הרב יהודה בן דוד

נדחה ערעורו של הרב בן דוד מאשדוד: נשלח לארבע שנים בכלא

בית המשפט העליון קיבל פה אחד את עמדת הפרקליטות והותיר על כנו עונש של 4 שנות מאסר שהוטל על הרב יהודה בן דוד, בן 72, בגין ביצוע עבירות של מעשים מגונים כלפי שלוש קטינות בנות משפחה אחת

פורסם בתאריך: 15.7.20 14:49

     

בית המשפט העליון חזר בפסק דינו על החומרה הרבה הגלומה בעבירות מין המבוצעות כלפי קטינים וציין, כי "השיקולים המרכזיים שבענישת עברייני מין שביצעו עבירות מין בקטינים הם שיקולי גמול והרתעה, הן כלפי העבריין והן כלפי עבריינים פוטנציאליים, וכי על העונש לשקף את חומרת המעשים וסלידת החברה ממעשים מעוותים אלה".

הרב יהודה בן דוד, ששימש כראש בית הכנסת בדרום, הורשע לאחר ניהול הוכחות בביצוע עבירות של מעשים מגונים כלפי שלוש קטינות בנות 8, 12 ו-14 עת הגיעו לבית הכנסת עם בני המשפחה. הנאשם ביצע את המעשים בחמש הזדמנויות שונות החל משנת 2012 סמוך למשרדו בבית הכנסת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בית המשפט המחוזי בב"ש גזר על הנאשם עונש של 4 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כולל למתלוננות בסך של 150,000 שקל. במסגרת ערעורו הן על הכרעת הדין והן על גזר דינו, הנאשם כפר בהאשמות, טען שמדובר בעלילה והכחיש את העבירות המיוחסות לו.

בית המשפט העליון (הרכב השופטים נ' הנדל, י' וילנר, ע' גרוסקופף) דחה אחת אחת את כל טענותיו של הנאשם, קיבל את עמדת הפרקליטות וציין ביחס לטענת הנאשם כי מדובר בעלילת שווא, כי "מדובר בהשערות קלושות אשר לא נתמכו אף לא בראשית ראיה".

בנוסף, הותיר בית המשפט על כנו גם שיעור הפיצוי בסך של 150,000 ₪ שהושת על הנאשם וקבע, כי "בהתחשב בנזק הרב שנגרם למתלוננות ולבני משפחתן עקב מעשי המערער, ונוכח ההשלכות ארוכות הטווח שצפויות להיות למעשים אלו על חייהן של המתלוננות ובני משפחתן, סבורני כי מדובר בפיצוי הולם".

את המדינה יצגה בהליך הערעור עו"ד סיגל בלום מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. בבית המשפט המחוזי נוהל התיק ע"י עו"ד רחלי אטיאס מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

הסנגור, עו"ד משה מרוז, מסר בתגובה: "מרשי מכחיש גם היום את ההאשמות כלפיו. התלונה שהוגשה נגדו נובעת מאכזבת המשפחה של המתלוננת".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר