מנדטים בזמן העלייה הגדולה אמרנו משהו? זו העבודות. זה המרקם. סטטיסטיקה אם אני ייקח את הילדים במוסדות החינוך בעיר, מתוך 56,000 קרוב ל-30,000 הם חרדים, דתיים. זה עובדות. זה לא אנשים מבני ברק שבאים ללמוד פה, צריך להבין. יש חרדים באשדוד. בתי הכנסת מפוצצים בשבתות, למה זה ? זה עיר עם מקרם מסורתי מאד ברור. היום בכל רובע שאני הולך אני רואה חרדים. הם לא נחתו משום מקום".

בעבר הייתה התנגדות גדולה לחנויות שמוכרות חזיר ואף ניסיון לסגור אותם. מה דעתך בעניין?

"שציבור צורך את זה, מה אני יכול לעשות? זה מצב קיים. מי יכול להתנגד להם? מי שעושה ככה זה ומתנגד למצב הקיים, זו פרובוקציה".

כמי שנמצא במערכת הפוליטית לא מעט זמן, ומכיר גם את הצדדים הפחות יפים שלה. מה למדת?

"להיזהר ולהישמר, אני מבקש ומתפלל בכל יום, שלא אחטא בחטא הגאווה, שלא יהיה בי יהירות. אני תמיד משתדל להציג את עצמי כאבי, בלי תארים".

אבי, הבחירות באופק. נראה שינוי בעיר?

"אין לי ספק שלסרי ינצח שוב. אני לא רואה באופק מחליף, כדי להחליף ראש עיר צריך סיבה, למה להחליף? ומי שרוצה להציג מועמדות שיציג מצע ברור. מה אתה מציע?".

אתה רואה את עצמך ממשיך דרכו של דרעי?

"אני ממוקד באשדוד, וכל מה שיורו לנו, אנחנו עושים. לא שואלים שאלות. בש"ס הנהגה מאוד ברורה, מועצת חכמי התנועה, דעת תורה ודעת היושב ראש. אנחנו הולכים באמונת חכמים וב"ה נגדל ונצמח".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר