להתחיל ברגל ימין. צילום: יובל אליאס

לונדון מחכה להם: הכירו את האשדודים שכובשים את אנגליה

ארבעה צעירים מקומיים הולכים לשנות את עולם החתונות בארץ ואפילו בחו"ל ולאפשר לזוגות צעירים להתחיל את החיים בפלוס "חתונה זה עסק, נותנים לצעירים בגילאי 25-27 לנהל סכומים של עשרות אלפי שקלים. מי שידע לעשות את זה נכון - ירוויח בגדול"

פורסם בתאריך: 31.12.17 20:24

     

נתנאל ברוך רק בן 24 אך ממש בקרוב הוא עתיד להגשים חלום קטן ביחד עם שלושת חבריו (שי הראל, אסף מירון ואמיר כהן) כשישקו בפאב "הזרם" בערב חגיגי את המיזם שלהם – Wisewed – מערכת לניהול פיננסי נכון לחתונה בצורה הטובה ביותר. כזו שתאפשר לכל המתחתנים, התחלת חיים משותפים בצורה חכמה ונכונה. מבלי לוותר על חתונת החלומות ואפילו להישאר עם מספיק כסף לירח דבש מהחלומות
"הגעתי לעולם החתונות די במקרה" מספר נתנאל ברוך, יזם הרעיון, לשעבר בכל עסק בתחום ההפקות איורעים למשך שלוש שנים והיום מנכ"ל החברה ואחראי צוות השיווק "שירתתי כלוחם בצנחנים, ולצערי בשנה האחרונה לשירות – נפצעתי במהלך צניחה, מהר מאד הבנתי שלא אוכל לעבוד כמלצר/ברמן בגלל הפציעה וחיפשתי אחרי עיסוק אחר. אמא שלי הציעה לי ללכת על עסק של מגנטים בחתונות, וכך היה. פתחתי עסק של מגנטים, ובאמת תוך שבועיים שלושה כבר הייתה החתונה הראשונה, משם החלה האהבה לעולם החתונות. במשך שנה וחצי עסקתי בתחום המגנטים".

ואז מה קרה?

"העסק ממש הצליח כי התמקדתי רק בחתונות, לא זזתי ימינה שמאלה, ובעקבות מפגשים עם אינספור זוגות החלטתי לפתוח עסק של הפקת אירועים מא' ועד ת' כלומר כל האירוע הופק דרכי – אולם, דייג'י, צלמים וכו', ליוויתי את הזוגות מתחילת התהליך לאורך כל הדרך".

למדת הפקת אירועים?

"לא. אבל השטח הוא בית הספר הטוב ביותר וזה עבד בצורה מדהימה, כראייה לכך, שמו של העסק הלך לפניו וכשהחלטתי להמשיך לדבר הבא הוא נמכר".

האיש והרעיון. צילום: יובל אליאס

מה הביא אותך לחפש אחר היעד הבא?

"ראיתי מכנה משותף לכולם- בסוף כל הזוגות מתחתנים כמו שהם חלמו, בצורה שהם רצו אך ההבדל בניהם הוא היום שאחרי, יש זוגות שיוצאים "בנזק" שנאמד בין 30 אלף שקלים ועד 75 אלף שקלים אל מול זוגות שכיסו את הוצאות החתונה ואפילו נשארו עם מספיק כסף לאחלה של ירח דבש. ההבדל בניהם? התנהלות פיננסית, חתונה זה כמו לנהל עסק".

לנהל עסק? תסביר 

"היום זוגות מתחתנים בגילאי 25-27 וחתונה ממוצעת עולה לא פחות מ100 אלף שקלים. זה לא סתם עסק, זה עסק ענק. מי מכיר סכומים כאלה לפני זה?להוציא מאה אלף שקל ללילה. איך הם אמורים לנהל סכומים כאלו ולהתמודד עם זה לבד כשלא היה לזה תקדים בחיים שלהם. הם אולי פגשו את המספר 100,000 באקדמיה, אבל בטח לא כסכום כסף שהוא החסכונות שלהם ותחילת החיים המשותפים. כשהבנתי את זה התקשרתי לדוד שלי, שי הראל, שהוא מתעסק באלגוריטמים וחישובים שעבד בEBAY הוא האיש הנכון לעבודה עם מספרים, גאון וטכנולוג בחסד עליון וסיפרתי לו על הרעיון לפתוח מיזם שיעשה סדר בכל העניין, עשינו משהו ראשוני, מערכת קטנה והיה לזה תגובות מ ט ו ר פ ו ת. המשכנו הלאה".

מה בעצם המערכת שלכם פועלת ואיך זה עוזר למתחתנים?

" אנחנו למעשה בונים חתונה על פי פרמטרים של תקציב, סגנון ומיקום. במערכת שלנו החתן והכלה עוברים על כל הקטגוריות, בכל שלב מוצג המחיר המינימלי והמחיר המקסימלי על מנת לקבל פרופורציות ולהחליט בתבונה מה מידת ההשקעה הרצויה, כשיודעים מה המחיר הנמוך ביותר בשוק ומשווים בין נותני שירות בקלות -הבחירה חכמה יותר. לאחר מכן יש תהליך של בחירת הספקים – נותני השירות שמוצגים על פי התקציב של הזוג (מילת המפתח היא ניהול פיננסי נכון) כאשר כל הזמן הזוג יכול להיות עם יד על הדופק מה התקציב שאותו הם מייעדים לחתונה ומה המצב הנוכחי, סיכום הוצאות משוערות לעומת ממשיות עושה את ההבדל".

עם איזה ספקים אתם עובדים והאם יש הטבות נוספות למי שמגיע דרככם?

"כמובן, אנחנו בוחרים את הספקים הטובים ביותר מהיכרות עם התחום. כמו כן כל ספק מחויב לתת הטבה ללקוחות שלנו – וזה הבונוס הגדול של הזוגות שמגיעים דרכנו לא רק התייעלות נכונה מבחינה כספית אלא גם חסכון של אלפי שקלים והטבות כמו שמלה שנייה במתנה, איפור חינם למלווה וכו' "

בשלב הזה של השיחה אני נמסה, וידוי אישי נישאתי לפני כשנה וחצי – עלות של שמלת כלה ממוצעת היא בטווח ה-5,500 לפחות. חסכון כזה הוא משמעותי מאד. בטח כשמדובר בהוצאות מצטברות

הצוות שמאחורי המיזם. צילום: יובל אליאס

אתה קורא לזה מיזם, בסוף זו אפליקציה?

"לא רק, זה פלטפורמה שעובדת גם במחשב. כולנו -אסף מירון -מנהל הנראות המוצר, שי הראל- האלגוריתמקאי, אמיר כהן מנהל צוות הפיתוח ואני עברנו הכשרה של חמישה חודשים במיזם האשדודי – The Hive by Gvahim. תכנית האצה ליזמים באשדוד, במהלכה קיבלנו  את הכלים הדרושים להקמת הסטארט-אפ שלנו, חוויה מדהימה, זו תכנית מהטובות בארץ בוודאות".

מה הולך לקרות ב15.1 בפאב הזרם?

"אנחנו הולכים להשיק את המיזם שלנו. אנחנו עובדים עליו כבר שנה שלמה שבה זה כל העולם שלנו – עובדים על זה מאד קשה. אנחנו עדיין לא גייסנו משקיע אבל מחכים לזה. עדיין לא התחלנו וכבר יש 3,000 כניסות לאתר וכ-150 ספקים מעולים".

איפה אתם רוצים לראות את עצמכם עוד שנה מהיום?

"אנחנו שואפים להצליח בארץ ובחו"ל במיוחד באנגליה, זה קהל שאנחנו לא מוותרים עליו. האנגלים מאד מאד דומים לקבל הישראלי- החתונות מאד דומות, התרבות זהה. ומתחילת הדרך התכנית העסקית שלנו מכוונת גם לשם אנחנו עובדים בממשק צמוד לספקים בחו"ל. אז המטרה זה להצליח בגדול. החזון שלנו זה להוביל למודעות פיננסית בחתונות ועדיין להגשים  את חתונת החלומות".

אלופים, כבר אמרנו?

שריינו לכם מקום בערב המדובר- קליק לאירוע

תוכנית הערב:
20:30-21:00 התכנסות ובירה קרה
21:00-21:15 התמקמות, דברי פתיחה
21:15-21:50 הרצאה מרתקת של כרמי אור
21:50-22:00 שאלות ותשובות

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר