אלן סורמונט צילום דויד בקאיה
אלן סורמונט צילום דויד בקאיה

“הג’יו ג’יטסו הציל את חיי”

סיפורו מעורר ההשראה של אלן סורמונט מאשדוד, שעלה לארץ ממכסיקו והפך לשם דבר באמנויות לחימה

פורסם בתאריך: 29.10.20 20:17

     

אלן סורמונט עלה ממכסיקו לאשדוד עם משפחתו. היה לו חשוב להתגייס לצה”ל בו שירת כלוחם ומפקד בסיירת גבעתי. בגיל 16 כשנחשף במקרה, בפנימייה שבה למד, לאמנות הלחימה מסוג ג’יו ג’יטסו ברזילאי, הבין מיד שמצא את הייעוד שלו והיה לו ברור מיד שיעסוק בה כל חייו. מאז הספיק להתחרות בכל העולם, להשתתף באליפות העולם ולהיות מדורג במקום ראשון בישראל.

הוא בן 28, נשוי לאילנה, הנדסאית רפואית, שגדלה באשדוד, ואב לילד בן שלוש וחצי. לפני שלוש שנים פתח אקדמיה באשדוד המיועדת לתלמידים מגיל 3 עד 60 – אקדמיה שמכשירה ילדים ובוגרים לג’יו ג’יטסו ברזילאי איכותי וחינוך למצוינות.

האקדמיה שלו לאמנויות לחימה באשדוד LOBO TEAM ממוקמת בגן העיר באשדוד ופעילה כל יום מיום ראשון עד שישי מהבוקר עד הערב. בנוסף תורמת האקדמיה לקהילה האשדודית בסדנאות הגנה עצמית לנשים ונותנת מענה חשוב לבעיה של אלימות כנגד נשים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אלן, איך הגעתם ממכסיקו דווקא לאשדוד?

"עליתי לארץ עם הורי, אחותי הקטנה ואחי הגדול ב-2008 ממכסיקו לאשדוד. אבא שלי ידע שיש באשדוד נמל וחשב שיוכל למצוא כאן עבודה. היום אבא נהג משאית ואמא עובדת בסופרמרקט. במכסיקו סיטי הייתה להם רשת מכבסות וחנות של שטיחים. החינוך בבית היה מסורתי, חיינו בקהילה היהודית. אני לא מתבייש להגיד שעלינו בגלל ציונות וצה"ל".

איך היה המפגש הראשון עם הג’יו ג’יטסו?

"כשהייתי בפנימייה בכפר סילבר הגיע לשם המאמן אריאל אברג'ל שהציג את הספורט שנקרא ג'יו ג'יטסו ברזילאי. מיד אחר כך הוא הזמין אותנו לאימון, עשה איתי קרבות והצליח לנצח אותי ממש מהר. זה לא נראה לי הגיוני כי תמיד הייתי מאוד לוחמני באופי שלי. התאהבתי מהרגע הראשון. באותו רגע ידעתי שאני אעשה את זה כל החיים".

"ג'יו ג'יטסו ברזילאי", הוא מסביר, "היא אמנות לחימה שמתמחה בקרקע באמצעות בריחי רגליים, בריחי ידיים וחניקות. זוהי אמנות לחימה יעילה מאוד שניתן להשתמש בה כספורט תחרותי או ככוח להגנה עצמית".

מה ההבדל בין אמנות הלחימה היפנית לברזילאית?

"ג'יו ג'יטסו יפני, זה המקור של הג'יו ג'יטסו הברזילאי. ג'יו ג'יטסו יפני זה אך ורק הגנה עצמית וג'יו ג'יטסו ברזילאי זה ספורט".

עסקת באמנויות לחימה במכסיקו?

"אבא שלי היה מאמן גדול של ג'ודו, הוא בעצמו היה באולימפיאדה. תמיד עשיתי ג'ודו אבל לא כל כך אהבתי, להיות ילד של מאמן היה מאוד קשה בשבילי. המון ציפיות. הייתי ילד מאוד בעייתי, אני לא יודע מה הייתי או מי הייתי היום בלי הג'יו ג'יטסו. הייתי גרוע בלימודים ובו בזמן הייתי מעורב בקטטות. הג'יו ג'יטסו לימד אותי להירגע ולהוציא את כל האנרגיה שהיה לי על המזרן אבל מעבר להכל הכרתי מאמן שהוא היה כמו מנטור בשבילי, כמו אבא , אותו אריאל אברג'ל שפגשתי בפנימייה…".

איך היה להשתתף בתחרויות בחו”ל?

"תחרויות בחו"ל זה הרגשה מטורפת, הטיסה, הכנות לתחרויות, לצאת מאזור הנוחות ולהתחרות בהכי טובים, האדרנלין והפחדים הלחץ… כל זה נגמר ברגע שקוראים את השם שלי במיקרופון ואני עולה לזירה".

באלו תחרויות השתתפת?

"השתתפתי בתחרויות בלונדון, פריז, פורטוגל, מקסיקו, יוון, ארצות הברית, פולין, תאילנד, גרמניה, אמסטרדם. ההישג הכי גדול שלי הוא מקום 5 באליפות העולם שהתקיימה בתאילנד ב-2017. ביתר התחרויות הגעתי למקומות ראשון, שני ושלישי".

 

איך אילנה אשתך מתייחסת לג’יו ג’יטסו?

"שנים היא תומכת בי בתחרויות כשאני טס, מטפלת בי בכל פעם שאני נפצע, מכינה לי ארוחות לפי תפריט כהכנה לכל תחרות, היא חלק בלתי נפרד מההצלחה שלי. פעם אחת היא טסה איתי לתחרות בפריז, אבל היה לה קשה לראות אותי נלחם. מאז אני טס בלעדיה. אבל כשאני צריך לשנות קטגוריה ולרדת במשקל 10 קילו במשך שבועיים לקראת תחרות, אילנה ממש עוזרת לי, זה קשה מאד".

אלן ואילנה סורמונט עם בנם צילום דויד בקאיה

אלן ואילנה סורמונט עם בנם צילום דויד בקאיה

אז איך עושים את זה?

"בדרך כלל אני פונה לתזונאית והיא נותנת לי תפריט תזונה קשוח. כך למשל לקראת תחרות בפריז הייתי צריך לשנות קטגוריה ולהוריד תוך שבועיים כ-10 קילוגרם ממשקלי, מ-77 ק"ג ל- 68 ק"ג. באותם שבועיים אכלתי בבוקר חצי אבוקדו בלבד והרבה מלפפונים, בצהריים חצי כוס אורז ו-150 גרם עוף ושוב הרבה מלפפונים והרבה מים ובערב חצי אבוקדו. אילנה הייתה מכינה לי קופסאות מסומנות לפי ימים".

אתה ממשיך להתאמן בתקופת הקורונה?

"כן, אני יכול להתאמן כי אני עוסק בספורט תחרותי".

איך נראה סדר היום שלך בדרך כלל ובתקופת הקורונה במיוחד?

"קם בבוקר, לוקח את הילד שלי לגן, מגיע לאקדמיה שלי, מאמן אימון בוקר מיד אחרי זה נוסע לפתח תקווה לאימון קבוצתי עם המאמן שלי, משה רובינוב. לאחר מכן חוזר הביתה, נח קצת, הולך לחדר כושר ואחרי זה מגיע לאקדמיה להתאמן. בתקופת הקורונה כשאין גן, אז כל היום אני עם הילד שלי וב- 16:00 אני יוצא לאקדמיה לאימונים פרטיים עד הערב, בקושי מצליח להתאמן".

הבן שלכם, ליאור יוסף בן השלוש וחצי מגלה כישורים פיזיים כמו שלך? היית רוצה שיעסוק בתחום?

"הוא חזק מאד ואוהב לראות אותי בקרבות שלי. החלום שלי שהוא יעסוק בזה, נטוס ביחד ונייצג את ישראל בכל העולם".

המאמן שלו, משה רובינוב, אומר ש"אלן סורמונט הוא אחד הלוחמים המובילים באקדמיה לאמנויות לחימה והמתחרה הטוב ביותר בישראל בקטגוריית המשקל שלו בשנים האחרונות. הסיבה לשליטה הדומיננטית של אלן בעולם התחרותי בארץ ובעולם היא העקביות שלו באימונים, המסירות לעבודה קשה והתשוקה להתמודד תמיד מול הטובים ביותר. הדוגמא הטובה לכך היא שאלן מגיע במשך שש השנים האחרונות מעיר מגוריו אשדוד לאקדמיה לאמנויות לחימה בפתח תקווה, והוא עושה זאת בעקביות של 4-6 פעמים בשבוע. גם כיום, כאשר אלן פתח אקדמיה משלו בעיר אשדוד, הוא עדיין דואג להגיע להתאמן ולהמשיך את תהליך הצמיחה שלו כספורטאי תחרותי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר