סרן במיל' רחל פרץ גלם. צילום: אפרת אשל
סרן במיל' רחל פרץ גלם. צילום: אפרת אשל

"הייתי כל כולי חדורת משימה": רחל פרץ גלם מסכמת 100 ימי מילואים לצד מערכת בחירות

מאז אותה שבת שחורה של ה-7 באוקטובר עלתה רחל פרץ גלם על מדים והחלה בשירות מילואים אינטנסיבי שרק השבוע צומצם באופן חלקי. כעת היא מסבירה איזה שינוי החליטה לעשות בקמפיין ובכלל איך מנהלים מערכת בחירות בסיטואציה כל כך מורכבת? "אני מתורגלת בניהול ארגונים גדולים ומורכבים וזה עמד לצידי במשימה הזו"

פורסם בתאריך: 31.1.24 18:26

     

רב סרן במיל' רחל פרץ גלם, עורכת דין והמועמדת לראשות מועצת באר טוביה, שוחררה השבוע באופן חלקי ממילואים כדי לנהל במקביל לתפקידיה החשובים במערך ההגנה של העורף, את קמפיין הבחירות שלה שנעצר בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר. באותה שבת שחורה היא עלתה על מדים ומאז היא עושה לילות כימים כדי להכשיר את מערך ההגנה הכולל של הישוב בני עי"ש.

"זה לא פשוט לנהל קמפיין בשדה פוליטי שכל המועמדים בו הם גברים. אבל במהלך החודשים האחרונים הצלחנו בקמפיין להדגיש את היתרונות שלי כאישה ולפי הסקרים שעשינו ראינו שהאנשים מתחברים לשינוי הזה", אומרת פרץ גלם, "ואז פתאום הכל נעצר. ביום שישי הכנתי את ארוחת השבת, ובשבת הכל התהפך בבת אחת. קיבלתי טלפון להתייצב ומיד גויסתי למערך ההגנה של פיקוד העורף. הוטל עלי תפקיד לא פשוט. להכין את היישוב בני עי"ש למלחמה שפרצה בלי שנהיה מוכנים אליה בשום מובן".

רב סרן במיל' פרץ גלם מונתה לתפקיד היקלרי"ת (יחידת הקישור לרשות המקומית) של הישוב בני עי"ש, תפקידה היה לקשר בכל התחומים בין יחידות צה"ל לרשות האזרחית בחירום, "היינו צריכים בפרק זמן מאוד קצר להכין את המקלטים ולהביא מבני ביטחון למוסדות חינוך וציבור כדי שהתושבים יהיו מוגנים. אבל זה לא מסתכם רק בזה. מדובר באין ספור ישיבות ובניית מערכים שמשלבים בין גורמי הצבא לגורמים האזרחיים ויוצרים סנכרון שמביא תוצאות. עשינו שם מהפכה של ממש. מדובר גם ביצירת מערך הסברה בכל השפות הנדרשות ובעוד היבטים רבים שקשורים לביטחון אזרחי", היא מסבירה.

היית בשיאה של מערכת בחירות. הכל נעצר בבת אחת. איך עושים תפנית כזו קיצונית כזו?
"אני לא חושבת שיש מישהו במדינה הזו שנשאר אותו דבר אחרי ה-7 לאוקטובר. כל העם התגייס, כל אחד נתן מעצמו למאמץ הלאומי. היו שארגנו סיוע ללוחמים בחזית והיו שסייעו למפונים ולמשפחות שנפגעו פיזית. לצד התחושות הקשות שחווינו, היית תחושה יוצאת דופן של אחדות, אחריות ושותפות גורל. האמת שלא היה לי אפילו רגע אחד כדי לחושב על מה שאני עוברת. הייתי כל כולי חדורת משימה אחת – לבצע את התפקיד שלי ולהבטיח שהתושבים יהיו בטוחים יותר. אני מתורגלת בניהול ארגונים גדולים ומורכבים וזה עמד לצידי במשימה הזו".

סרן במיל' רחל פרץ גלם. צילום: אפרת אשל

סרן במיל' רחל פרץ גלם. צילום: אפרת אשל

הצטרפו לוואטסאפ - עדכוני חדשות באר טוביה

את כבר יותר ממאה ימים במילואים פעילים. בסוף פברואר יתקיימו בחירות. איך את מתכוונת לנהל את מערכת הבחירות במציאות המורכבת הזו?
"קודם כל, אני לא מנהלת אותה לבד. גיבשתי צוות מאוד חזק ומקצועי שיעזור לי במערכה הזו. אני לא יכולה לומר שקל לנהל מערכת בחירות כשברקע התותחים עוד יורים והלוחמים שלנו נלחמים במחילות של מחבלי החמאס. עוד יותר לא פשוט לנהל מערכה כזו כשאת צריכה יומיים בשבוע לעלות שוב על מדים ולהמשיך במשימות ההגנה שהוטלו עלי. יש לי אחריות כפולה. אחריות על התושבים בבני עי"ש במסגרת התפקיד שלי כיקלרי"ת במערך ההגנה של צה"ל ומצד שני אחריות גדולה כמועמדת לראות המועצה באר טוביה שרוצה לעשות שינויי. אני מקווה שמצא את האיזון בין השניים".

הדעות על מועד קיום הבחירות היו חלוקות. מה העמדה שלך בנושא הזה?
"האמת שאני אמביוולנטית בעניין הזה. מצד אחד אנחנו חייבים להמשיך בחיים ומצד שני האווירה לא פשוטה ולא מתאימה לקמפיין בחירות. זו גם הסיבה שהחלטתי לשנות לגמרי את הקמפיין שלי, לצמצם אותו ולנסות לשכנע כמה שיותר אנשים לצאת להצביע. אני יודעת שזו תקופה לא פשוטה לאף אחד מאיתנו, אבל במלחמה הזו כולנו הבנו כמה חשוב שהעורף יהיה חזק ויציב. אני סבורה שבאר טוביה מוכנה מתמיד למנהיגות חדשה שתפעל בכל המישורים כדי לחזק את הקהילה. אם זה בביטחון האישי, הכלכלי, החברתי וכמובן לפתח את מערכת החינוך שלנו להיות מהמובילות בארץ".

רחל פרץ גלם. צילום: שרון לוין

רחל פרץ גלם. צילום: שרון לוין

איך תשכנעי אנשים להצביע לך אם את מצמצמת את קמפיין הבחירות שלך?
"שאלה מצוינת. אני חושבת שבעת הזו חשוב שכולנו נצמצם הוצאות. המדינה נמצאת בתקופה מאוד מאתגרת כלכלית ועלינו המועמדים לחשב מסלול מחדש ולצמצם את ההוצאות של המדינה. בסופו של דבר, עד ל-7 לאוקטובר ניהלתי קמפיין מלא ואני סבורה שהצלחתי להעביר את רוב המסרים והתוכניות שלי לבאר טוביה. כעת מה שחשוב הוא לשכנע את האנשים לצאת להצביע משום שדווקא בתקופה הזו להצבעה שלהם יש משמעות גדולה על העתיד של כולנו. אמרתי ואני חוזרת ואומרת, באר טוביה זקוקה למנהיגות חדשה, חדורת משימה וחזקה שתפתח את האזור ותגדיל את הצמיחה בכל התחומים".

גם כעת, היא עדיין לא סיימה לגמרי את שירות המילואים שלה, כאשר במקביל היא מנצחת על ניהול מערכת הבחירות וזאת מבלי לשכוח גם את המשפחה שלה – שלושה ילדים ובעל תומך שאומר: "אין ספק שאנחנו משלמים מחיר. כולנו מגויסים יחד איתה. אנחנו יחד מאז שהיינו נערים ומאז ומתמיד היא הייתה כזו. בולדוזרית ואני גאה בה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר