נרצחה באכזריות בביתה ב-2006: קלרה רבין ז"ל
נרצחה באכזריות בביתה ב-2006: קלרה רבין ז"ל

בנה של קלרה רבין על תפיסת החשוד ברצח: "יהיה לנו קצת שקט נפשי"

פיענוח מאוחר: בני משפחתה של קלרה רבין שנרצחה בדירתה באשדוד בשנת 2006, מקווים שכעת, לאחר שסוף סוף נעצר חשוד במעשה, יוכלו לסגור מעגל. תפיסתו התאפשרה בזכות טכנולוגיית DNA

פורסם בתאריך: 14.6.20 10:32

     

“מפחיד לחזור לזה, אבל מצד שני זה קצת מרגיע אותנו אם התעלומה הזאת תיפתר, יהיה לנו קצת שקט נפשי, סוג של סגירת מעגל”.

כך אמר ל”כאן דרום” גנדי רבין, בנה של קלרה שנדקרה ונחנקה למוות בדירתה באשדוד לפני 14 שנה, לאחר שהמשטרה הודיעה בימים אלה שפענחה את הרצח. החשוד במעשה הוא אולג דוליה, תושב העיר, כיום בן 54. הוא מכחיש בתוקף וטוען שאין לו כל קשר לאירוע.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הרצח התרחש ב-23 באוגוסט 2006. סמוך לשעה 19:05 התקבלה במשטרה הודעה על מציאת אישה ללא רוח חיים בביתה שברחוב הרב מימון. בנה וכלתה שהגיעו לדירה הם שמצאו את האם מוטלת מתה כשעל גופה סימני אלימות.

רבין נדקרה ונחנקה למוות לאחר שככל הנראה ניסתה להיאבק עם התוקף או התוקפים שהגיעו כדי לגנוב מהמקום כסף, שלפי מה ששמעו הוחזק בביתה.

תיק הרצח של קלרה רבין נותר פתוח במשך 14 שנים ללא קצה חוט. רק לאחרונה הצליחו שוטרי ימ”ר לכיש להגיע לפריצת דרך בחקירה. בדומה להתפתחות המאוחרת בחקירת הרצח של הצעירה רינת רואס מאשדוד, גם במקרה הזה התאמת די.אן.איי היא שעשתה את כל ההבדל.

“האמת, כבר לא כל כך האמנו שיתפסו את הרוצח, קיווינו”, הוסיף הבן, “כל כך הרבה שנים אנחנו חיים עם המון שאלות”. ביום הרצח אחיו, אלכס, הוא שגילה את האם ללא רוח חיים בדירתה. “אבא לא היה אז בארץ, הוא טס עם אשתי לאוקראינה ואימא הייתה לבד.

לפי החשד מי שהגיע אליה הביתה עשה זאת בעקבות מידע שיש במקום סכומי כסף גדולים. הוא לא ידע שבעלה של רבין הוציא את הכסף מהדירה זמן מה קודם לכן.

“אבא שלי, נחום, עבר את השואה וגדל בלי אבא, הוא גדל בעוני, ותמיד נהג לומר ש’צריך לשמור כמה גרושים בצד’. אז אולי היו בבית 15-20 אלף דולר, לא יותר, וכולם, אולי שכנים, לא יודע, חשבו שיש אצלם הרבה כסף.

“מאז מה שקרה כשמגיע מישהו ודופק על הדלת, אשתי והילדים לא פותחים אם הם לא מכירים ויודעים מי זה. אימא הייתה אישה מאוד נחמדה וטובה, מאוד. “לא לקחו כלום אבל הפכו את כל הבית, פירקו אותו. מי שעשה את זה, היה שם הרבה זמן”.

אני מבין שאביכם בן 83. סיפרתם לו את החדשות?

“כן. אבא איש מאוד חזק, הוא עבר הרבה. הוא אמר ‘לפחות נשארתי בחיים לראות שתפסו את הרוצח’”.

הבן מוסיף: “רצחו את אימא ב-23 באוגוסט, זה היה בדיוק יום ההולדת של הבת שלי, ליאור, כשמלאה לה שנה. כל השנים מאז אנחנו עולים באותו יום בבוקר לבית הקברות ובערב חוגגים יום הולדת לילדה”.

 

דוליה נעצר ב-24 במאי, אך רק השבוע הותר הדבר לפרסום לאחר שהוסר צו בית משפט. במשטרה אומרים שהפיצוח הגיע הודות לטכנולוגיה חדשה שפותחה בחו”ל.

“בחודש אפריל הגיעה פריצת הדרך עת אותרו פרטיו של החשוד ולאחר חקירה סמויה הוא נעצר”, אמר השבוע ראש מפלג פשיעה אלימה בימ”ר, רפ”ק מיכאל מיכאלי.

 

בעקבות קרוב משפחה של החשוד שנלקח לחקירה בעניין אחר, הגיעו החוקרים לחשוד, הצליחו להשיג דגימת די.אן.איי שלו ללא ידיעתו ולפי המשטרה היא נמצאה תואמת לראיות שנאספו בשעתו בזירת הרצח – מה שהוביל למעצרו.

מעצרו של דוליה הוארך עד היום, ראשון, 14 בחודש. החקירה נמשכת. עו”ד שלומי פצ’בסקי שמייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: “מדובר בחשוד ללא עבר פלילי, הוא מכחיש בתוקף את החשדות ומשתף פעולה עם החוקרים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר