אביאל סקורי

השמים הם הגבול

אביאל סקורי מאשדוד נולד עם תסמונת דאון, אך הוא ממש לא נותן לזה להפריע לו להגשים כל חלום. לאחר שעבד באלתא של התעשייה האווירית הוא המשיך ליעד הבא: חיל האוויר. כיום סקורי הוא חייל בבסיס חצור שמוכיח שהכנפיים הן לא רק על תג הכומתה

פורסם בתאריך: 26.11.17 17:56

     

אביאל סקורי, בן 22, הוא בנם בכורם של מיכל, סייעת בעיריית אשדוד, ודוד, נהג מונית. זה כמה חודשים שהוא משרת כחייל בבסיס חיל האוויר חצור.

“אביאל נולד עם תסמונת דאון שמאופיינת בעיכוב התפתחותי, מאפייני מראה ייחודיים וקשיים בדיבור. זהו מצב שבו קיים כרומוזום נוסף, שגורם למגוון תופעות גופניות ושכליות אופייניות המשפיעות על התפתחות הילד. אביאל מוגדר במצב קל עם תפקוד גבוה”, מספרת אימו מיכל.

אביאל סקורי

סקורי למד בבית הספר היסודי יהל”ם ובתיכון מקיף ו’. בכיתה ט’ עבר למעלות, בית ספר לבעלי צרכים מיוחדים, ושם התמחה במגמת נגרות וכלכלת בית.

“בזמן הלימודים הייתי חלק מפרויקט של חברת אלתא בעיר, שבמסגרתו היינו מגיעים לעבודה פעמיים בשבוע במטרה לרכוש מיומנויות עבודה. זו הייתה חוויה של ממש, הכרנו שם אנשים ולמדנו המון”, הוא מתאר בהתרגשות.

מה התחביבים שלך?

“אני אוהב לתופף, לדרבק, לרקוד, להכין עוגות, לבשל ולעשות חיים. יש לי גם כלב כחיית מחמד שיש לנו קשר מיוחד”.

מתי הבנת שאתה רוצה לשרת בצבא?

“הבנתי שאני רוצה להיות חלק, לתרום ולשרת בצה”ל, ובעזרת אקי”ם הבנתי שזה אפשרי. שמחתי מאוד שהבנתי שאני אוכל להגשים את החלום שלי”.

מהתעשייה האווירית לחיל האוויר

טרם הגיוס וכחלק מתהליך ההיערכות השתתף סקורי בקורס הכנה במשך חצי שנה, שכלל מפגש שבועי ושירות במסגרת התנדבותית במסגרת צבאית, כדי לבדוק את מידת ההתאמה לשירות. בסיום התהליך גויס סקורי לשירות של שנה עד שלוש שנים ביחידה צבאית הסמוכה למקום מגוריו, אשדוד. לאור חשיבות התכנית, מנכ”ל משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הורה בחוזר מנכ”ל מיוחד לתקצב את תקופת ההכשרה לגיוס, כך שההשתתפות בתכנית היא ללא תשלום.

במאי 2017, לאחר שנת שירות בעמותה למען אוכלוסיית גיל הזהב ברובע י’ באשדוד, התגייס סקורי לחיל האוויר בתפקיד אדמיניסטרטיבי באגף מבנה. למעשה סקורי נבחר לסיירת המתגייסים של “שווים במדים”, המאפשרת לצעירים בעלי צרכים מיוחדים בני 27-21 שמראים יכולת תפקודית עצמאית ויכולת למידה של כללי התנהגות מחייבים וציות לפקודות, להתגייס לצה”ל.

איך ההרגשה לשרת בצה”ל?

“אני מתרגש בכל בוקר ללבוש את המדים, לנסוע לבסיס. תמיד יש עבודה, ואני מרגיש שאני באמת תורם. זו הרגשה טובה מאוד לשרת את המדינה שלי ולרכוש עוד חברים. יש בבסיס שלי בחצור חברים נוספים מאזור אשדוד”.

איזה תגובות אתם מקבלים?

“אביאל מאוד אהוב”, אומרת אימו מיכל ומוסיפה, “אנחנו כל הזמן מקבלים פידבקים חיוביים, זה מעודד ונותן השראה. אביאל מוכיח שהכול אפשרי. הוא מתמיד, לפעמים אפילו עקשן. כך שמה שהוא רוצה להשיג — הוא משיג בדרך שלו. באשדוד כבר כולם מכירים את אביאל, וזו הרגשה מדהימה להיות מוקף בכל כך הרבה אהבה”.

מה החלומות שלך כיום?

“להתחתן ולהקים משפחה”, אביאל אומר בלי להסס.

לאחר השחרור מצה”ל יהיה סקורי זכאי לכלל ההטבות שלהן זכאי כל חייל משוחרר בהתאם למשך השירות.

שווים בין שווים

“שווים במדים” היא תכנית שהגתה ב-2005 אקי"ם ישראל בשיתוף האגף לטיפול באדם בעל מוגבלות שכלית במשרד הרווחה וצה”ל, זהו מהלך לגיוס אנשים בעלי מוגבלות שכלית לשירות חובה בצה”ל. לאחר תהליך שכנוע ארוך בחשיבותו של הגיוס ניאות צה”ל לשלבם כחיילים מן המניין. ב-2008 החלו להתנדב כמה מחניכי התכנית בבסיסי צה”ל, ובתחילת 2009 גויסו לצה”ל לראשונה חמישה חניכים אשר עברו בהצלחה את תהליך ההכנה, מבחן כשירות נפשי ופיזי ואת הוועדות המאשרות. כיום משולבים בתכנית כ-85 אנשים, וכיום 23 מהם נמצאים בתקופת השירות הפעיל בצבא.

באתר הרשמי של התכנית נכתב על מטרת שילובם של בעלי המוגבלויות בצה"ל ומתואר היכן הם משובצים:

“גיוס זה נעשה מתוך אמונה כי השירות בצה”ל הינו חוויה מעצבת ומכוננת עבור כל מתגייס, והידיעה כי ביכולתו של כל אחד לתרום למערך הצבאי. חניכי התכנית משרתים בתפקידים משמעותיים ויצרניים התורמים לצה”ל ומותאמים ליכולתו של המתגייס בעל המוגבלות השכלית בבסיסי צה”ל השונים אשר עברו הכשרה והדרכה לקראת הקליטה. בנוסף, לכל אדם בעל מוגבלות שכלית מוצמד חייל חונך אשר הוכשר לכך.

מטרתה המרכזית של התכנית, אשר שותפים לה משרד הרווחה וצה”ל, היא חיזוק ביטחונם האישי של אנשים בעלי מוגבלות שכלית ביכולותיהם ובהיותם חלק אינטגרלי מהחברה הנורמטיבית בישראל. נוסף לכך, יצירת

סקורי

מפגש חיובי בין האדם בעל המוגבלות השכלית לכלל המשרתים בצה”ל, חיילים ומפקדים, מביא לשינוי היחס כלפיו ותורם לגיבוש עמדות חיוביות בקרב הציבור הישראלי. פרויקט זה הוא הוכחה נוספת לכך שאין גבול לאפשרויות שבהן אפשר לשלב אנשים בעלי מוגבלות שכלית בחברה הרחבה ובכך לפתוח עבורם דלת נוספת לשילוב ומימוש יכולותיהם וכישוריהם”. 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר