עו"ד מירב גולן

השושואיסטים

הם משפיעים, מעצבי מציאות ודעת קהל, לעתים גם לוחשים על האוזניים הנכונות, מייעצים למקבלי ההחלטות ו"מושכים בחוטים". הם אלה שיודעים לייצר כותרות בשקט חשאי מתוך הצללים. קבלו את האנשים הכי חשובים מאחורי הקלעים

פורסם בתאריך: 29.12.17 11:47

     

ישראל הרשקוביץ

מים שקטים חודרים עמוק

ישראל הרשקוביץ מאשדוד הוא עורך העיתון המקומי “אשדוד בכותרות” והוא כתב ועורך בעיתון “המודיע”. בנוסף, הוא כיום גם דובר בית החולים אסותא למגזר החרדי.

מסקר ומייצר חדשות, ישראל הרשקוביץ. צילום: יעקב אלברשטיין

לפני כשנתיים יצא הציבור החרדי באשדוד למאבק, שבשיאו התכנסו קרוב ל-20 אלף תושבים לתפילה המונית. זה היה אקורד הסיום של המאבק שניהל המגזר נגד פתיחת מרכז ביג בשבת והסתיים בכישלון.

האומנם? הרשקוביץ, אחת הדמויות הדומיננטיות ביותר מאחורי אותו מאבק, סבור שהמילה האחרונה טרם נאמרה. “מרכז הקניות ביג מהווה עד היום פצע פתוח בלבו של כל יהודי חרדי, ולאו דווקא חרדי, אלא גם תושבים מסורתיים שהשבת יקרה להם, כך שבבוא העת נבוא חשבון עם כל האחראים לפתיחתו”, הוא מבהיר.

וכשהוא אומר "נבוא חשבון", כוונתו דווקא לגורמים בתוך המגזר החרדי, שיש הסבורים כי הם אלו שהביאו להשתקת המאבק. לדברים הללו שותפים גורמים בכירים נוספים במגזר, שבשיחות סגורות מגלים: “המאבק הצליח, הציבור החרדי התגייס כולו, עובדה שלעצרת התפילה הגיעו כל החוגים בעיר. מעבר לכך, עד היום אין רגל חרדית שדורכת במתחם הקניות. אך היו כאלו שמסיבותיהם שלהם הביאו להשתקתו של המאבק”.

הרשקוביץ (40), חסיד גור, נשוי ואב לשישה, אינו מוכר לכלל הציבור. הוא מעולם לא הופיע על במה וגם בעצרת עמד מאחורי הקלעים.

“הוא מושך בהמון חוטים”, אומרים גורמים בציבור החרדי. “הוא נהנה מגישה ישירה ומרמת אמון גבוהה מצד צמרת ש”ס ואגודה באותה מידה, כמי שנחשב מקורב גם לרבנים בכירים בעיר וגם במישור הארצי”.

את קשריו ואת עוצמתו רכש הרשקוביץ בשל תפקידו ככתב בכיר בעיתון השמרני “המודיע”, ופרט לכך הוא משמש בתפקיד עורכו של העיתון המקומי “אשדוד בכותרות”. לאחרונה החל לכהן גם כדובר בית החולים אסותא למגזר החרדי. העיתון הוא את הבמה היחידה של הציבור החרדי בעיר, ומשכך נהנה הרשקוביץ מעמדה בכירה (יחד עם מנהל העיתון לייבי ליברמן, השניים פועלים כצמד בלתי נפרד).

בעיר יודעים לספר כי בעבר נחשב לדוברו של סגן ראש העירייה הרב מרדכי ליברמן. במשך השנים עבר ביניהם חתול שחור, ומאז שמו של ליברמן כמעט אינו מוזכר בעיתון. לעומת זאת, הרב עזרא שור, שנחשב אנונימי עם כניסתו לחיים הציבורים, זוכה לסיקור נרחב.

בזירה הארצית ידוע הרשקוביץ בזכות טוריו ב”המודיע” שנחשבים פופולריים ומובילי דעת קהל. בחודשים האחרונים, לדוגמה, הוא מתמקד בצמצום הוצאות החתונות בציבור החרדי.

“הוא אמנם שקט, אפילו ביישן מטבעו”, אומר לנו אחד מחבריו, “אך הוא יודע לעשות שימוש בכוח שנותן לו העיתון. ואם בבחירות האחרונות הוא ניהל את מערכת הבריאות על תקן איש ההסברה, הפעם הוא כבר בוחש היטב בקדירה”.

דור גפני

 

מאיר לסרי

מה הוא מבשל לנו?

מאיר לסרי, בן ה-34 מאשדוד, הוא עורך דין וסגן ראש לשכת עורכי הדין בישראל. לסרי נשוי למעין, עורכת דין גם היא, ואב לשלושה ילדים. לאחר תום לימודי המשפטים התמחה אצל הפליליסט עו”ד אבי חימי ולאחר מכן עבד במשרדו. בהמשך פתח לסרי משרד עורכי דין משלו.

בהשקט ובבטחה, עו"ד מאיר לסרי. צילום: אורי קריספין

לסרי הוא בנו הבכור של ראש עיריית אשדוד ד”ר יחיאל לסרי. מגיל אפס, כמעט, הוא חי ונושם פוליטיקה מבית ואת עשייתו הציבורית הענפה של אביו. בכל מערכת בחירות השתתף לסרי הצעיר באופן פעיל, החל מחלוקת מנשרים (כשהיה בן 14 במערכת הבחירות הראשונה של אביו לראשות העיר ב-1998) ועד למעורבות ארגונית. יש להניח שגם לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד 10 חודשים לסרי יעשה נפשות לאביו.

הוא אדם שחושב מחוץ לקופסה ובעל חשיבה אסטרטגית אשר יודע להציג בפני אנשים זווית שונה כשצריך. הוא אמנם אדם פרטי, אך לעתים, אפילו בעת קניות בסופר, פונים אליו תושבים שמזהים שהוא הבן של ראש העירייה, והוא מצדו מנסה לעזור ולסייע.

הוא מקפיד שלא להיות בפרונט כדי לשמור על הפרטיות שלו. הוא בורח מפרסום ומאור הזרקורים, אבל כמאמר הפתגם: מים שקטים חודרים עמוק.

לסרי מקורב מאוד לראש לשכת עורכי הדין עו”ד אפי נוה ובאוגוסט האחרון התמנה לחבר במועצה הארצית של הלשכה. וקבלו טיפ: לסרי הוא הבשלן בבית, ואומרים שהוא גם יודע לעשות את זה היטב.

פעמים רבות נשאל עו”ד לסרי מתי רואים אותו משתלב בפוליטיקה, אבל הוא ממהר להרגיע: “טוב לי היכן שאני נמצא”.

דור גפני

 

מירב גולן

ממלאת המקום

עו”ד מירב גולן מאשדוד היא האישה החזקה והיועצת המשפטית ב”קבוצת בן זקן” שחולשת על החברות שבשליטת אחיה ג’קי בן זקן.

בזכות עצמה, עו"ד מירב גולן

לא תמצאו אשדודי שלא מכיר את איש העסקים וספונסר קבוצת הכדורגל מועדון ספורט אשדוד ג’קי בן זקן, אך מעטים האנשים שמכירים את עו”ד מירב גולן (40), בוגרת מקיף א’ בעיר ובעלת תואר ראשון למשפטים מהקריה אקדמית אונו המשמשת דירקטורית בקבוצה כבר יותר עשור.

לפני כשנה, עת החל בן זקן לרצות 26 חודשי מאסר בפועל בבית סוהר חרמון — זאת בעקבות הרשעתו בעבירות של השפעה בתרמית על ניירות ערך — הפכה גולן לבעלת השפעה מכרעת כאישה המנהלת את כל העניינים המשפטיים בעסקיו השונים של בן זקן וגם הרבה מעבר לכך.

מירב ממלאת את מקומו של אחיה, ובהיעדרו על פיה יישק דבר. איך אומרים המקורבים? “הכול בשליטה גם כשהוא בפנים. כשהוא יודע שהיא זו שבחוץ, אז הכול בסדר. הוא סומך עליה ורואים שהכול מתקתק. כבר עשור שהיא האדם הקרוב לג’קי גם מבחינה ניהול העסקים, זה היה טבעי שהיא תהיה במקומו”.

גולן היא אם לארבעה ילדים, עורכת דין כבר 16 שנה. היא התחילה את דרכה המקצועית כמתמחה במשרדו של עו”ד מור כהן ונשארה לעבוד במקום עוד כחמש שנים. מאז ועד היום מכהנת גולן כיועצת משפטית בחברות השונות שבבעלות אחיה ג’קי בן זקן.

עוד טרם הפרשה שבה הסתבך היה ידוע לכול כי גולן היא יד ימינו של אחיה, והקשר בין השניים הדוק עד מאוד. אז איך אומרים? מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה.

שרה שוורץ

 

יוני חזיז

ממתג וצובע מחדש

בן 35, אשדודי, רווק, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בממשל. בעבר שימש הכתב הפוליטי של “רדיו ירושלים” העוזר הפרלמנטרי של חבר הכנסת לשעבר אל”מ (מיל’) עתניאל שנלר. כיום מנהל פרויקטים וקשרי עיתונות ב”חברה לתיירות באשדוד בע”מ”.

יוני חזיז עם עו"ד צחי אבו ושר האוצר משה כחלון. צילום: אלעד מלכה

בתקופה האחרונה תחום התיירות בעיר עובר שינוי מרענן. מבקרים רבים פוקדים את המסעדות, החופים והמוזיאונים ומתארחים במלונות. דוגמה מובהקת לכך היא פסטיבל “עמים וטעמים”, אשר נחל הצלחה כשהצליח להביא לעיר יותר מ-20 אלף איש מכל רחבי הארץ ועתיד להתקיים מדי שנה מעתה והלאה.

אחד האחראים לכך הוא כמובן יוני חזיז, אשר החל לעבוד בחברה לפני כשנתיים והפך כליל את התנהלות החברה בתקשורת וברשתות החברתיות תוך כדי קידום בלתי פוסק של עסקים מקומיים בתחום הקולינריה והתיירות ויצירת אינספור אייטמים וכתבות מפרגנות לעיר בכל אמצעי התקשורת.

במקביל לעבודתו חזיז פעיל חברתית ומעורה מאוד בעולם הפוליטי המקומי והארצי וידוע כאחד האנשים הקרובים לחבר המועצה לשעבר עו”ד צחי אבו ולחבר המועצה הנוכחי משה דנינו הממונה על התיירות וכן למנכ”ל החברה עופר דרי.

חזיז היה ממקימי תנועת “אשדוד אחת” במערכת הבחירות הקודמת ונמצא במעגל הקרוב המזוהה עם שר האוצר משה כחלון ממפלגת כולנו. חזיז מוכר כאדם אשר לא מסתיר את דעותיו ומרבה להתבטא בנושאים שעל סדר היום הציבורי.

“דברים טובים קורים ב’חברה לתיירות באשדוד בע”מ’, ואני שמח שלא רק מחוץ לעיר מגלים את העיר, אלא גם האשדודים מגלים את העיר מחדש”, אומר חזיז.

“אני אוהב את אשדוד וגאה מאוד לחזור לעבוד ולגור במקום בו נולדתי, גם במחיר של ויתורים מסוימים. זאת אולי עיר גדולה של רבע מיליון אנשים, אבל עדיין כשמסירים את הקליפות, מגלים עיר חמה ואוהבת עם אנשים אכפתיים, גאים בזהותם וששמחים לעזור תמיד אחד לשני עם נתינה מכל הלב”, הוסיף.

מירב טל

 

לודמילה לגוש

כמו סופה ביום בהיר

לודמילה לגוש גרה באשדוד מאז עלייתה לארץ מקייב שבאוקראינה ב-8.3.91. לגוש נשואה, אם לבת גדולה וסבתא לנכדים.

עצמאית, לודמילה (לודה) לגוש

לודמילה, הנקראת בקיצור גם לודה, היא יועצת התקשורת של שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר, שאף היא כידוע תושבת העיר כמובן. בתפקיד זה היא נמצאת מאז 2013, אך ההיכרות שלה עם לנדבר מתחילה עוד ב-199,2 כשזו קיבלה אותה לעבודה בתור מנהלת מועדון לעולים באזור ה’. בהמשך הייתה רכזת קליטה בהתאחדות הארצית של עולי ברית המועצות וחבר העמים שלנדבר נבחרה ליו"ר שלה.

לגוש עבדה כמורה לרוסית ולספרות בברית המועצות ובמשך תקופה קצרה הייתה גם עיתונאית ומגישת תכנית רדיו לנוער. היא נחשבת לסוג של נטע זר במפלגת ישראל ביתנו ול”שמאלנית” בעמדותיה. היא מתנגדת לעונש מוות למחבלים ומחזיקה בדעות ליברליות. עם זאת, היא בקשר קרוב עם רבים מאנשי המפלגה וחברי הכנסת שלה, כולל היו”ר אביגדור ליברמן. לגוש כותבת ללנדבר נאומים ברוסית, עובדת איתה על מסרים ותגובות ולוחשת על אוזנה. השרה מתייעצת ומקשיבה לה, לא פעם לגוש ממתנת אותה ומפשרת.

“תמיד חלמתי לעבוד בעיתונות”, מעידה לגוש. “באמצע 1994 נוצרה הזדמנות פז להתחיל לעבוד בעיתון בשפה הרוסית שנקרא '24 שעות' בבעלותו של אילן כפיר". לגוש הייתה כתבת עלייה ובהמשך כתבת פוליטית. הריאיון הגדול הראשון שלה היה עם שרת העבודה והרווחה אורה נמיר בממשלת רבין.

היא תרגמה לרוסית את ספרם של כפיר ובן כספית על אהוד ברק “חייל מספר 1” ובהמשך עבדה לצדו. מאוחר יותר עבדה עם שר התרבות מתן וילנאי וב-2002 הוזמנה לריאיון עבודה בערוץ 9, שהיה אז בחיתוליו, והתקבלה כדוברת הערוץ.

לאחר שש שנים עזבה וכעבור זמן מה החלה לעבוד בהתנדבות כפרויקטורית של משרד העלייה והקליטה ועיריית אשדוד, ופה החלה סגירת המעגל עם לנדבר. “הפכנו לחברות קרובות, והקשרים קרובים גם בין המשפחות שלנו, מה גם ששתינו הגענו ממפלגת העבודה”, מספרת לגוש.

אחות של סבתה צ’רנה עלתה לישראל עוד בשנות ה-20 והייתה ממייסדי קיבוץ ברעם שבצפון יחד עם בעלה. בתה של צ’רנה, זיוה, ובעלה דודי ממושב באר טוביה הם שקיבלו את לגוש ומשפחתה כשעלו לארץ וסייעו להם לקבוע את ביתם בעיר אשדוד.

דור גפני

 

בת כהן לביא

מלכת היופי לשנת 2017 היא…

אי אפשר לדבר על הנשים המשפיעות בתקשורת בלי להתייחס לבת כהן לביא האשדודית (שאחרי שהות ארוכה בגוש דן שבה לעיר הולדתה ונישאה), שחברה לשרון כתב ויחד הן פתחו ב-2006 משרד יחסי ציבור מוביל בתחומי התרבות, המדיה והלייף סטייל.

מחליטה מה תקראו. בת כהן

“אנחנו אוהבות לעשות יחסי ציבור ויודעות לעשות את זה”, הן מעידות, ובצדק, כיוון שבין רשימת לקוחותיהן תוכלו למצוא את “ידיעות אחרונות”, הקמפיין METOO# וקבוצת המגזינים “לאשה”, “בלייזר”, “פנאי פלוס” ו”גו סטייל”.

כהן לביא גם מעורבת היטב בתחרות “מלכת היופי של ישראל” ויכולה לנפק פרטים עסיסיים ותמונות למי שתיבחר. וזה לא הכול, המשרד מטפל גם בערוץ yes קולנוע ישראלי, השמות הגדולים של סרטי “יונייטד קינג”, סרטי קולנוע ישראלים רבים, בהם “בופור”, “הערת שוליים”, “לצוד פילים”, “מי מפחד מהזאב הרע”, “סיפור על אהבה וחושך” של נטלי פורטמן, “הלהקה האחרונה בלבנון” ולאחרונה גם “כמעט מפורסמת” עם כוכבת הילדים נועה קיריל. בחודש האחרון משרדה של כהן היה אחראי גם על יח”צ של יום הקולנוע הישראלי.

אבל בניגוד לשמות הגדולים שנמצאים בקדמת הבמה והשיח הציבורי, כהן-לביא דבקה בדרכה ובוחרת להישאר תמיד מאחורי הקלעים ולפנות את הבמה ללקוחותיה. על הדרך הארוכה למקומה כקובעת סדר יום ציבורי לא תוכלו לקרוא בויקיפדיה,

“קודם כול תודה שפניתם אליי, זה מאוד מביך. כל שנותיי הרבות בתחום יחסי הציבור אני ממש מקפידה להיות מאחורי הקלעים. אני מקפידה שלא לדבר עליי”.

גוגל לא מניב מידע לגבייך.

“מצוין! זה אומר שעשיתי את העבודה שלי טוב כל השנים (צוחקת במבוכה), אני מעדיפה ככה”.

שרה שוורץ

 

ניצן כהן

מפיקה לכם תכניות חדשות

ניצן כהן בת 30 מאשדוד, גרושה ואם לאחד, בוגרת מקיף ו’ ובעלת תואר ראשון בתקשורת וניהול מטעם האוניברסיטה הפתוחה, היא מפיקה בתכנית “אחת שיודעת” עם לירון ויצמן וב”ערב טוב” עם גיא פינס.

בכל בוקר יושבת כהן יחד עם מפיקה נוספת וצוות התוכן ויחד עמם מסקרת את כל האירועים שקרו בשעות האחרונות בעולם הבידור והמוזיקה בארץ ובעולם כאחד, כלומר מה קרה מהרגע שהתכנית הסתיימה ועד הבוקר שלמחרת, תוך ברירת התכנים כדי שיהיו חשובים ומעניינים דיים לקהל הצופים בבית.

קובעת מה תראו. ניצן כהן

היא אף בודקת שהמנחה מכירה את התכנים ומעבירה לה חומרים לגביהם, מנסה להביא לאולפן ידוענים כדי שידברו על אותם אירועים חמים ובוערים וכן דואגת להעביר טקסטים למנחה לפני השידור וליין-אפ, שבו רשום מה הולך להופיע בתכנית ובאיזה סדר.

אם כך, כהן נמנית עם אלו הקובעים מה יעלה לסדר היום התקשורתי בתחום התרבות, הבידור והמוזיקה בגבולות הארץ ואף מחוצה לה.

“העבודה הזאת שוחקת”, אומרת כהן, “היא מסביב לשעון, אבל בד בבד מספקת ומעצימה. כיף לפעמים להיות בעמדה משפיעה ובעמדה שנותנת לך סיפוק וכיף שאת מצליחה לגרום לדברים לקרות, שבזכותך ובזכות עוד אנשים בצוות התכנית יוצאת אל הפועל ועולה עכשיו לשידור. כל יום מחדש אנחנו עומדים בפני לבטים מה נכון, מה חשוב ומה פחות. יש לנו קבוצת ווטסאפ פעילה מאוד, דרכה כל הזמן אנחנו מתעדכנים על מה שקורה בעולם הבידור, המוזיקה בארץ בכלל ובעולם בפרט”.

מירב טל

 

אושרי ניזרי

מגיע לו אשראי גדול

פעם אמרתם "אושרי ניזרי" — אמרתם "פיצה איטליאנו". היום אמרתם "אושרי ניזרי" — קיבלתם את הבחור שמוביל את מהפכת כרטיסי האשראי במדינה. הוא החל את דרכו כעובד מן השורה באחת הפיצות בעיר ולימים פתח את "פיצה איטליאנו".

אושרי ניזרי. אופה פיצות ורוקם תכניות גדולות

אושרי ניזרי נולד בשדרות ובגיל 15 עבר לאשדוד. בהיותו נער החל לעבוד בחלוקת פלאיירים בפיצרייה בעיר, אחר כך עבר לשטיפת כלים ולמשלוחים. אחרי שירות צבאי כמ”כ במג”ב, כשהיה בן 21, החליט לפתוח עסק משלו ופתח את "פיצה איטליאנו". ניזרי החליט לצאת בקמפיין אגרסיבי נגד הספקים הגדולים ובמקביל לבצע מהלכים דרמטיים כדי לצמצם עלויות ולא לפגוע בכיס של תושבי אשדוד. הוא אחד ממובילי ארגון בעלי העסקים הקטנים בעיר.

ניזרי: “לפני כשמונה חודשים פגשתי באקראי את דוד קקון. הוא חשף בפניי את תכנית האב לעסקים קטנים שכתב שנה קודם. נורא התרשמתי מהתכנית המקיפה, ונוצר בינינו קליק. החלטנו לקחת את מחאת האשראי כפרויקט ראשון של הארגון, ומאז לא נפרדנו לרגע. המלחמה בעמלות עומדת בקנה אחד עם יעד מרכזי של הארגון – הוזלת ההוצאות הקבועות של העסקים הקטנים באשדוד. יחד הצלחנו לייצר רעש תקשורתי גדול והשגנו מספר הישגים משמעותיים בפרק זמן קצר”. אל תתפלאו אם תראו אותו מגיע לעמדות מפתח.

אורי קריספין

 

תאיר גיטלין

שומרת על הגבולות ופורצת דרך

גם בצבא ההגנה לישראל נמצאות נשים בעמדות מפתח משפיעות. הן אינן גלויות לעיני הציבור, ובכלל הן מעדיפות לעשות יותר ולדבר פחות.

שושואיסטית על הגבול, סרן תאיר גיטלין. צילום: דובר צה"ל

שושואיסטית כזו היא סרן תאיר גיטלין, בת 23 מאשדוד, שבשקט בשקט עלתה על מסלול פורץ דרך: היא האישה הראשונה שמשרתת כקצינת ההגנה המרחבית בחטיבת שגיא ואמונה למעשה על הביטחון השוטף בגבול עם מצרים.

בגזרה זו נמצאים יישובי פתחת ניצנה. משימתה העיקרית של החטיבה היא הגנה על יישובי הגזרה. ממש טרם כניסתה של סרן גיטלין לתפקידה הייחודי, היא שירתה כמפקדת פלוגת תצפיתניות בחטיבה המרחבית אפרים. בגזרה זו התמודדה אפרת עם האתגר של גל הטרור שאירע בשנה שעברה. חטיבת אפרים היא החטיבה המרחבית בצה”ל האחראית על העיר הפלסטינית קלקיליה ותפקידה להשליט חוק וסדר בגזרתה ולמנוע אירועי פח”ע.

במסגרת תפקידה כקצינת הגנה מרחבית (הגמ”ר) היא אחראית על הקישור בין הגורמים האזרחיים ובין הצבא. מדובר בתפקיד מאתגר ומגוון ובעשייה משמעותית.

סרן גיטלין: “אני רואה את האחריות הגדולה שמוטלת על כתפיי, זהו תפקיד מאוד מעניין, תפקיד שבו יש ממשק עם האזרחים, בנושא הכה חשוב — ההגנה על התושבים באזור. אני מרגישה זאת היטב, בכל טלפון ובכל סיטואציה”.

עבור גיטלין השיבוץ בגזרת הדרום מהווה מעין סגירת מעגל. מאז הייתה קטנה היה לה ברור כי תבצע שירות צבאי משמעותי. היא אומרת שהיא אינה מרגישה הבדל ביחס כלפיה רק משום שהיא אישה בתפקיד קרבי.

לדבריה, “בכל מסלול בחיים תמיד הייתי בת יחידה, גם כמ”פ תצפיתניות. אני מרגישה שמקבלים ומבינים שיש דברים שבנות עושות טוב יותר, למשל להצליח לבצע כמה משימות בו—זמנית, ורואים את זה בתפקידים השונים”.

שרה שוורץ

 

רחלי לוגסי

לב רחב ונשמה יתרה

הפעילות של ארגון “רחשי לב” לא גלויה לכולם בגלל הרגישות הכרוכה בעבודה עם ילדים חולי סרטן. רחלי לוגסי, בת 45 מאשדוד, נשואה לחיים ואם לארבע בנות, היא מסוג הנשים שעושות ימים ולילות בנושא ילדים חולי סרטן.

די רק להציץ מעטבחשבון הפייסבוק שלה כדי להבין את פעילות הקודש שלה. היא בנקאית במקצועה ומתנדבת ופעילה באופן קבוע כדי להקל את הסבל שחווים ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, לתת להם את הכוח להתמודדות עם מחלת הסרטן והטיפולים הכרוכים בה, להמשיך לחייך במהלך תקופת המחלה. למרות עיסוקיה הרבים, היא מתייצבת מדי יום ראשון, היום החופשי שלה, במחלקה האונקולוגית ילדים בתל השומר. היום הגדוש בעשייה מכל הלב מתחיל במפגש עם הילדים וההורים. היא מפעילה את הילדים במשחקים, יצירה, סדנאות ומגוון פעילות, העיקר להשכיח מהם, ולו לשעה קלה, את מחלתם ואת כאבם הנורא.

נתינה. רחלי לוגסי

“כשילד מאובחן כחולה”, אומרת לוגסי, “עולמה של משפחתו חרב, והם ניצבים מול עתיד לא ידוע. מעבר לטיפול הרפואי התפקיד שלי כמתנדבת הוא לגלות אמפתיה, להקשיב ולעזור ככל האפשר. זה נותן תחושה עילאית”.
ההתנדבות הפכה לחלק מחייה ומחיי בני משפחתה שלא מפסיקה לפרגן על פעילותה בארגון. כמתנדבת, היא גם עברה הכשרה כליצנית רפואית אצל ג’רום ארוש.

לוגסי: “הרגע שבו האף האדום עליי זה כמו מסכה על ראשך, זה נותן את האפשרות להשתחרר, להשתטות, לחדור לנפש פנימה, לחזור אחורה בזמן, להיות הילד הקטן שגדל בתוכך, ומשם לחדור מבין הקירות הקרים אל לבותיהם של הגיבורים הקטנים”.

לפני שנתיים קיבלה רחל את "מגן ראש העיר אשדוד" למתנדבים מצטיינים. כמו כן, היא הקימה את דף הפייסבוק שנקרא "פיית המשאלות”, שבו היא מעלה את בקשות הילדים למעגל הנתינה.

אסיים במוטו שלי: אדם מתפרנס ממה שהוא מקבל, אבל בונה את חייו ממה שהוא נותן, ושתמיד נזכה להיות בצד הנותן .

אורי קריספין

 

 

שרון נחמיאס קובי

כשעיצוב ועסקים נפגשים

שרון נחמיאס קובי, בת 32 מאשדוד, נשואה ואם לארבעה, בעלת משרד לאדריכלות, עיצוב פנים וסטיילינג בעיר, היא בתם של היזם והקבלן קלוד נחמיאס ושוש נחמיאס. מאחר שאביה הוא אחד מהבולטים בענף הבנייה בעיר, נשאבה נחמיאס קובי באופן טבעי לתחום והתאהבה בעולם העיצוב.

מעצבת, נחמיאס. צילום: אורי קריספין

כיום היא מובילה בתחום ופעילה בכל מה שנוגע לעיצוב בפרויקטים הנחשבים של אביה, בהם משרדי "דיזנהאוז" באשדוד, לובי המגורים של בניין הדירות המפואר "קיי טאוורס" ועוד המון דירות ומשרדים בכל הארץ. היא חיה ונושמת עיצוב מדי יום וקרובה לעסקי הבנייה והנדל”ן כמובן, משפיעה ומעצבת. היא אמנם לא נמצאת באור הזרקורים ולא מקבלת את החשיפה הראויה לה, אבל היא חלק בלתי נפרד ממשפחת נחמיאס ומשאירה את חותמה בחברת הבנייה המפורסמת.

“מדי יום אני מתעוררת ומקבלת השראה מכל רגע נתון ומאתגרת את עצמי מחדש”, אומרת שרון. ואם תרצו לראות את פרי עמלה, אתם מוזמנים להגיע לבניין ה"קיי טאוורס" באשדוד ולהציץ בחלק מהפרויקטים שהיא עיצבה.

אורי קריספין

 

אוריאל אפריאט

האדם שבאדם ינצח

אוריאל אפריאט בן 28, נשוי ואב לילד, מהנדס מתכנן בחברת החשמל, מרצה ומדריך מעבדות במכללת סמי שמעון באשדוד. אפריאט הוא אחד ממנהלי דף הפייסבוק “סיכוי שווה – שילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה”, דף אשר נועד להעלות לסדר היום את שילובם של אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה.

בזכותו ובזכות שאר חברי צוות “סיכוי שווה” קודמה הצעת חוק שלפיה גופים ציבוריים שעובדים בהם יותר מ-100 עובדים, יידרשו לייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות משמעותית בשיעור של חמישה אחוזים. בחודש אוגוסט אשתקד אושרה הצעת החוק ברוב של 81 חברי כנסת והיא מהווה את תיקון מספר 15 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. בחודש ינואר השנה היא נכנסה לתוקף. כמו כן, חברי הצוות ממשיכים לפעול ללא לאות ובהתנדבות מלאה למען שילובם של אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה ולקידום חקיקה לביטול חוק לרון.

סיכוי, אפריאט

אפריאט הוא פעיל חברתי-פוליטי, דמות בפוליטיקה האשדודית ובמפלגת הליכוד. הוא נחשב מקורב לשר גלעד ארדן ולראש העירייה לסרי.

אפריאט: “הנושא שאני משקיע בו את כל מרצי הוא נושא 'פחות סקסי'. אנשים שהם ללא מוגבלות לא כל כך מבינים את הצורך בו ואת החשיבות שלו, ולכן אני מאוד שמח על כך שהנושא הזה נתפס כחשוב מאוד, והוא באמת מאוד מאוד חשוב, לא רק לטובת אוכלוסיית האנשים עם המוגבלות, אלא לטובת כולנו כאוכלוסייה בריאה”.

מירב טל

 

זה מושך לכאן, וזה מושך לכאן

ואיך אפשר בלי הדרבי? אז לקראת שבת קבלו גם שניים משני צדי המתרס

נדב חסן

נדב חסן הוא מזכיר הפועל אדומים אשדוד. עד כמה שהתפקיד שלו נשמע משרדי, נדב חסן, בן 35, הוא האיש הכי קרוב ליו”ר הפועל אדומים אשדוד.

רק הפועל, נדב חסן. צילום: מדיה אדומים אשדוד

חסן נחשב ליד ימינו של האיש החזק נועם פרקש והוא אחראי בין היתר להבאתם של זיטו אוגבונה וסלים טועמה למועדון. בינו ובין היו”ר קיימת הבנה עיוורת, וטיב היחסים ביניהם הוא כשל אחים, זאת בשל העובדה שגדלו יחד, והחברות ביניהם נבנתה מחוץ לכדורגל.

מבחינה מנהלתית, הוא בדיוק הדמות של יועץ הסתרים; חסן משפיע על כל קבלת ההחלטות בקבוצה, אין דבר שלא עובר דרכו, ושום פסיקה לא מתקבלת ללא האישור שלו. בין היתר, התפקיד שלו כולל גיוס ספונסרים, שיווק, פיתוח ויחסי ציבור.

ברמה התקשורתית הוא משאיר את הבמה לפרקש, אך ברמת העשייה, המעורבות שלו לא נופלת מזו של היו”ר. עם זאת, חסן מעדיף שלא להיות גלוי יתר על המידה ולעשות את העבודה בצורה יעילה ושקטה. “המשפט שמנחה אותי מאז ומתמיד הוא ‘לעבוד קשה בשקט, וההצלחה כבר תעשה את הרעש’”, מסר חסן.

שי אבו

שי אבו, בן 39, הוא אחד מחמשת חברי ההנהלה של קבוצת הכדורגל עירוני אשדוד. להבדיל מהאחרים, הוא לא מאלו שנמצאים בפרונט, אלא בעיקר משפיע הרחק מאור הזרקורים.

רק עירוני, שי אבו

אבו מסייע בכמה סוגיות המתמקדות בעיקר בנושא הפיננסי. הוא הראש והאחראי העומד מאחורי גיוס התורמים והספונסרים במועדון, אלו שמחזיקים כיום את הקבוצה. בתמורה לכך אותם תורמים מקבלים חשיפה של קהל רב.

לבד הפן הכספי, בכל מה שקשור להחלטות במועדון לאבו השפעה רבה והוא יושב על משבצת יועץ הסתרים ליו”ר טל אספורמס ולמנכ”ל יוסי שובל. אבו מעיד על עצמו שהוא אוהד של הקבוצה מגיל שש ועד האיחוד, וביום שהוחלט להחיות את קבוצת עירוני הוא חזר למועדון שעליו גדל והחל להיות פעיל בו.

“נבחרתי להנהלה בשביל לתרום מזמני ומאהבה נטו”, הוא מוסר ומוסיף: “עירוני אשדוד היא קבוצת אוהדים שמתנהלת מצוין ושתתברג בצמרת הכדורגל הישראלי בשנים הקרובות”.

גייל מיכאלי

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר